gardeshban.ir

کاخ هافبورگ در وین، از قصرهای سلطنتی زیبای این شهر است و چندین موزه‌ی دیدنی از جمله موزه‌ی نقره و سازهای موسیقی قدیمی را در برمی‌گیرد. امروزه رئیس‌جمهور کشور اتریش در این کاخ به کارهایش رسیدگی می‌کند.
کد خبر: ۲۷۵۵۶
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
«کاخ هافبورگ» (Hofburg)، قصری سلطنتی در شهر وین است و به مدت چندین قرن و تا اواخر جنگ جهانی اول، مرکز اصلی حاکمیت «خاندان هابسبورگ» (Habsburgs) به حساب می‌آمد. بنابراین بخش بزرگی از تاریخ کشور اتریش در کاخ هافبورگ و به خصوص به دست «ملکه ماریا» نوشته شده است و امروزه از آن به عنوان مقر ریاست جمهوری استفاده می‌شود. 

معماری ساختمان‌های اصلی این کاخ، قدمتی 700 ساله دارند و در واقع هر کدام از امپراتوران اتریشی از سال 1275 میلادی به بعد، بخش‌هایی را به آن اضافه کرده یا تغییراتی را در آن به وجود آورده‌اند. به همین دلیل است که کاخ هافبورگ، سبک‌های معماری گوناگونی از گوتیک و رنسانس گرفته تا باروک و روکوکو و حتی کلاسیک را در برمی‌گیرد.

کاخ موزه هافبورگ؛از قصرهای سلطنتی و زیبای وین+تصاویر

مجموعه ساختمان‌های این کاخ به همراه میدان‌ها و باغ‌های فراوان آن، چیزی حدود 24 هکتار را پوشش می‌دهند. کاخ هافبورگ در مجموع از 18 گروه ساختمان، 19 حیاط و 2،600 اتاق تشکیل می‌شود و خودش مانند شهری می‌ماند که داخل شهری دیگر قرار گرفته است. 

گردشگران هنگام بازدید از این مکان، 3 گزینه‌ی اصلی «آپارتمان‌های سلطنتی»، «موزه‌ی سی سی» و «مجموعه‌ی نقره» را پیش رو دارند و می‌توانند با هم یا به صورت جداگانه از آن‌ها دیدن کنند. همچنین برای رفع خستگی می‌توانید سری به «کافه هافبورگ» بزنید که در مرکز کاخ واقع شده است. 

مناطق دیدنی دیگری همچون «کلیسای سلطنتی» (Imperial Chapel)، «مدرسه‌ی سوارکاری اسپانیایی» (Spanish Riding School)، «کتابخانه‌ی ملی اتریش» (Austrian National Library) و «موزه‌ی تاریخ طبیعی» نیز بخشی از این کاخ هستند و می‌توانید از تمامی آن‌ها در یک روز دیدن کنید. در ادامه راجع به 3 بخش اصلی کاخ هافبورگ بیشتر توضیح خواهیم داد.

کاخ موزه هافبورگ؛از قصرهای سلطنتی و زیبای وین+تصاویر

آپارتمان های سلطنتی

از میان ساختمان‌هایی که بر روی عموم باز هستند، «آپارتمان‌های فرانتس یوزف» (Franz Joseph Apartments) جزو جالب‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود که بیشتر قسمت‌های آن تقریباً به همان شکل اولیه باقی مانده‌اند. اتاق ناهارخوری این بنا بیشتر با تزئینات باشکوه و آثار هنری دکوری‌اش معروف است که اقدامات قهرمانانه‌ی هرکول را به نمایش می‌گذارند. 

همچنین ماکت کوچک و جالب توجهی از کاخ هافبورگ و تمامی ساختمان‌های آن در «اتاق نگهبانی» قرار گرفته و چلچراغ‌های کریستال بوهمین «اتاق کنفرانس بزرگ» نیز به نوبه‌ی خود تماشایی هستند. در «آپارتمان‌های امپراتریس الیزابت» (Empress Elisabeth's Apartments) می‌توانید از اتاق نشیمن مجلل آن بازدید کنید که یکی از زیباترین اتاق‌های کاخ هافبورگ به حساب می‌آید و هم به عنوان سالن پذیرایی و هم اتاق‌خواب از آن استفاده می‌کردند.

کاخ موزه هافبورگ؛از قصرهای سلطنتی و زیبای وین+تصاویر

از دیگر اتاق‌های زیبای این آپارتمان‌ها می‌توان «سالن بزرگ» (Large Salon) را نام برد که مجموعه‌ای دیدنی از وسایل لویی چهاردهم، «گلدان‌های چینی سِور» (Sèvres porcelain vases)، نقاشی‌های طبیعت سبک رمانتیک و مجسمه‌ی مرمر خواهر ناپلئون را به نمایش می‌گذارد. «آپارتمان‌های الکساندر» (Alexander's Apartments) نیز ارزش دیدن دارند و نام خود را از «الکساندر یکم»، سزار روسیه می‌گیرد که در زمان کنفرانس «کنگره‌ی وین» در این مکان اقامت داشت. از تندیس نیم‌تنه‌ی امپراتور «کارل یکم» و همسرش «زیتا» نیز می‌توانید در این بخش دیدن کنید.

موزه سی سی

«موزه‌ی سی‌سی» (Sisi Museum) به ملکه الیزابت اتریش اختصاص دارد که او را با نام «ملکه سی‌سی» نیز می‌شناسند. این موزه، نحوه‌ی زندگی طبقه‌ی اشراف در قرن 19 میلادی را به خوبی به نمایش می‌گذارد. «آپارتمان‌های آرشیدوک استفان» (Stephan Apartments)، بیش از 300 مورد از وسایل شخصی ملکه از جمله دستکش، چتر آفتابی و ماسک مرگ او را در برمی‌گیرد که آن را بعد از ترور او ساختند. علاوه بر آن، از نسخه‌ی کپی لباسی که ملکه سیسی در سال 1854 میلادی و در 16 سالگی هنگام سفر از شهر مونیخ به اتریش بر تن داشت و نسخه‌ی کپی لباس تاجگذاری او نیز در این موزه نگهداری می‌شود.

کاخ موزه هافبورگ؛از قصرهای سلطنتی و زیبای وین+تصاویر

موزه نقره های سلطنتی

بیش از 7000 وسیله از جمله ظروف سلطنتی که هر روزه یا برای مراسم خاص استفاده می‌شد، در «موزه نقره‌های سلطنتی» (Imperial Silver Collection) قرار دارند. سرویس غذاخوری «مایسن» که قدمت آن به سال 1775 میلادی برمی‌گردد و ظرف چینی آسیای شرقی متعلق به قرن 18، فقط چند مورد از آثار قدیمی و جالب این مجموعه هستند. همچنین می‌توانید از آشپزخانه‌ی دربار و ظروفی دیدن کنید که از آن‌ها برای پختن غذا برای 5،000 نفر از اعضای دربار استفاده می‌شد و ببینید کارکنان چگونه لوازم را برای جشن‌های سلطنتی آماده می‌کردند.

کاخ موزه هافبورگ؛از قصرهای سلطنتی و زیبای وین+تصاویر

سایر جاذبه‌ ها

هافبورگ، مجموعه ساختمان‌های دیگری را نیز در برمی‌گیرد که بیشتر آن‌ها به طور مستقل اداره می‌شوند و برای بازدید از آن‌ها باید هزینه‌ی جداگانه پرداخت کنید. «کلیسای سلطنتی» (Imperial Chapel) که در سال 1449 میلادی ساخته شده به همراه دیزاین داخلی زیبای آن، «موزه سلاح‌های نظامی» (Collection of Arms and Armor)، «موزه سازهای موسیقی قدیمی» (Collection of Old Musical Instruments)، «موزه‌ی مردم‌شناسی» (Museum of Ethnology) و «خزانه‌داری هافبورگ» (Hofburg Treasury)، چند گزینه از این موارد هستند که با توجه به سلیقه‌ی خود می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار