gardeshban.ir

گورستان در ناخودآگاه هر آدمی نشان از مرگ دارد و دیدن این قسمت جدا نشدنی از شهرهای ما برای عده زیادی از ما چندان جالب و خوشایند به نظر نمی رسد.
کد خبر: ۲۷۲۸۹
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 17
گردشبان (gardeshban.ir) :

گورستان در ناخودآگاه هر آدمی نشان از مرگ دارد و دیدن این قسمت جدا نشدنی از شهرهای ما برای عده زیادی از ما چندان جالب و خوشایند به نظر نمی رسد. اما موضوعی که باعث می شود که ما حتی برای یک بار هم که شده پا به این مکان بگذاریم، زیارت اهل قبور است و گاهی هم پیش می آید که برای تسلی خاطر خودمان سری به گورستان های محلی بزنیم. اما موضوعی که برای عده دیگر در مورد گورستان ها جذاب است، این است که بعضی از آن ها به خاطر افراد مشهوری که در خود مدفون کرده اند و یا به خاطر ساختار زیبایی که دارند ما را مجاب می کنند که به دیدارشان برویم.

گورستان های رویایی در جهان

گورستان کلیسا جامع سنت اندرو در اسکاتلند

جولانگاه نظامیان و مذهبیان کاتولیک اسکاتلند در قرون یازدهم و دوازدهم، همین گورستانی است که امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری اسکاتلند و البته جز گورستان های رویایی در جهان به حساب می آید. گورستان کلیسا جامع سنت اندرو برای قرون متعدد بزرگ ترین کلیسا جامع اسکاتلند بوده است. اما جنگ، آتش و طوفان که بزرگ ترین دشمنان بناهای انسان ساخت هستند، در تمام صده های گذشته، آن چه از کلیسای جامع بر جا گذاشته اند تنها نمای بیرونی و البته زیبا و قد برافراشته آن است. از سنگ قبرهای این گورستان گرفته تا دیوارهای به جا مانده آن بالغ بر هشتصد سال قدمت دارند و زمین این گورستان تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری فوق العاده در اسکاتلند شده است. موضوع دیگری که گورستان کلیسا را جذاب می کند، قبرهای راهب های ریاضت کشیده ای است که حتی بعد از مرگ شان به کلیسا وفادار بوده اند و همان جا در فضای کلیسا به خاک سپرده شده اند.

گورستان کلیسا جامع سنت اندرو در اسکاتلند

گورستان مِری و چوب های بلوطش در رومانی

گورستان مری یکی از گورستان های رویایی در جهان است که به آن به عنوان یک شهرک کوچک هم توجه می شود. گورستان مری یکی از معدود امکانی در جهان است که بالاترین طیف نسل شناسی رومانیایی در آن قرار دارد. این گورستان بالغ بر ۵۰۰۰ رومانیایی شمالی را در خود نگاه داشته است. گردشگران بی شک در سفرشان به رومانی و شهر ساپانتا از این گورستان نه به خاطر مردگان آن بلکه به خاطر سنگ های قبرش دیدن می کنند و دلیل این جذابیت این است که در واقع سنگ های قبر گورستان مری نه از جنس سنگ بلکه همه گی از جنس چوب های بلوط است. رنگ آبی فیروزه ای که بر روی سنگ قبرها استفاده شده است با ترکیب رنگ سبز طبیعت رومانی نه تنها شما را از ترس مرگ دور می کند بلکه آرامشی بی پایان را به گردشگران القا می کند. به نوشته های حک شده بر روی چوب های بلوط این گورستان می توان به چشم یک دفتر شعر هزار برگ هم نگاه کرد که اشعار رومانیایی به نظم عجیبی روی آن ها به جا مانده است.

گروستان های رویایی در جهان

گورستان پِر لاشس، آرامگاه ادبیات و هنر در پاریس

گورستانی با ۱۱۰ هکتار مساحت در شهر پاریس که آرامگاه تعدادی از هنرمندان جهانی از جمله صادق هدایت است. پِر لاشس از کوچه ای شروع می شود که تنگاتنگ آن را درختان در صفی منسجم و به هم فشرده فرا گرفته اند. البته ناگفته نماند که گورستان پِر لاشس به غیر از آرامگاه صادق هدایت، بزرگانی همچون مولیِر، مارسل پروست، اسکار وایلد، گرترود استِین و جیم موریسُن همگی در این گورستان آرمیده اند و اعتبار پِر لاشس همیشگی کرده اند.  گورستان پِر لاشس با ۷۰ هزار قطعه آرامگاه در سال ۱۸۰۴ میلادی پایه گذاری شد. مجسمه هایی که در این گورستان می بینید از شوالیه ها و قدیسین الهام گرفته شده اند و بدنه های برنزی و سنگی آن ها برای صده های متمادی به این گورستان هویت بخشیده اند. جاده ای هم در اطراف پرلاشس قرار دارد که از سنگ فرش های قدیمی ساخته شده و مناظر باصفایی در اطراف آن قرار دارد.

گورستان اُکُنیون و مجسمه های غول پیکر در ژاپن

بزرگ ترین گورستان ژاپن و البته یکی از گورستان های رویایی در جهان که از ۸۱۶ سال قبل از میلاد مسیح در این کشور قرار داشته است. فضای این گورستان به طرز چشمگیری فضایی معنوی است. در نگاه اول شما مجسمه های بسیاری را در ابعاد بزرگ می بینید و بعد هم به احتمال زیاد محو طبیعت آشفته و هزار برگ و شکوفه ژاپنی این گورستان خواهید شد. نکته جالب در مورد گورستان اُکُنیون در حین قدم زدن برای شما نمایان می شود؛ گمان می کنید که گورستان بسیار آرام و ساکت است اما اگر کمی دقت کنید می بینید که دسته های متفاوتی از راهب ها از مذاهب مختلف به طور دسته جمعی و در سکوتی مثال زدنی که حتی صدای گام برداشتن شان هم نمی شنوید، در حال حرکت به معابد خودشان هستند. شاید بتوان گفت که گورستان اُکُنیون به خاطر داشتن ۲۰۰ هزار آرامگاه از راهب ها یکی از معنوی ترین گورستان ها در جهان محسوب می شود.

اکونیون

گورستان وِیوِرلی، همسایه دریا در سیدنی استرالیا

در این گورستان، آرامگاه چند تن از آئوسی های معروف استرالیا را پیدا خواهید کرد. کسانی که از عهد باستان تا کنون در این گورستان جا گرفته اند و همچنان باعث غرور آفرینی اهالی این کشور هستند؛ هانری لاوسن، کریکتر ویکتور از دسته همین آئوسی های معروف در این گورستان ۴۰ هکتاری هستند. فرشتگان، صلیب ها و اوبلیسک هایی که از جنس سنگ و برنز هستند هم نشان از پایداری و تاب آوری این گورستان هستند. وِیوِرلی علاوه بر تمام نشانه شناختی هایی که در خود جا داده است، چشم اندازی رو به دریا دارد و به همین خاطر تمام امکانات را برای قرار گرفتن در فهرست گورستان های رویایی در جهان از آن خود کرده است.

گورستان وِیوِرلی، همسایه دریا در سیدنی استرالیا

گورستان لَ رِکولِتا، جایگاه اِما پِرون در بوینس آیرس

از بستان به کلیسای بوینس آیرس و گورستان لَ رکولتا می رسید. در حال حاضر، لَ رکولتا یک شهر به حساب می آید و نقش استخوان و شاکله بوینس آیرس را ایفا می کند. در این گورستان آرامگاه یکی از زنان تاریخ ساز در جهان به نام اما پرون قرار دارد که تا آخرین روزهای زندگی اش، بعد از فوت پادشاه آرژانتین، رهبری این کشور را به عهده داشت. این گورستان که اطرافش مملو از کوچه های تنگ و قدیمی بوینس آیرس است در سال ۱۸۲۲ میلادی ساخته شد. مجسمه فرشتگان این گورستان در میان تمام عکس ها و تصاویری که از بناهای تاریخی جهان وجود دارد یکی از زیباترین و معروف ترین ها به حساب می آیند. گورستان لَ رکولتا برای کسانی که به دوره معماری باروک علاقه دارند، مملو از نشانه های این نوع معماری است.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار