gardeshban.ir

شاید اصلی‌ترین دلیل محبوبیت پارک پراتر در میان گردشگران، فعالیت‌های متنوعی باشد که برای سنین مختلف با هر سلیقه‌ای ایجاد کرده است؛ از شهر بازی گرفته تا موزه‌ی مادام توسو و رستوران‌های سنتی و مدرن.
کد خبر: ۲۷۵۵۷
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
پارک پراتر وین، یکی از قدیمی­‌ترین پارک­‌های دنیا به حساب می‌آید که علاوه بر مردم محلی‌، مدتی است که توجه گردشگران کشور اتریش را نیز به خود جلب کرده است. از این پارک ابتدا برای شکار استفاده می‌­شد اما امپراطور جوزف دوم در سال 1766 آن را به پارک عمومی تبدیل کرد. 

بعضی از وسایل بازی آن بسیار قدیمی و بعضی دیگر جدید و جزو بهترین وسایل بازی ترسناک دنیا به شمار می­‌روند. علامت پارک پراتر، مجسمه­‌ی «کِلِفاتی» است؛ مجسمه­‌ی نُه متری مرد چینیِ تردست و رستوران­‌داری با همین نام که در اواسط قرن نوزده زندگی می­‌کرد. 

اگر بعد از یک روز شلوغ و هیجان­‌انگیز احتیاج داشتید تا نیرویی تازه کنید، به رستوران‌های سنتی معروف وینی در داخل پارک سری بزنید ولی اگر می‌خواهید موقع صرف غذا برایتان انیمیشن پخش شود، رستوران «رولر کاستر» را انتخاب کنید؛ جایی که باید در آن با استفاده از آی­‌پد سفارش دهید تا غذایتان از طریق ریل­‌های غلتان به شما تحویل داده ­‌شود. همچنین می­‌توانید وقتی را به گشتن در مغازه­‌ی مخصوص سوغاتی­‌ها اختصاص دهید. ترن هوایی، ماشین شانس، ماشین برقی، چرخ و فلک بچه­‌ها، سواری در خانه­‌ی ارواح و گشتن در موزه­‌ی مادام توسو از دیگر تفریحات این پارک هستند.

شهربازی پراتر؛ معروف ترین و پرطرفدارترین تفریح وین+عکس

 چرخ و فلک

چرخ و فلک غول‌­پیکر پارک پراتر (با وزنی بیش از 240 تُن و ارتفاع حدود 65 متر) از معروف‌­ترین وسایل تفریحی و از بهترین دیدنی­‌های شهر وین است و حتی در فیلم نمادین «مرد سوم» (در مورد وینِ بعد از جنگ جهانی دوم) هم نشان داده شده بود. چشم انداز شهر از بالای این چرخ و فلک، حیرت­‌آور است و قطعاً ارزش دیدن دارد. اگر بلیط ترکیبی بخرید برایتان به صرفه­‌تر است و می­‌توانید 10 تا 15 دقیقه را بالای چرخ و فلک در آرامش، دور از هیاهوی پارک بگذرانید. همچنین اگر می‌خواهید هنگام بازدید از این پارک در وقتتان صرفه­‌جویی کنید، می­‌توانید بلیط را به صورت آنلاین خریداری کنید تا در صف­‌های طولانی گیر نیفتید!

شهربازی پراتر؛ معروف ترین و پرطرفدارترین تفریح وین+عکس

 تاب‌ گردان برج پراتر

اگر می­‌خواهید وین را با هزینه‌­ای کم از بالا ببینید (و البته اگر از ارتفاع نمی­‌ترسید) به شما تاب­‌گردان 117 متری برج پراتر را پیشنهاد می­‌کنیم که می­‌تواند جایگزین هیجان­‌انگیزی برای چرخ و فلک بزرگ پارک باشد. بعد از این­‌که شور و شوق جای ترس را می­‌گیرد، فرصت پیدا می‌کنید تا به دوردست نگاهی بیاندازید و مبهوت چشم­‌انداز زیبای شهر وین شوید. این سواری تقریباً 4 دقیقه طول می­‌کشد که اگر استرس داشته باشید برایتان بسیار دیر، و اگر ماجراجو باشید بسیار زود می‌گذرد.

شهربازی پراتر؛ معروف ترین و پرطرفدارترین تفریح وین+عکس

موزه‌ مادام توسو

در این موزه، 65 مجسمه‌ی­ مومی از افراد مشهور در زمینه‌ی موسیقی، فیلم، ورزش، سیاست و تاریخ نگه داشته می­‌شود. این مجسمه‌ها آن‌قدر واقعی به نظر می­‌رسند که باعث تعجب بازدیدکنندگان می‌شوند. از این تعداد، 25 مجسمه متعلق به افراد اتریشی مثل بتهوون و فروید است. اگر بلیط را به صورت اینترنتی تهیه کنید، تخفیف قابل توجهی برای ورودی موزه به شما داده می­‌شود. همچنین می‌­توانید از بلیط‌های ترکیبی برای کم کردن هزینه­‌ها استفاده کنید.

شهربازی پراتر؛ معروف ترین و پرطرفدارترین تفریح وین+عکس

مار سیاه

اسم این وسیله به خودی خود مشتری مناسب را به سمت خودش جذب می­‌کند. این وسیله‌ی بازی، سرشار از هیجان و پیچ­‌های غیرمنتظره است که مذت حرکتش تقریباً 3 دقیقه طول می­‌کشد. ظاهر و طرز پیچ خوردن این وسیله‌ی جذاب کاملاً با اسمش سازگاری دارد و برای افرادی که دنبال هیجان هستند بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

شهربازی پراتر؛ معروف ترین و پرطرفدارترین تفریح وین+عکس

لوکوموتیو بخار کوچک

با سواری با این قطار قدیمی کوچک، جریان هوا و بخار قطار را لا­به­‌لای مویتان حس خواهید کرد که برای کودکان تجربه­‌ای لذت‌­بخش به همراه دارد و برای بزرگسالان نوستالژیک است. یک دور کامل با آن حدوداً 20 دقیقه طول می­‌کشد و در بین راه 4 ایستگاه وجود دارد که می­‌توانید بلیط کامل آن را بخرید یا فقط برای یک ایستگاه بلیط تهیه کنید که گزینه­‌ی آخر انتخاب خوبی برای رفتن از ایستگاه اصلی به رستوران «سوئیس هَوس» است.

شهربازی پراتر؛ معروف ترین و پرطرفدارترین تفریح وین+عکس

قطار بخار پراتر وین

اما پارک پراتر فقط به شهربازی خلاصه نمی­‌شود. علاقه­‌مندان به ورزش می­‌توانند از زمین والیبال ساحلی و مسیر دویدن یا دوچرخه­‌سواری استفاده کنند و یا با دراز کشیدن روی چمن­‌ها از طبیعت لذت ببرند. با توجه به تعداد بازی‌ها و فعالیت‌های دیگری که برای انجام دادن وجود دارد، بهتر است یک روز کامل را به بازدید از این پارک اختصاص دهید تا با خیال راحت از تنوع تفریحات آن نهایت لذت را ببرید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار