gardeshban.ir

مُهاجِرَت: ترک دیار و زندگی در مکان دیگر (دهخدا). اگر دارید این تعریف را می‌خوانید احتمالا فکر مهاجرت حسابی ذهنتان را مشغول کرده است. حق دارید! زندگی در کشورهای سطح بالا، رویای همه ماست. اما رسیدن به این رویا تلاش زیادی می‌خواهد.
کد خبر: ۲۷۴۸۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشورهای برتر جهان معمولا قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای پذیرش مهاجر دارند. پس بهتر است همین اول آگاهانه پیش بروید و روی کشور درستی وقت و انرژی بگذارید. ما هم در این مرحله کمکتان می‌کنیم. در این مقاله امروز قرار است راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت را معرفی کنیم. علاوه بر معرفی 7 کشور راحت برای شهروندی، راه‌های مهاجرت و شرایط زندگی در این مناطق را هم توضیح می‌دهیم.

هر کشوری قوانین خودش را برای اتباع خارجی دارد. بعضی از کشورها مهاجرپذیر هستند. مثلا کانادا سالانه تا 300 هزار مهاجر از سراسر دنیا قبول می‌کند. معمولا کشورهای توسعه یافته تمایل کمتری به پذیرش مهاجر دارند. برای مثال ویزای توریستی سوئیس کلی دردسر دارد چه برسد به گرفتن شهروندی آن! این از قوانین خود کشور مقصد.

حالا ما که ایرانی هستیم به دلیل شرایط سیاسی و ارتباطات بین‌الملل، کارمان کمی سخت‌تر است. این محدودیت باعث می‌شود خیلی از گزینه‌ها را از دست بدهیم. همین آمریکا را درنظر بگیرید. همه می‌دانیم تنوع ملیت و نژاد در آمریکا چقدر بالاست. ولی خب (در حال حاضر) برای ایرانیان گرفتن اقامت آمریکا تقریبا غیرممکن است. با این توضیحات، ما لیست راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت را بر اساس چند عامل مختلف تهیه کردیم:


1. کانادا

اول از گل سرسبد مقاصد مهاجرتی شروع کنیم! همیشه کانادا به عنوان راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت مطرح است. چون هم سطح رفاه و امکانات بالایی دارد، و هم قوانین مهاجرتی آن سخت‌گیرانه نیست. پیش‌بینی می‌شود که این قوانین حداقل تا سال 2022 ادامه داشته باشد. بعد از آن باید منتظر سیاست‌های جدید اداره مهاجرت و شهروندی کانادا باشیم.

مهاجرت به کانادا روش‌های متنوعی دارد. نوع روش باید بر اساس شرایط، تحصیلات، سطح زبان، سرمایه و… شما انتخاب شود. ما در مقاله همه چیز درباره مهاجرت به کانادا تمام مراحل را برایتان توضیح دادیم. در اینجا فقط به طور خلاصه نگاهی به راه‌های گرفتن اقامت کانادا بیندازیم:

مهاجرت تحصیلی

بیشتر متقاضیان مهاجرت به کانادا، دانشجویان هستند. برای ویزای تحصیلی باید از طریق دانشگاه‌های کانادا (برای مقطع کارشناسی ارشد) یا یکی از اساتید دانشگاه (برای مقطع دکتری) اقدام کنید. در صورت پذیرش برایتان تاییدیه ارسال می‌شود. با این تاییدیه می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید.

مهاجرت کاری

کانادا به افراد باصلاحیت اجازه می‌دهد وارد خاکش شوند و کار پیدا کنند. مهاجرت کاری کانادا با سیستم اکسپرس اینتری بررسی می‌شود. پس باید خودتان، یا وکیل مهاجرتی‌تان وارد سایت مهاجرت کانادا شوید و درخواستتان را ثبت کنید. امتیاز شما با توجه به سابقه کاری، تحصیلات، سطح زبان، سن و… بررسی می‌شود. امتیاز بالاتر، شانس پذیرش بالاتر.

مهاجرت سرمایه گذاری

سرمایه‌گذاری کانادا معمولا از راه ثبت شرکت، کارآفرینی، یا سرمایه‌گذاری غیرفعال انجام می‌شود. هر استان کانادا، برنامه سرمایه‌گذاری ویژه خودش را دارد. پس باید اول راجع به برنامه و پیشنهاد استان مورد نظرتان تحقیق کنید.

مهاجرت اسپانسرشیپ

در این روش، فرد مقیم کانادا می‌تواند اسپانسر بستگانش شود. اگر همسر، فرزند، والدین و حتی نوه‌‌تان در کانادا است، می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید.

مهاجرت تولد فرزند
هر فرزندی که در خاک کانادا متولد شود تابعیت کانادایی دارد. در این روش فقط فرزندتان اقامت می‌گیرد. اما او می‌تواند بعد از 18 سالگی اسپانسر شما شود.

پناهندگی

پناهندگی در واقع روش مهاجرتی نیست! این گزینه وقتی در میان است که فرد شرایط ویژه‌ای داشته باشد. آزار و اذیت سیاسی، مذهبی، جنگ و آوارگی از دلایل رایج اخذ پناهندگی هستند.

شرایط زندگی در کانادا

کانادا کشور بی‌طرف و آرامی است. اقتصاد در این کشور، مثل کشورهای اروپایی بحران ندارد و ارزش پول آن بالاست. متاسفانه هزینه‌های کانادا نه فقط برای ما، نسبت به کشورهای اروپایی هم زیاد است. البته به محض اینکه شغلی پیدا کنید و درآمد دلاری داشته باشید این مشکل برطرف می‌شود. از مشکلات دیگر سرمای زیاد و دوری مسافت تا ایران است. در مجموع کانادا با سطح بالای علمی، شرایط خوب شغلی، رفاهی و خدمات، از بهترین نقاط دنیا برای زندگی به حساب می‌آید.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری را بشناسید بیشتر بخوانید: بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری را بشناسید

2. آلمان

می‌رسیم به مقصد محبوب بعدی برای ایرانیان. می‌شود گفت در بین کشورهای اروپایی، آلمان راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت است. حدودا 12% مردم این کشور مهاجر هستند. از این تعداد بیشتر از 120 هزار نفر را ایرانیان تشکیل می‌دهند. از آنجایی که جمعیت جوان و نیروی کار آلمان رو به کاهش است، دولت از پذیرش مهاجران توانمند استقبال می‌کند.

روش‌های مهاجرت به آلمان
راحت‌ترین روش مهاجرت به آلمان سرمایه گذاری است. در این کشور بستر مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد. با این حال خیلی از دانشجویان هم به تحصیل در این کشور اروپایی فکر می‌کنند. روش‌های مهاجرت به آلمان را با هم مرور کنیم:

مهاجرت تحصیلی

صدها دانشگاه و مراکز علمی در این کشور فعالیت دارند. اگر دنبال مدرک معتبر جهانی هستید، از آلمان غافل نشوید. برای مهاجرت تحصیلی، باید رزومه علمی‌تان را برای دانشگاه یا استاد مورد نظر ارسال کنید. در صورت تایید برای شما پذیرش ثبت نام صادر می‌شود. با این پذیرش می‌توانید به سفارت مراجعه کنید و درخواست ویزای تحصیلی بدهید.

مهاجرت کاری

برای مهاجرت کاری به آلمان دو روش وجود دارد. روش سخت‌تر گرفتن پیشنهاد شغلی است. سخت از آنجایی که آگهی‌های کاری تا 3 ماه فقط در آلمان درج می‌شود. اگر نیروی مورد نیاز پیدا نشد این آگهی برای 3 ماه دیگر در اتحادیه اروپا فعال است. اگر باز هم نیروی مناسب پیدا نشد نوبت به افراد خارجی می‌رسد.

اما در روش دوم شما می‌توانید خودتان حضوری به آلمان بروید و کار پیدا کنید. اگر مهارت بالایی دارید، حتما شانستان را در این روش امتحان کنید. برای شروع باید ویزای 6 ماهه جستجوی کار بگیرید. مهارت انگلیسی و آلمانی، سابقه کار اجرایی، تخصص بالا و… شانس شما را برای پیدا کردن کار بالا می‌برد.

مهاجرت سرمایه گذاری

آلمان از کشورهای صنعتی و توسعه یافته اروپاست. پس قطعا با سرمایه‌گذاری در این کشور ضرر نمی‌کنید. یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در آلمان، ثبت شرکت است. برای اینکار باید طرحی در قالب بیزنس پلن ارائه دهید. در صورت تایید طرح، شما و اعضای خانواده می‌توانید ویزا دریافت کنید. هزینه ثبت شرکت در آلمان حدود 3 تا 4 هزار یورو است. به علاوه شرکت شما باید حداقل 35000 یورو سرمایه اولیه داشته باشد.

مهاجرت با ازدواج

تابعیت فرزند در آلمان براساس خون است. اما راه اقامت از طریق ازدواج وجود دارد. به دلیل سوءاستفاده از این روش، باید بتوانید صحت ازدواج را اثبات کنید. در این نوع اقامت، به همسر خارجی بعد از 3 سال زندگی مشترک در آلمان، تابعیت داده می‌شود.

پناهندگی در آلمان

با درخواست‌های فراوان پناهندگی در آلمان، موردها با دقت بسیار زیادی بررسی می شوند و امکان رد شدن بالاست. در واقع پناهندگی روش مهاجرت نیست. اما افرادی که در خاک خود احساس خطر و ناامنی می‌کنند توسط دولت آلمان حمایت می‌شوند.

کشور آلمان چهارمین رتبه در صنعت جهانی را دارد. این ویژگی باعث شده فرصت‌های شغلی در این کشور بسیار مطلوب باشد. هزینه‌های زندگی در آلمان نسبت به کشورهای مشابه‌اش مناسب است (به‌جز اجاره خانه!). از نظر فرهنگی، مردم آلمان بسیار قانونمند هست و باید سعی کنید نظم و برنامه را وارد زندگیتان کنید. یکی از چالش‌های دیگر مهاجرت به آلمان، یاد گرفتن زبان است. تسلط نسبی روی این زبان میانگین 1.5 سال طول می‌کشد. با هر روشی که برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید بعد از 5 سال کار و زندگی در این کشور، می‌توانید اقامت دائم بگیرید.

3. ترکیه

ترکیه از نظر مسافت و تشابه فرهنگی، راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت است. نزدیک به 4 میلیون مهاجر در این کشور زندگی می‌کنند. بیشتر مهاجران سوری هستند؛ اما ایرانیان هم علاقه زیادی به زندگی در این کشور همسایه نشان می‌دهند.

روش‌های مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه فقط یک راه ندارد. اما رایج‌ترین و پرطرفدارترین روش، خرید ملک است. اگر سرمایه لازم برای خرید ملک ندارید هیچ نگران نباشید! روش‌های کم هزینه‌تری هم پیش روی شماست. نگاهی به راه‌های مختلف مهاجرت به ترکیه بیندازیم:

مهاجرت تحصیلی

راستش را بخواهید سطح دانشگاه‌های ترکیه در جهان بالا نیست. اما اگر به دلیل کنکور یا هر مساله دیگری نمی‌خواهید در ایران تحصیل کنید، ترکیه گزینه مناسبی است. برای گرفتن اقامت تحصیلی باید از دانشگاه مقصد پذیرش بگیرید. معمولا تحصیل در دانشگاه‌های دولتی به زبان ترکی استانبولی است. اما در تعدادی از مراکز خصوصی، آموزش به انگلیسی انجام می‌شود. راستی در ترکیه امکان گرفتن بورس تحصیلی هم وجود دارد. معدل بالا و تسلط به زبان ترکی، شانستان را برای بورسیه بالا می‌برد.

مهاجرت کاری

در ترکیه شرایط کاری چندان ایده‌آل نیست. نرخ بیکاری در این کشور حدود 11 درصد است (2 برابر آلمان). اما در هر صورت اگر به زبان ترکی-استانبولی تسلط دارید می‌توانید به کار در ترکیه فکر کنید. برای مهاجرت کاری اول باید در ترکیه به دنبال کار بگردید. بعد از توافق با کارفرمای ترک، می‌توانید از وزارت کار مجوز بگیرید و برای ویزای کار اقدام کنید.

مهاجرت سرمایه گذاری

ترکیه از جذب سرمایه‌داران خارجی استقبال می‌کند. دو روش رایج سرمایه‌گذاری در ترکیه، ثبت شرکت و خرید ملک است. در روش اول می‌توانید با ثبت شرکت قانونی، استخدام حداقل 5 نیروی ترک، و پرداخت مالیات مهاجرت کنید. بعد از 5 سال به شما اقامت دائم داده می‌شود. در روش دوم با خرید خانه اقامت موقت می‌گیرید. بعد از چند بار تمدید اقامت، می‌توانید برای گرفتن اقامت دائم اقدام کنید. (البته اگر ارزش ملک شما بیشتر از 250 هزار دلار باشد اقامتتان از همان ابتدا دائم می‌شود.)

مهاجرت ازدواج

در ترکیه نیز قانون تابعیت نوزاد براساس خون است. یعنی برخلاف کانادا، اگر فرزندتان در ترکیه متولد شود تابعیت ترک ندارد. اما امکان اقامت از طریق ازدواج وجود دارد. در اینجا هم مثل اکثر کشورها، باید حقیقی بودن ازدواجتان را اثبات کنید. بعد از 3 الی 5 سال از تداوم زندگی مشترک، می‌توانید اقامت دائم بگیرید.

پناهندگی

معمولا ترکیه از پناهندگان فقط حمایت موقت می‌کند. این افراد بعد از مدتی به کشورهای دیگر هدایت می‌شوند. پناهندگی فقط در صورت شرایط خاص و خطر جانی توجیه دارد. چون در وضعیت عادی، این افراد جایگاه اجتماعی نامطلوبی دارند، به صورت ناامن جابجا می‌شوند و مورد سوءاستفاده قاچاقچیان قرار می‌گیرند.


شرایط زندگی در ترکیه

مردم ترکیه تشابهات فرهنگی زیادی با ایرانیان دارند. علاوه بر فرهنگ، فاصله نزدیک تا ایران، دین یکسان و… شرایط مطلوبی را برای مهاجرت ایرانیان ایجاد کرده است. هزینه زندگی در ترکیه بستگی به شهر و حتی منطقه دارد. اما به طور معمول هزینه یک ماه زندگی، حدودا 3000 لیر است. به طور خلاصه رفاه و اقتصاد در ترکیه، به حد آمریکا و کشورهای اروپایی نمی‌رسد. اما اگر به دنبال مقصد مهاجرتی کم ریسک و راحتی هستید حتما به این کشور زیبا فکر کنید.

4. اتریش

یکی از گزینه‌های مناسب مهاجرتی در اروپا کشور اتریش است. اگر نمی‌دانید این کشور کجاست روی نقشه به مرکر اروپا نگاه کنید. اتفاقا همین مرکزیت و دسترسی عالی به کشورهای اروپایی از مزیت‌های اتریش است. رفاه بالا، شرایط مناسب اقتصادی، مردم با فرهنگ و مهربان، زیبایی‌های طبیعی و… از انگیزه‌های مهاجرت به اتریش هستند.

روش‌های مهاجرت به اتریش

اگر هدفتان اروپاست و به دنبال راحت ترین کشور برای اقامت می‌گردید، اتریش بعد از آلمان بهترین انتخاب است. ویزای کاری این کشور شرایط واقعا خوبی دارد. اما اگر هدف‌های تحصیلی و سرمایه‌گذاری هم داشته باشید اتریش ناامیدتان نمی‌کند.

مهاجرت کاری

اتریش از معدود کشورهای اروپایی است که ویزای جستجوی کار ارائه می‌دهد. با این ویزا شما 6 ماه فرصت دارید که دنبال کار بگردید. البته ویزای جستجوی کار به تمام متقاضیان تعلق نمی‌گیرد. برای واجد شرایط بودن باید تحصیلات، تجربه کاری و سطح زبان خوبی داشته باشید. در این روش با 4 سال کار و پرداخت مالیات در اتریش‌، می‌توانید اقامت دائم بگیرید.

مهاجرت تحصیلی

دانشگاه‌های رایگان اتریش انگیزه خوبی برای مهاجرت هستند. البته در مراکز رایگان معمولا به زبان آلمانی تدریس می‌شود. برای ادامه تحصیل لازم است از دانشگاه موردنظرتان پذیرش بگیرید. در این میان رشته‌هایی مثل هنر و پزشکی استثنا هستند. برای تحصیل در این رشته‌ها باید آزمون ورودی بدهید. قسمت جذاب ماجرا اینجاست که بعد از فارغ‌التحصیلی، یک سال زمان به شما داده می‌شود. اگر در این مدت کار پیدا کنید می‌توانید اقامت دائم اتریش را دریافت کنید.

مهاجرت سرمایه‌گذاری

استارتاپ و ثبت شرکت از راه‌های رایج سرمایه‌گذاری در اتریش هستند. برای اقدام لازم است سرمایه اولیه، تحصیلات و تجربه کاری داشته باشید. هرچقدر شرایطتان بهتر باشد امتیاز و شانستان بیشتر می‌شود. البته در راه‌اندازی استارتاپ، خلاقیت طرح هم بسیار موثر است. در صورت پذیرش طرح، باید حداقل 50 هزار یورو در شرکتتان سرمایه‌گذاری کنید. با این روش مستقیما اقامت دائم نمی‌گیرید. اما با دریافت کارت‌های اقامت موقت اتریش، راهتان برای اقامت دائم و حتی تابعیت هموار می‌شود.

مهاجرت از طریق ازدواج

یکی از راه‌های اقامت در اتریش، ازدواج با شهروند اتریشی است. این ازدواج باید قانونی باشد و صحت آن به اثبات برسد. بعد از 6 سال، همسر خارجی می‌تواند درخواست تابعیت بدهد. شرط درخواست این است که همسر از 6 سال، حداقل 5 سال را در اتریش و با همسر اتریشی خود زندگی کرده باشد.

شرایط زندگی در اتریش

با هر روشی که به اتریش مهاجرت کنید، بعد از 5 سال می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید. برای تابعیت هم باید بعد از 10 سال زندگی در اتریش اقدام کنید. (البته تابعیت از طریق ازدواج استثنا و 6 سال است.) زبان رسمی اتریش آلمانی است. اما انگلیسی هم در این کشور کارتان را راه می‌اندازد. اقتصاد این کشور وضعیت مطلوبی دارد و اتریش از ثروتمندترین مناطق اروپا محسوب می‌شود. در نهایت اگر به کشوری زیبا و آرام با رفاه و اقتصاد قوی فکر می‌کنید، حتما گزینه اتریش را درنظر بگیرید.

از چه راهی برای گرفتن اقامت اسپانیا اقدام کنم؟ بیشتر بخوانید: از چه راهی برای گرفتن اقامت اسپانیا اقدام کنم؟

5. اسلواکی

در بین کشورهای اروپایی، آلمان و اتریش شانس ویزای بیشتری دارند. اما اگر می‌خواهید از طریق کسب و کار مهاجرت کنید، اسلواکی هم گزینه خوبی برایتان است. یک مزیت فوق‌العاده اینجاست که با مهاجرت به اسلواکی، راهتان برای سایر مناطق اروپا باز می‌شود. اسلواکی عضو حوزه شینگن است. یعنی با اخذ اقامت این کشور، شما و خانواده‌تان می‌توانید به راحتی در اتحادیه اروپا کار، تحصیل و سفر کنید.

روش‌های مهاجرت به اسلواکی

اگر بخواهیم روراست باشیم، تا وقتی انگلیس و کانادا و آمریکا هستند، مهاجرت تحصیلی به اسلواکی توجیه ندارد! گزینه اسلواکی، به عنوان راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت کسب و کار مطرح است. پس فقط همین یک روش مهاجرتی را با هم بررسی می‌کنیم.

مهاجرت به اسلواکی با ثبت شرکت

خوشبختانه شانس دریافت اقامت با این روش بالا است. دلیل ساده‌ای هم دارد. اسلواکی در مقایسه با کشورهای برتر اروپایی، اقتصاد چندان قوی ندارد. در سیاست‌های جدید، این کشور از جذب افراد سرمایه‌دار خارجی استقبال می‌کند. ضمنا مالیات پنج ساله‌ای که شما به دولت پرداخت می‌کنید هم انگیزه خوبی برایشان است. در شروع باید سرمایه و مدارک لازم ثبت شرکت را داشته باشید. مدارک هویتی، گواهی عدم سوءپیشینه، تاییدیه حساب بانکی (2500 یورو به ازای هر فرد) از شرایط اولیه هستند.

در گام بعدی باید یک طرح تجاری مفید به دولت اسلواکی ارائه بدهید. طرح شما باید خلاقانه و سودآور باشد و مورد تایید قرار بگیرد. در صورت پذیرش طرح، می‌توانید برای گرفتن اقامت موقت اقدام کنید. با رعایت قوانینی مثل پرداخت مالیات و عدم ارتکاب جرم، بعد از 5 سال اقامتتان دائم می‌شود. و بعد از 3 سال اقامت دائم، در صورتی که با زبان و کشور اسلواکی آشنایی کافی داشته باشید واجد شرایط تابعیت و دریافت پاسپورت اسلواکی هستید.

شرایط زندگی در اسلواکی

شاید اولین چالش زندگی در اسلواکی، زبان باشد. زبان اسلواک کاملا ناشناخته به‌نظر میرسد! اما در سالهای ابتدایی نیازی به یادگیری این زبان ندارید. فقط در مرحله دریافت تابعیت، زبان اهمیت دارد. هزینه‌های زندگی در اسلواکی نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین است. یک خانواده چهار نفره با ماهی 2000 یورو می‌توانند به راحتی زندگی کنند. البته در نظر داشته باشید که میانگین دستمزد هم به همین نسبت بالا نیست. به طور خلاصه اسلواکی کشور آرام، زیبا و تاریخی، و با فرهنگ غنی است. اگر به دنبال اقامت راحت و زندگی بی‌دغدغه در محیطی آرامش‌بخش هستید اسلواکی می‌تواند مقصد مناسبی برایتان باشد.

6.امارات متحده عربی
 
مهاجران زیادی از کشورهای منطقه و آسیای شرقی، امارات را برای کار و زندگی انتخاب می‌کنند. نکته اینجاست که گرفتن تابعیت امارات خیلی سخت و پیچیده است. اما اگر هدفتان کار و سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی باشد، امارت گزینه خوبی برای شماست. چون با توجه به منابع نفتی، ثروت ملی و درآمدزایی، سرمایه‌گذاری در این کشور معمولا پرسود است.

راه‌های مهاجرت به امارات

برای مهاجرت به امارات سرمایه موثرترین عامل است. بیشتر روش‌های مهاجرتی به تمکن مالی نیاز دارند. حتی مهاجرت تحصیلی هم هزینه زیادی برایتان دارد. پس توصیه می‌کنیم فقط در صورت داشتن سرمایه کافی به امارات فکر کنید. در غیر این‌صورت کشورهای دیگر این مقاله، انتخاب بهتری برایتان هستند. روش‌های مهاجرت به امارات به شرح زیر هستند.

مهاجرت کاری

نرخ بیکاری در امارات بسیار پایین و حدود 1.7 است. به علاوه حقوق‌های بالا و عدم وجود مالیات، انگیزه بیشتری برای کار در این کشور ایجاد می‌کند. برای پیدا کردن شغل مناسب در امارات، باید رزومه خود را به زبان عربی و انگلیسی برای کارفرمایان و سایت‌های کاریابی ارسال کنید. بعد از گرفتن پیشنهاد شغلی و دریافت مجوز کار، می‌توانید اقامت موقت بگیرید. در این روش بعد از گرفتن اقامت خانواده‌تان هم می‌توانند همراهتان مهاجرت کنند. فقط دقت کنید که اقامت کاری امارات بلند مدت نیست و باید در پایان هر دوره تمدید شود.

مهاجرت تحصیلی

اقامت تحصیلی هم در امارات موقت است. اگر علاقمند به تحصیل در این کشور هستید می‌توانید درخواستتان را برای دانشگاه‌ها و مراکز علمی ارسال کنید. تحصیل در امارات، به هر دو زبان انگلیسی و عربی امکان‌پذیر است. بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانید برای یافتن کار اقدام کنید و با ویزای کاری همچنان در امارات زندگی کنید.

مهاجرت سرمایه گذاری

برخلاف دو روش قبلی، در این روش می‌توانید اقامت بلند مدت کسب کنید. اقامت سرمایه‌گذاران خارجی 5 و 10 ساله است که به صورت خودکار تمدید می‌شود. انواع روش‌های سرمایه‌گذاری شامل کارآفرینی، خرید ملک، سپرده‌گذاری و ثبت شرکت هستند. برای مثال با سرمایه گذاری 2.7 میلیون دلار می‌توانید اقامت 10 ساله امارات را به همراه خانواده‌تان دریافت کنید.

مهاجرت از طریق ازدواج

در امارات هم برای گرفتن اقامت ازدواج، باید صحت و قانونی بودن ازدوجتان را به اثبات برسانید. طبق قوانین امارات، اگر مردی خارجی با زنی اماراتی ازدواج کند اقامت می‌گیرد اما تابعیت به او داده نمی‌شود. برعکس زن خارجی می‌تواند بعد از سه سال زندگی با مرد اماراتی تابعیت هم دریافت کند.

شرایط زندگی در امارات

احتمالا بدانید که امارات کشور گرانی محسوب می‌شود. پس توصیه می‌کنیم با اطمینان از داشتن شغل به این کشور مهاجرت کنید. همانطور که گفتیم در تمام روش‌ها به جز سرمایه‌گذاری و ازدواج، اقامت دائم نیست و نیاز به تمدید دارد. تابعیت امارات معمولا بعد از 30 سال کار و زندگی در این کشور اعطا می‌شود.

به هر حال داشتن پاسپورت اماراتی شاید آروزی هر کسی باشد. پاسپورت این کشور رنک اول جهانی را دارد و با آن می‌توانید به 166 کشور جهان بدون ویزا سفر کنید. در نهایت باید بگوئیم اگر قصد زندگی راحت و بدون استرس تمدید ویزا دارید بهتر است از خیر امارات بگذرید. اما اگر هدفتان مهاجرت کاری، سرمایه‌گذاری و درآمدزایی است حتما امارات را به عنوان یک گزینه خوب بررسی کنید.

7. استرالیا

استرالیا یک مقصد فوق‌العاده برای مهاجران سراسر دنیاست. شاید بتوان گفت استرالیا در سطح رفاه با سوئیس رقابت می‌کند. بی‌طرفی و ثبات سیاسی، زبان انگلیسی، طبیعت زیبا، اقتصاد قوی، فرهنگ بالا و… از مزایای این سرزمین هستند. استرالیا تقریبا مهاجرپذیر محسوب می‌شود و شرایط خوبی برای جذب افراد متخصص دارد.

روش‌های مهاجرت به استرالیا

معمولا مهاجران، استرالیا را با هدف مهاجرت تحصیلی و کاری انتخاب می‌کنند. اما شرایط مهاجرت سرمایه‌گذاری و خانوادگی هم در این کشور مهیاست. با هم نگاهی به روش‌های مختلف اقامت استرالیا داشته باشیم:

مهاجرت تحصیلی

دانشگاه‌های استرالیا در سطح علمی خوبی قرار دارند. اگر قصد تحصیل در یکی از 100 دانشگاه برتر جهان را دارید، استرلیا می‌تواند مقصد خوبی برایتان باشد. برای درخواست تحصیل باید رزومه خود را برای دانشگاه موردنظر ارسال کنید. در صورت پذیرش می‌توانید برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کنید. خوشبختانه ویزای تحصیلی استرالیا قابل تبدیل به اقامت دائم است. بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانید وارد بازار کار شوید و با 5 سال کار و زندگی در این کشور اقامت دائم بگیرید.

مهاجرت کاری

یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به استرلیا ویزای کاری است. در استرالیا هم مانند کانادا، مهاجرت کاری با سیستم امتیازبندی بررسی می‌شود. بنابراین اگر سطح زبان، تحصیلات و تخصص خوبی دارید شانستان برای کار در استرالیا بالا است. ویزاهای کاری کانادا انواع مختلفی دارند. جالب است بدانید در ویزای 189 از همان اول اقامت دائم می‌گیرید. البته این ویزا شرایط نسبتا سختی دارد و باید حداقل 60 امتیاز در سیستم پذیرش کسب کنید.

مهاجرت سرمایه‌گذاری

با داشتن شرایط سرمایه‌گذاری می‌توانید ویزای موقت استرالیا بگیرید و وارد این کشور شوید. حداکثر 55 سال سن، حداقل 800 هزار دلار دارایی، حداقل  500هزار دلار گردش مالی در 4 سال اخیر و تجربه کارفرمایی در ایران، از شرایط لازم هستند. بعد از گرفتن ویزا، می‌توانید در استرالیا کسب و کارتان را راه‌اندازی کنید. شرکت شما باید حداقل 200 هزار دلار سرمایه داشته باشد و به 300 هزار دلار گردش سالیانه برسد. در این روش می‌توانید با خانواده‌تان مهاجرت کنید و بعد از چند سال اقامت دائم بگیرید.

مهاجرت خانوادگی

استرالیا تقریبا راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت خانوادگی است. دولت استرالیا برای کانون خانواده اهمیت خاصی قائل است. در قوانین این کشور علاوه بر ویزای ازدواج، می‌توانید از ویزای خانوادگی هم استفاده کنید. به این صورت که اگر اقامت دارید، به فرزندتان هم ویزا تعلق می‌گیرد. یا اگر فرزندانتان ساکن استرالیا هستند می‌توانید با ویزای والدین مهاجرت کنید.

شرایط زندگی در استرالیا

استرالیا برای شما یک زندگی آرام با امکانات و رفاه به همراه دارد. شاید بتوان حقوق شهروندی در این کشور را تقریبا مثل کانادا دانست. البته متاسفانه استرالیا هم به اندازه کانادا از ایران فاصله دارد و باید این عامل را قبل از مهاجرت در نظر بگیرید. هزینه زندگی در استرالیا بستگی به شهر و منطقه دارد. شهرهای بزرگی مثل سیدنی و ملبورن گران‌تر هستند. به طور حدودی یک ماه زندگی دونفره در این کشور 2500 دلار هزینه دارد. البته اگر شغل مناسبی پیدا کنید نگرانی از بابت هزینه‌ها به حداقل می‌رسد. آمار نشان داده میانگین درآمد استرالیا از کشورهای هم‌رده اروپایی هم بالاتر است.

مهاجرت؛ شروعی دوباره

در لیست راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت، کدام مقصد نظرتان را جلب کرد؟ امیدواریم با این مقاله دید خوبی نسبت به شرایط مهاجرت کسب کرده باشید. 7 کشور فوق، با موضوع راحت ترین مقصدهای مهاجرتی ذکر شده‌اند. اما قطعا کشورهای زیادی در جهان هستند که می‌توانند به وطن دوم شما تبدیل شوند. در مقاله‌های بعدی حتما کشورهای بیشتری را با هم بررسی می‌کنیم. در بخش نظرات، حتما کشور پیشنهادیتان را معرفی کنید. در نهایت اینکه مهاجرت شروعی دوباره در یک مکان جدید است. امیدواریم مقصدتان هر جا که هست، سرنوشت بی‌نظیری در انتظارتان باشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار