gardeshban.ir

کمیته حج هند اعلام کرد زائران هندی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا قادر به سفر به عربستان برای ادای فریضه حج نخواهند بود.
کد خبر: ۲۷۳۰۱
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
کمیته ملی حج کشور هند اعلام کرده تاکنون هیچ ارتباطی از سوی مقامات سعودی در رابطه با حج ۲۰۲۰ دریافت نکردهاند و ضمن این که امسال امکان اعزام زائران به مکه برای به جا آوردن حج به دلیل بحران جهانی شیوع ویروس کرونا وجود ندارد. 

همچنین قرار است مبالغی که به صورت پیش پرداخت از زائران هندی برای اعزام به حج امسال دریافت شده بود به آنها بازگردانده شود. 

عربستان سعودی تاکنون تصمیم خود را درباره زائران بین المللی حج ۲۰۲۰ اعلام نکرده است و در حال حاضر تمامی پروازهای خارجی به مقصد و از مبدا عربستان به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده است. 

مراسم حج امسال احتمالا  از تاریخ ۳۰ جولای آغاز می‌شود اما تاریخ دقیق آن بر اساس رویت ماه ذی الحجه اعلام خواهد شد. 

خبرهای غیررسمی ار منابع نزدیک به مقامات سعودی حاکی از آن است که قرار است مراسم حج نیز همانند ماه رمضان و عید فطر تحت محدودیتهای کرونایی برگزار شود.

براساس اعلام همین منابع احتمالا نمایندگانی از کشورها در حج امسال شرکت می کنند و عدم حضور گسترده و جمعی زائران در حج ۲۰۲۰ قطعی به نظر میرسد. 

پیش از این کشور اندونزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان دنیا که هرساله صدها هزار زائر به مراسم حج اعزام می‌کند اعلام کرد به سبب ملاحظات بهداشتی و امنیتی امسال در این مراسم مذهبی حضور نخواهد داشت. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار