gardeshban.ir

هلند کشوری نیست که اتومبیل به عنوان یک نماد فرهنگی در آن شناخته شود. البته آن‌ها مردمانی بسیار متفکر و پیشرو هستند و قصد دارند تا سال ۲۰۳۰ تمام ماشین‌های خود را به صورتی طراحی کنند که گاز گلخانه‌ای تولید نکند.
کد خبر: ۲۷۵۲۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
آن‌ها حتی اولین خودروی دوستدار محیط زیست جهان را توسعه داده‌اند. اما مردم این کشور کوچک و پرجمعیت، ترجیح می‌دهند از دوچرخه و حمل و نقل عمومی به جای اتومبیل استفاده کنند. مالکیت خودرو در هلند حدود نیم اتومبیل به ازای هر نفر است که از بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. اما جالبترین جای هلند، شهر کوچکی است که اصلا اتومبیل در آن جایی ندارد، زیرا اصلا جاده‌ای ندارد! همراه ما باشید تا بیشتر با این شهر کوچک آشنا شویم.

شهری افسانه‌ای با کانال‌های آب زیبا

خیت‌هورن؛ رقیب ونیز؛ شهری که نه خیابان دارد و نه اتومبیل!/عکس

خیت‌هورن شهری کوچک با حدود ۲۶۰۰ نفر جمعیت است. این شهر در استان اوریسل فاصله‌ای حدودا ۹۰ دقیقه‌ای با آمستردام دارد و در شمال شرقی این شهر واقع شده است. البته خیت‌هورن دسترسی جاده‌ای ندارد و با قایق باید در این شهر رفت و آمد کرد.

هر جا بروید، کانال آبی کشیده شده است

​خیت‌هورن به ونیز هلند نیز شهرت دارد. این شهر دارای بیش از ۸۰ کیلومتر مسیر آبی است که خانه‌های کنار کانال، اغذیه‌فروشی‌ها، هتل‌ها و موزه‌ها را در اطراف و مرکز شهر بهم متصل می‌کند. همچنین برای افرادی که قصد دارند کمی پیاده روی نیز کنند و یا طبق فرهنگ خاص هلندی از وسیله نقلیه دورخه استفاده کنند، حدود ۱۸۰ پل چوبی بر روی کانال‌ها و قسمت‌های مختلف شهر ایجاد شده است تا این بخش‌ها را به هم متصل کند، اما در هر صورت با استفاده از قایق بسیار سریع‌تر و راحت‌تر می‌توان به بسیاری از مناطق و خانه‌ها دسترسی پیدا کرد.

در سفر به هلند حتما به بازدید این شهر کوچک بروید

خیت‌هورن؛ رقیب ونیز؛ شهری که نه خیابان دارد و نه اتومبیل!/عکس

​کانال‌های آب آرام خیت‌هورن و کلبه‌های خاص و زیبایش شهرتی جهانی پیدا کرده‌اند. جالب است بدانید هرساله فقط حدود ۲۰۰ هزار توریست چینی از این منطقه دیدن می‌کنند. یعنی با یک حساب سر انگشتی حدودا ۷۵ توریست چینی به ازای هر شهروند خیت‌هورنی سالانه به بازدید این شهر می‌روند. این شهر در چین بسیار مشهور و محبوب گشته است و طرفداران چینی آن نقش بسیار مهمی در شهرت خیت‌هورن  ایفا کرده‌اند. به همین دلیل امروزه خیت‌هورن  به عنوان یک مقصد بسیار جذاب در کنار شهرهای بزرگ جهان مانند لندن، نیویورک و توکیو در زمره پرطرفداران صنعت گردشگری قرار گرفته است.

خیت‌هورن از زندگی آرام لذت می‌برد

​از آنجا که خودروها باید در خارج از شهر پارک شوند، بازدیدکنندگان خیت‌هورن اغلب یک قایق یا قایق موتوری کرایه می‌کنند تا از مناظر این شهر بازدید کنند. بنابراین شهر از ماشین خالی است و سروصدایی اهالی را اذیت نمی‌کند، ضمن اینکه اکثر قایق‌ها نیز با انرژی برق کار می‌کنند و موتوری برقی دارند، پس دیگر جای هیچ نگرانی نیست.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار