gardeshban.ir

امروز در این مقاله می‌خواهیم تا انواع بلیط هواپیما را برای شما مورد بررسی قرار دهیم پس اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، با ما همراه باشید.
کد خبر: ۲۷۵۷۵
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر می خواهید با هواپیما سفر کنید، باید بدانید که بلیط هواپیما انواع مختلفی دارد که شما بسته به مقصد و هدفتان از سفر باید یکی از انواع آن را خریداری نمایید. به هر حال، خیلی از مسافران تفاوت انواع بلیط های هواپیمایی را با یکدیگر نمی دانند و زمانی که در شرایط خرید بلیط هواپیما قرار می گیرند، دچار احساس سردرگمی می شوند. امروز در این مقاله می خواهیم تا انواع بلیط هواپیما را برای شما مورد بررسی قرار دهیم پس اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، با ما همراه باشید.

انواع مختلف بلیط هوایپما

در کل، 9 نوع بلیط هواپمای مختلف داریم که برای مسافران مختلف و با مقاصد گوناگون مناسب هستند و خواسته های آنان را پوشش می دهند. البته پوشش ایرلاینی که پرواز را برگزار می کند و خدمات تعریف شده از طرف شرکتی که این بلیط ها را به فروش می رساند هم مهم است. با تمام این تفاسیر، انواع مختلف بلیط هواپیما عبارتند از:

بلیط رفت هواپیما

اگر تنها خواهان رفتن هستید و می خواهید که بلیط رفت هواپیما را بخرید، باید بلیط تک که به آن بلیط رفت هم می گویند را خریداری کنید.

بلیط رفت و برگشت

بلیط های رفت و برگشت، یکی از متداول ترین انواع بلیط هواپیما هستند که همانطور که از نام آن ها مشخص است، مسافر را در تاریخی مشخص از مبدا به مقصد می برد. البته این روند بار دیگر در تاریخ دیگری که از قبل طبق توافق مسافر و ایرلاین تعیین شده، فرد را از مقصد به سمت مبدا باز می گرداند. پیشنهاد می کنیم تا برای درک بهتر سازوکار بلیط رفت و برگشت به طور مثال بلیط رفت و برگشت تهران استانبول را در هنگام شروع و خاتمه سفر در نظر بگیرید.

نکته ای که درباره بلیط های رفت و برگشت در مقابل بلیط های رفت باید بدانید این است که از لحاظ اقتصادی، خرید بلیط هواپیما رفت و برگشت در مجموع خیلی ارزان تر از بلیط تک در می آید.

بلیط هواپیمای رفت و برگشت با مقصد متغیر

در این نوع بلیط، مبدا متغیر و مقصد ثابت است. در واقع زمانی باید این نوع بلیط را خریداری کنید که از یک مبدا به مقصدی خاص بروید و برای برگشت، برای مبدا دیگری بلیط هواپیما خریداری کرده باشید.

بلیط هواپیما با توقف برنامه ریزی شده

در این نوع از بلیط هواپیما، شما باید تا رسیدن به مقصد نهایی خود، یک توقف بیشتر از ۲۴ ساعت را داشته باشید و این مدت را می توانید در خارج از فضای فرودگاه به سر ببرید.

بلیط هواپیما لی اور

بلیط های لی اور (Lay Over) که به آن ها پروازهای توقف اجباری، به صورتی هستند که با خرید آن ها در بین مبدا و مقصد سفر، به دلایل مختلفی مثل سوخت گیری، تغییر هواپیما و یا عواملی از این قبیل، توقف اجباری انجام می پذیرد.

بلیط هواپیما با چند توقف

در این نوع بلیط ها، شما به عنوان مسافر در مکان های مختلفی توقف هایی طولانی خواهید داشت و بعد طولانی تر از زمان عادی، پرواز خود را به پایان خواهید رساند. این نوع بلیط ها مخصوص تورهای گردشگری هستند.

بلیط هواپیما رفت و برگشت ۲ مقصدی

در این نوع بلیط هواپیما، به اصطلاح پکیجی به شما به عنوان مسافر ارائه خواهد شد که به وسیله آن در نهایت، برای هر دو مقصد، فقط یک بلیط خریداری خواهید کرد. در این زمینه لازم است توضیح دهیم که، بلیط های رفت و برگشت ۳ مقصدی همچون 2 مقصدی ها هستند و تنها تفاوتشان تعداد مقاصد است. در ضمن این بلیط ها، از لحاظ هزینه ای، مقرون به صرفه هستند.

بلیط های بین المللی ایرپس

بلیط های ایرپَس (Air Pass) را بعضی از آژانس های مسافرتی و بعضی از کشورهای خاص ارائه می دهند. در این نوع بلیط، شما می توانید تا بین چند فرودگاه خاص و در هر زمانی که خواستید، به راحتی پرواز کنید.

بلیط های کلاس ترکیبی

بلیط های کلاس ترکیبی هواپیما این امکان را به وجود می آورند که شما به عنوان مسافر بتوانید در طول پروازهای مختلف، استفاده از کلاس های متفاوت را تجربه کنند؛ کلاس های پروازی مثل فرست کلس، بیزینس کلاس و اکونومی.

از کجا بلیط هواپیما بخریم؟

و اما بعد از آشنایی با انواع مختلف بلیط های هواپیما، یکی از مهم ترین اصولی که در هنگام خرید بلیط هواپیما باید در نظر بگیریم این است که اصلا باید بلیط هواپیما خود را از کجا بخریم که تمامی بلیط های شرکت های هواپیمایی مختلف را تحت پوشش داشته باشد. البته اگر وقت دارید و می خواهید که بلیط هواپیمای خود را سر صبر و حوصله بخرید، می توانید اول از طریق وب سایت های معتبر اطلاعات خوب و کاملی کسب کنید ولی، در کنار آن حتما از مشاوره کارشناسان زبده و با تجربه فروش یک مجموعه خوب و فعال در زمینه فروش بلیط هواپیما و خدمات مسافرتی و گردشگری استفاده نمایید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار