gardeshban.ir

قلعه‌ی آمبراس یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز معماری در اتریش محسوب می‌شود. این قلعه علاوه بر اهمیت معماری و تاریخی خود، از یک گالری شگفت‌انگیز و یک موزه هم میزبانی می‌کند.
کد خبر: ۲۷۵۵۴
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
قلعه‌ آمبراس (Ambras) بر فراز تپه‌های مشرف به اینسبروک، مرکز ایالت تیرول در غرب اتریش، واقع شده است. این قلعه به خاطر اهمیت تاریخی و فرهنگی خود مشهور است و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های اینسبروک محسوب می‌شود. قلعه بین سال‌های ۱۵۶۳ تا ۱۵۹۵ محل اقامت دوک بزرگ، فردیناند دوم، بوده است.

قلعه آمبراس از مهم ترین جاذبه های معماری اتریش/عکس

آمبراس در زمره‌ی مهم‌ترین موزه‌های جهان قرار دارد. فردیناند دوم، مؤسس این بنای عصر رنسانس، کلکسیون آمبراس را نیز تأسیس کرد و در زیرزمین ساختمان یک موزه‌ی مدرن بنا نهاد. این موزه‌ی بزرگ شامل سه تالار زره‌های جنگی، تالار هنر و اکتشافات و تالار عهد عتیق می‌شود. موزه بر اساس جدیدترین شیوه‌های معماری زمان خود ساخته شده است. احتمالاً یکی از جنبه‌های شگفت‌انگیز این قلعه، حتی در حال حاضر و پس از گذشت قرن‌ها، این باشد که می‌توان کلکسیون‌های موزه را دقیقاً به همان شکلی دید که در زمان اولیه بوده‌اند.

این قلعه‌ی مرتفع نه‌تنها در نوع خود یک جاذبه‌ی معماری است، بلکه بهشتی برای عاشقان هنر نیز محسوب می‌شود. گالری پرتره‌ی هابسبورگ در سه طبقه‌ی این بنا گسترده شده است. قدیمی‌ترین قسمت قلعه، بخش فوقانی آن و خانه‌ی گالری پرتره‌ی هابسبورگ است. در این گالری نقاشی‌هایی از چهره‌ی شخصیت‌های مشهور نظیر امپراطور ماکسیمیلیان اول، فردیناند اول، چارلز پنجم و حتی ناپلئون بناپارت دیده می‌شود. بیش از ۲۰۰ پرتره‌ی خلق شده از استادانی چون آرچیمبولدو (Arcimboldo)، کراناخ (Cranach)، روبنز (Rubens)، وَن دایک (van Dyck) و ولاسکز در این کاخ به نمایش درآمده است. «موزه‌ شیشه»، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کلکسیون‌های شیشه‌های قیمتی از دوران رنسانس تا باروک، از دیگر جاذبه‌های این قلعه به شمار می‌آید. قلعه‌ی آمبراس در مشارکت با موزه‌ی هنرهای زیبای وین، قبله‌ی آمال عاشقان هنر، به سبب نمایشگاه‌های ویژه‌ی هنری، محسوب می‌شود.

قلعه آمبراس از مهم ترین جاذبه های معماری اتریش/عکس

امروزه گردشگران شاهد این موضوع خواهند بود که دوک بزرگ، فردیناند دوم، به معماران ایتالیایی دستور داد تا این قلعه‌ی قرون‌وسطایی را تبدیل به امارتی با سبک رنسانس برای اقامت وی و همسرش کنند. پس از مرگ فردیناند، قلعه به پسر وی، چارلز، به ارث رسید. او که علاقه‌ی اندکی به قلعه داشت، بعدها اینجا را فروخت و قلعه از آن روز به بعد مورد بی‌مهری قرار گرفت و دوران اضمحلال خود را به چشم دید. سرانجام در سال ۱۸۵۵، این قلعه به‌عنوان اقامتگاه تابستانی دوک بزرگ، کارل لودویگ (Karl Ludwig)، مورد مرمت قرار گرفت. متأسفانه، دوباره این بنا به‌سرعت روند تخریب خود را در پیش گرفت و تا سال ۱۹۷۰ به آن توجهی نشد. از این سال به بعد مراحل بازسازی قلعه آغاز شد و سرانجام درهای خود را در سال ۱۹۸۱ به روی عموم گشود.

قلعه آمبراس از مهم ترین جاذبه های معماری اتریش/عکس

امروزه گردشگران قادر به تماشای انبوهی از گنجینه‌ها در قلعه خواهند بود. یک کلکسیون هنری ارزشمند در طبقه‌ی اول قلعه دیده می‌شود و حمام فیلیپین وِلزِر (Philippine Welser)، همسر فردیناند، همچنان در بخش فوقانی قلعه به چشم می‌خورد. تالار اسپانیایی، در زمره‌ی باشکوه‌ترین تالارهای عصر رنسانس قرار دارد. این تالار بین سال‌های ۱۵۶۹ تا ۱۵۷۲ ساخته شده و در میان بخش فوقانی و پایینی قلعه واقع شده است. این مکان در فصل تابستان از کنسرت‌های مختلفی چون «فستیوال موسیقی کهن اینسبروک» و «کنسرت‌های قلعه‌ی آمبراس» میزبانی می‌کند. حیاط داخلی قلعه با نقش و نگارهای دوران کهن تزیین شده است. نقاشی‌های فراوان در سراسر دیوارهای داخلی تالار ورودی به چشم می‌خورند. این جواهر عصر رنسانس تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای گردشگران محسوب می‌شود.

قلعه در فصل تابستان از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر پذیرای گردشگران است. بازدیدکنندگان می‌توانند با پرداخت ۱۲ یورو برای به ازای هر نفر یا ۲۲ یورو برای تمامی اعضای خانواده از این عمارت باشکوه دیدن کنند. در فصل زمستان این مبلغ به ۸ یورو برای هر نفر و ۱۴ یورو برای تمامی اعضای خانواده کاهش می‌یابد.

قلعه آمبراس از مهم ترین جاذبه های معماری اتریش/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار