gardeshban.ir

وین، پایتخت اتریش، یکی از شهرهای محبوب از نگاه گردشگران است. این شهر تنها خانه‌ی جاذبه‌های خارق‌العاده و چهره‌های شناخته‌شده‌ی دنیای موسیقی نبوده و مکان‌هایی را در دل خود جای داده است که کمتر کسی از آن‌ها خبر دارد.
کد خبر: ۲۷۵۵۵
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
وین، به عنوان پایتخت موسیقی دنیا، شهری با جاذبه‌های شناخته‌شده و حیرت‌انگیز است، جاذبه‌هایی که همیشه در برنامه‌ی ثابت سفر گردشگران به این شهر قرار می‌گیرد. اما بد نیست تا گاهی از جاذبه‌های اصلی گردشگری فاصله بگیرید و به مانند یک اتریشی به کاوش مناطق کمتر شناخته‌شده در پایتخت اتریش بروید. این شهر با داشتن یک موزه‌ی پزشکی مقصد جذابی برای عاشقان خون و اعضای بدن انسان است. جنگل‌های زیبای وین دوست‌داران طبیعت را برای قدم زدن‌های رمانتیک به سوی خود جذب می‌کند. به‌علاوه امکان تماشای حیات وحش طبیعی و مناظر شگفت‌انگیز از آسمان وین وجود دارد.

گورستان افراد بی‌ نام و نشان‌

گورستان «افراد بی‌نام و نشان‌» که در فیلم «پیش از طلوع آفتاب» هم دیده شده، خود را در بندر آلبرنر (Alberner) در میان چمن‌زارها و انبوهی از شاخ و برگ درختان مخفی کرده است. بسیاری از افرادی که در این گورستان دفن شده‌اند هویت مشخصی ندارند. اکثر آن‌ها در بین سال‌های ۱۸۴۵ تا ۱۹۴۰ از داخل رودخانه دانوب بیرون کشیده شده‌اند و علت مرگ آن‌ها نامعلوم است. اگرچه این گورستان کمی ترسناک به نظر می‌رسد، اما مکانی آرام و دور از شلوغی و هیاهوی شهر به شمار می‌آید.

جاذبه های های شگفت‌ انگیز وین که نمی شناسید/تصاویر

استخر شنا و سونای آمالینباد

هیچ‌کس نمی‌تواند از نمای بی‌روح این استخر شنا حدس بزند که درون آن چقدر تماشایی است. دیوارهای آجری و خاکستریِ پوشیده شده با گرافیتی‌های مختلف در محله‌ای کهنه در وین، هیچ اشاره‌ای به آنچه درون این ساختمان نهفته است، نمی‌کنند. با این‌حال، وقتی‌که قدم به داخل این بنا می‌گذارید، با معماری سبک آرت دکو و هنر مدرن، به عنوان نمونه‌ای شگفت‌انگیز از سبک «وین قرمز» روبه‌رو می‌شوید. این استخر که در دهه‌ی ۱۹۲۰ ساخته شده دارای ۴ سکوی پرش نامتقارن نسبت به یکدیگر بوده و در دو طرف خود چندین اتاق تعویض لباس با درهای چوبی دارد. سونای مجموعه‌ی آمالیِنباد (Amalienbad) با موزاییک‌های رنگارنگ هم فرصت خوبی برای فرار از سرمای زمستان است.

جاذبه های های شگفت‌ انگیز وین که نمی شناسید/تصاویر

یوزفینوم

عاشقان چیزهای عجیب و مبهم از بودن در این مجموعه‌ی پر رمز و راز و ترسناک در موزه‌ی پزشکی وین لذت خواهند برد. در یوزِفینوم (Josephinum) که دیدار از آن برای همه مناسب نیست، نمایشگاه‌هایی از نمونه‌های انسانی کالبدشکافی‌ شده از جنس موم با هدف استفاده از سوی دانشجویان پزشکی دیده می‌شود. آشنایی با داروی بی‌هوشی و آندوسکوپی و قدم زدن در این نمایشگاهِ ناخوشایند از دنیای پزشکی می‌تواند تجربه‌ای متفاوت برای افراد نترس باشد.

جاذبه های های شگفت‌ انگیز وین که نمی شناسید/تصاویر

کلیسای وتروبا

این ساختمان با معماری سبک بروتالیستی در حاشیه‌ی جنگل‌های وین، به نظر می‌رسد که در دوران قرون وسطی ساخته شده است. وتروبا (Wotruba) که از ۱۵۲ بلوک بتنیِ چیده شده بر روی یکدیگر ساخته شده، ظاهری تکان‌دهنده دارد. طراحی بنا توسط فریتز وتروبا انجام شده است. او خود در خلال ساخت این پروژه از دنیا رفت. کلیسای وتروبا که در منطقه‌ی بیست و سوم در حومه‌ی وین واقع شده، ارزش یک سفر به بیرون از شهر برای تماشا را دارد.

جاذبه های های شگفت‌ انگیز وین که نمی شناسید/تصاویر

باغ‌ وحش لاینزر و جنگل‌ های وین

این مکان آرام در خارج از مرکز شهر واقع شده و جایی است که می‌توان برای ساعت‌ها در آن قدم زد و به تحسین محیط سرسبز آن پرداخت. این محوطه به‌طور رسمی به عنوان یک اندوختگاه طبیعی معرفی شده و اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید یکی از اعضای خانواده‌ی گرازهای وحشی یا گوزن‌های شمالی ساکن در این جنگل‌ها را مشاهده کنید. این پارک که قدمت آن به سال ۱۵۶۱ بازمی‌گردد، توسط امپراتور فردیناند اول به عنوان یک شکارگاه ساخته شده است. می‌توان از تپه‌های اطراف جنگل‌ها بالا رفت و مناظر حیرت‌انگیز شهر را در حین صرف اشترودل همراه با قهوه در کافه‌ای در همان حوالی، تماشا کرد.

جاذبه های های شگفت‌ انگیز وین که نمی شناسید/تصاویر

موزه فیلم

این فضای مدرن در منطقه‌ی آلبرتینا، مناسب عاشقان و طرفداران فیلم است. این موزه که با همکاری پیتر کونلِکنر (Peter Konlechner) و پیتر کوبلکا (Peter Kubelka) ساخته شده، به‌ سرعت جایگاه خود در عرصه‌ی فیلم‌سازی کشور اتریش را پیدا کرد و با استقبال جهانی روبه‌رو شد. موزه‌ی فیلم وین تمرکز خود را بر روی نمایش فیلم‌های آنالوگ قرار داده و تمامی فیلم‌های به نمایش درآمده با زبان و فرمت اصلی پخش می‌شوند. می‌توان هرماه با کارگردانان و سخنرانان حاضر در موزه گفت‌وگو کرد و در کتابخانه‌ی داخلی آن به سراغ انبوهی از کتاب‌های شگفت‌انگیز در مورد فیلم و تلویزیون رفت.

جاذبه های های شگفت‌ انگیز وین که نمی شناسید/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار