gardeshban.ir

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز پرداخت تسهیلات ۹۴۰ میلیارد تومانی به شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی خبر داد و گفت:‌واردات قطعات ریلی ساخت داخل ممنوع شد.
کد خبر: ۲۷۳۸۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
سعید رسولی با اعلام آغاز پرداخت 940 میلیارد تسهیلات 63 شرکت حمل‌ونقل ریلی اظهار کرد:‌ :سال گذشته از محل تبصره 18 از هزار و 900 میلیارد تومانی که با تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته بود حدود 470 میلیارد تومان جذب شد. در تبصره 19 نیز سرمایه گذاری برای ساخت 150 کیلومتر خطوط فرعی انجام خواهد شد.

وی از راه اندازی سامانه یکپارچه رونق تولید خبر داد و افزود: در این سامانه که هنوز تکمیل نشده، مشخصات فنی قطعاتی که در داخل تولید می‌شود، شناسایی و بارگذاری شده تا سازندگان لکوموتیو به راحتی بتوانند این  قطعات را خریداری کنند.

وی با اشاره به این که اکنون 2هزار و 360 قطعه مورد نیاز ساخت لکوموتیو در داخل تولید می شود، تصریح کرد: برخی شرکت‌های سازنده بدون این بدانند قطعات در داخل تولید می‌شود، اقدام به واردات قطعات می‌کردند که با راه اندازی این سامانه این مشکل حل می شود و همچنین سازندگان دیگر اجازه واردات قطعاتی که در داخل تولید می‌شوند را ندارند.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در این سامانه 420 قلم قطعه که در داخل تولید نمی‌شوند نیز بارگذاری می شود تا قطعه‌سازان در صورت تمایل با همکاری شرکت راه آهن اقدام به تولید این قطعات کنند.

رسولی افزود: امسال ساخت 2هزار واگن را هدف گذاری کرده‌ایم و امیدواریم در صورت تحقق منابع مالی و با استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی بتوانیم تا پایان سال این هدف را محقق کنیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن در ادامه با اشاره به نقش سازو‌کارهای تامین مالی در سال جهش  تولید گفت:د ر این زمینه از ظرفیت‌هایی مانند تبصره 18و تبصره 19 قانون بودجه، ظرفیت بازار سرمایه، صندوق توسعه ملی، ماده 12 قانون رفع موانع تولید و ماده 67 قانون الحاق استفاده شده است.

رسولی  با بیان این که اکنون 11 هزار و 800 کیلومتر طول خطوط ریلی کشور است؛ گفت:ماده 12 امروز یکی از ظرفیت‌های عملیاتی و جذاب در سرمایه گذاری ریلی کشور به شمار می‌رود و خوشبختانه پرداخت وجوه ناشی از سرمایه گذاری به سرمایه گذاران آغاز شده است و تا کنون ساخت  640 واگن از این محل تامین  مالی شده است که ارزش مالی آن هزار و 900 میلیون تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که طی 2ماهه نخست امسال 144 انواع ناوگان ریلی به ارزش 269میلیارد تومان به ناوگان ریلی کشور اضافه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 138 درصد رشد داشته است، گفت: سال گذشته نیز 778 دستگاه واگن به ناوگان ریلی کشور اضافه شد.

او با اشاره به این که به زودی طرح سرمایه گذاری مسیر تهران_سیرجان که به شکل TOD خواهد بود ابلاغ خواهد شد ، گفت: این پروژه  200 کیلومتر طول دارد و ظرفیت آن 8و نیم میلیون تن بوده و اولین پروژه در حوزه ریلی است که با استفاده از ظرفیت قانون مشارکت انجام خواهد شد.

رسولی هم چنین با اعلام اینکه اکنون تمام قطارهای حومه‌ای و بین شهری در حال سیر هستند، از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تمام قطارهای راه آهن خبر داد و گفت: اگر چه سیر قطارها با ظرفیت پایین خسارت زیادی را به راه آهن تحمیل کرد اما تمام پروتکل‌های بهداشتی در حال رعایت است و مردم با خیال راحت سوار قطار شوند.

رسولی افزود:  ظرف امروز و فردا مرزهای ریلی در مسیرهای جدید باز خواهد شد. مرزهای رازی، ترکیه و آستارا باز است و مرزهای سرخس و اینچه برون نیز با مذاکرات وزیر راه به زودی باز می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار