gardeshban.ir

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ضرورت مشورت با پزشک معالج پیش از انجام حجامت یا فصد تاکید کرد.
کد خبر: ۲۷۴۶۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمد خدادوست  در پاسخ به سوالی درباره انتشار اخباری درباره مبنی بر توصیه همه افراد برای انجام حجامت در ماه حزیران پرداخت و گفت: انجام حجامت در افراد مختلف نیازمند ویژگی‌هایی است که پزشکان برای هر فردی این مساله را توصیه نمی‌کنند از جمله این توصیه‌ها این است که در شرایط آب و هوایی خیلی گرم یا خیلی سرد اصلا حجامت خوب نیست.

وی ادامه داد: به طور کلی برای انجام حجامت در افرادی که شرایط لازم را با تشخیص پزشک داشته باشند، آن هم در اوایل فصل بهار و پس از نیمه ماه قمری می‌تواند مناسب باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تصریح کرد: در نتیجه اعلام زمان خاصی برای حجامت و توصیه همه افراد برای آنجام آن اصلا درست نیست و هیچ مستندات علمی در این زمینه وجود ندارد که حجامت کردن برای همه افراد در یک روز یا هفته خاص مناسب باشد.

وی ادامه داد: در کنار حجامت برخی به انجام فصد توصیه می‌کنند که آن هم باید با دستور پزشک و در نظر گرفتن شرایط بدنی هر فرد انجام شود.

خدادوست خاطرنشان کرد: ممکن است برای یک نفر حجامت خوب باشد، برای یکی فصد و برای فرد دیگری هیچ کدام از این موارد مفید نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: حجامت یا فصد از جمله روش‌های درمانی است که در هر فرد خاص متفاوت است و حتما باید با تشخیص پزشک انجام شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه اگر فردی همه شرایط را تحت نظر پزشک دارا باشد، باید به ویژگی‌های فصلی، زمانی و شرایط آب و هوایی هم در این زمینه توجه کرد و همه این موارد دستورالعمل‌های خاصی را دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان تاکید کرد: نمی‌توان یک روز یا یک زمان خاص را برای انجام حجامت یا فصد به همه افراد توصیه کرد و قبل از انجام این کار حتما باید با پزشک معالج مشورت صورت بگیرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار