gardeshban.ir

یکی از مشهورترین و قابل‌شناسایی‌ترین منطقه‌های پاریس، مونمارتر (مومق - یا با املای صحیح‌‌تر مونتمارتر) است به خاطر گذشته‌ی بوهمی‌اش نیز شهرت دارد.
کد خبر: ۲۷۵۹۶
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
مونمارتر، این دهکده‌ی درون شهر، زمانی خانه هنرمندانی چون سالوادور دالی، کلود مونه، پابلو پیکاسو و ونسان ونگوگ بوده است. مناظر دل‌انگیز پاریس در همسایگی این نقطه، هنوز هم میلیون‌ها بازدیدکننده را در سال به فرانسه جذب می‌کند. در ادامه تلاش می‌کنیم جاذبه‌های برتر سفر یک روزه به مونمارتر را برای شما معرفی کنیم.

تپه مونمارتر و واگن‌ های مسافربری

برای شروع بازدید از مونمارتر، متروی M2 به سمت ایستگاه «آنوِر» (Anvers) در منطقه ۹ پاریس را سوار شوید. اگر خیابان «استَن کِرک» (Steinkerque) را بالا روید، تپه مونمارتر را می‌بینید که جلوی چشمانتان قد علم کرده است. پارکی که در انتهای این خیابان وجود دارد، «لویی میشل» است و جاده‌هایش در نهایت به کلیسای ساکره کور می‌رسند. اگر می‌خواهید مسیر را پیاده نروید، یک گزینه دیگر نیز برای بالا رفتن از این شیب تند وجود دارد؛ در ضلع سمت چپ پارک، یک خط ریلی برای بالا بردن مسافران به ارتفاعات تپه تعبیه شده است. این مسیر تنها یک دقیقه و نیم طول کشیده و واگن‌های مسافربری آن، سالیانه حدود ۲ میلیون نفر را جابه‌جا می‌کنند.



ساکره کور و بهترین نماهای پاریس

بعد از سواری کوتاهِ یک یا چند دقیقه‌ای به بالای تپه، با مناظر فوق‌العاده‌ای از پاریس مسحور خواهید شد. بر روی پله‌های جلوی کلیسا مردمان بسیاری را می‌بینید که در حال طی همین مسیر هستند، زیرا این نقطه یکی از مشهورترین‌ مناطق گردشگری پاریس است و علت آن نمای زیبای سقف‌ خانه‌های پاریسی و بناها و یادمان‌های تاریخی‌اش است که در جهان بی‌مثال‌اند. اگر می‌توانید بعد از تاریکی شب برگردید، حتماً این کار را بکنید زیرا منظره‌ی شهر بعد از روشن شدن چراغ‌ها بسیار تماشایی می‌شود. هر چند طی روز این شانس را دارید که اجراهای خیابانی شعبده‌بازی و موسیقی را در بخش‌های مختلف منطقه مشاهده کنید.

مقبره ناپلئون، امپراطور بزرگ فرانسه

بعد از اینکه کارتان با تماشای مناظر تمام شد، اگر سرتان را به سمت مخالف بچرخانید، گنبدهای «قلب مقدس» (ساکره کور) را خواهید دید. کلیسای باشکوهی که هنوز نسبتاً جوان است: ساخت این کلیسا در سال ۱۹۱۴ به اتمام رسید. سنگ تراورتنی که برای نمای خارجی بنا مورد استفاده قرار گرفته، به آن ظاهر سفید متمایزی بخشیده است. اگر زمان در اختیار دارید، حتماً وارد کلیسا شده و داخل آن را نیز کاوش کنید. می‌توانید در آن یکی از بزرگ‌ترین موزاییک‌ کاری‌های جهان را تماشا کنید. گنبدها از درون نیز به اندازه‌ی بیرونشان دیدنی و زیبا هستند. می‌توانید گنبد مرکزی را بالا رفته و نماهایی بی‌بدیل و عالی از پاریس و برج ایفل را ببینید.

مونمارتر، تپه‌ پر تکاپوی و مشهور پاریس!+تصاویر

میدان تِرْتْر و مولَن دو لا گَلِت

وقتی که از کلیسا خارج شدید، به سمت راست بپیچید. اگر جاده را به سمت راست دنبال کنید، با کلیسایی بسیار قدیمی‌تر در کنار ساکره کور روبه‌رو می‌شوید که «سن پیر دو مونمارتر» نام دارد. جاده را به سمت چپ ادامه داده تا به «میدان تِرْتْر» (Place du Tertre) برسید. این میدان کوچک قلب مونمارتر محسوب می‌شود و در سال‌های بوهمی، خانه بسیاری از هنرمندان معروف بوده است. امروزه هنوز هم روح هنری این نقطه توسط هنرمندان زیادی که آن را اشغال کرده‌اند و پرتره‌هایی از گردشگران تهیه می‌کنند، منعکس می‌شود. در کنار اینکه می‌توانید پرتره طراحی شده‌ی خودتان را داشته باشید، از موزه «سالوادور دالی» نیز دیدن کنید و از کرپ‌های خوش‌طعم یکی از کافه‌های متعدد این حوالی لذت ببرید.

یکی از بهترین گزینه‌ها بعد از ناهار، پیاده‌روی طی خیابان «نوروَن» به سمت غرب و «مولن دو لا گلِت»(Moulin de la Galette) است. این آسیاب بادی که تبدیل به رستوران شده، نامش را از نان قهوه‌ای خاصی به نام «گَلِت» گرفته که از قرن ۱۷ در اینجا طبخ می‌گردید. در طی سال‌ها، آسیاب بادی تبدیل به پاتوقی برای صرف غذایی عالی به همراه نوشیدنی در میان پاریسی‌ها شده است. هنرمندانی چون ونگوگ، پیسارو و رٌنوار، همگی این آسیاب معروف را نقاشی کرده‌اند.



خیابان لوپیک، کافه دو مولن و اَمِلی

بعد از بازدیدتان از مولن دو لا گلت، خیابان لوپیک (Rue Lepic) تاریخی را پایین بروید تا در قسمتی با شهرت گردشگری کمتر غرق شوید. بخشی پر از کافه، گالری و بازارهایی که به شما درکی از حس زندگی روزمره این ناحیه را می‌دهد. گردش را به سمت نبش خیابان لوپیک و کوشوا (Cauchois) ادامه دهید، جایی که می‌توانید کافه کوچکی به نام «دِ دو مولن» (Café des 2 Moulins) را پیدا کنید. این کافه در کنار این‌که محلی دلپسند و جذاب به شمار می‌رود، محل فیلم‌برداری فیلم «اَمِلی» (Amélie) نیز بوده است؛‌ فیلمی کمدی-رمانتیک متعلق به سال ۲۰۰۱، درباره دختری به همین نام که در این کافه به‌عنوان پیش‌خدمت کار می‌کرد.

مونمارتر، تپه‌ پر تکاپوی و مشهور پاریس!+تصاویر

مولن روژ

درست سه ساختمان آن طرف‌تر از کافه دِ دو مولن، به آخرین توقف گردشمان می‌رسیم: مولن روژ (Moulin Rouge) مشهور در بلوار کلیشی (Clichy). در اصل مولن روژ جزء مونمارتر به حساب نمی‌آید، اما به خاطر نزدیکی زیاد به تپه گاهی آن را به مونمارتر نسبت می‌دهند. می‌توانید جلوی آسیاب بادی مشهورِ آن عکس بگیرید یا اگر تمایل داشتید به تماشای یک اجرا در جایی که رقص معروف کَن کَن ابداع شد، بنشینید. محیط اطراف مولن روژ پر از رستوران‌‌های شبانه است که اینجا را تبدیل به مقصدی عالی برای تفریحات شبانه می‌کنند.

مونمارتر، تپه‌ پر تکاپوی و مشهور پاریس!+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار