gardeshban.ir

یک کپسول زمان از سال ۱۷۹۷ در مناره کلیسایی در لهستان کشف شده ‌است. اعتقاد بر این است که این کپسول، قدیمی‌ترین نوع خود در اروپا و دومین کپسول قدیمی موجود در جهان است.
کد خبر: ۲۷۶۶۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 26
گردشبان (gardeshban.ir) :

کپسول زمان، نگاهی اجمالی به زندگی نسل پیش

این کپسول زمان نگاهی اجمالی به زندگی واقعی افرادی که در آن زمان زندگی می‌کردند و نفس می‌کشیدند و در جایی که آن کپسول دفن شده، حضور داشتند، به ما ارائه می‌دهد.

امید آن‌ها این بوده که به نسل‌های آینده به گونه‌ای دیدی از نحوه زندگی خود ارایه بدهند که ملموس و واقعی به نظر برسد. بسته به مدت زمان نگهداری یک ظرف یا پنهان ماندن آن، یک کپسول زمان می‌تواند سرنخ‌هایی را در مورد افرادی که ده‌ها و حتی قرن‌ها سال پیش زندگی می‌کردند، ارایه دهد.
 با کشف این کپسول عجیب می توان واقعا در زمان سفر کرد! +تصاویر

لهستان، مالک کپسول زمان

در حال حاضر، لهستان مالک مغرور کپسول زمانی است که گمان می‌رود قدیمی‌ترین کپسول یافت‌ شده در اروپا در شهر زیبیس (Ziebice) در لاور سیلزی (Lower Silesia) باشد. این کپسول زمان، درست زمانی که کارگران در حال نوسازی یک کلیسای پروتستان سابق بودند، کشف شد. در داخل یک مناره، که آن‌ها آن را برداشته بودند تا بتوانند بازسازی کنند.  

اسناد، کتاب‌ها، عکس‌ها و سکه‌هایی که در این قسمت پیدا شد، بعضی از آنها مربوط به سال ۱۷۹۷، زمانی که شهر به نام مونتبرگ (Munsterberg) شناخته می‌شد و هنوز بخشی از پروس (Prussia) بود. مقامات محلی و کارشناسانی که از سازمان میراث زیبیس آمده بودند، از این کشف هیجان‌زده شدند.

با کشف این کپسول عجیب می توان واقعا در زمان سفر کرد! +تصاویر 

کشف کپسول زمان

 این کشفیات زمانی پیدا شد که هنوز بخش مخروطی بالای مناره برداشته نشده بود و با دقت در حال برداشته شدن بود. ظرف مهر و موم شده‌ای بیرون آمد که کاغذها را در شرایط کامل و عالی نگه‌داشته بود و نشانه‌هایی از سال‌های متمادی که از کنار آن‌ها گذشته را نشان می‌داد.

روزنامه‌ها نیز در این لیست گنجانده شده بودند، که منجر به این باور کارشناسان شد که این کپسول قبلا یک‌بار کشف شده ‌بوده است، سپس اقلامی دیگر به عنوان سرنخ‌هایی برای قدمت آن و افرادی که به حفظ آن کمک کرده‌اند، اضافه شده بوده است. در یکی از یادداشت‌های آن نوشته شده بود: «یک یادداشت شخصی از یک زن، احتمالا یک کشیش، که در ساختمان کلیسا همکاری کرده بود.»

مورخان این فرضیه را مطرح می‌کنند که این کپسول در حدود سال ۱۹۰۲ یا ۱۹۰۳ توسط مقامات کلیسا کشف شد و سپس به آن‌ سکه و روزنامه را اضافه کردند تا به کاشفان آینده کمک کنند تا این محتویات را به روز کنند.

با کشف این کپسول عجیب می توان واقعا در زمان سفر کرد! +تصاویر 

تاریخچه ساختمان کلیسا
این ساختمان دیگر کلیسا نیست، بلکه محلی برای رویدادهای ورزشی است. این ساختمان که زمانی مدرسه نیز بوده است، در محل قلعه‌ای متعلق به قرن پانزدهم ساخته شده و در طول جنگ جهانی دوم نیز به عنوان یک مدرسه کار می‌کرده است. در واقع، در قسمت بالای مناره، با سوراخ‌های گلوله‌های متفاوت رو به رو می‌شوید که گمان می‌رود توسط ارتش شوروی در سال ۱۹۴۵ و در زمان شکست آلمان نازی به آن حمله شده است.

با کشف این کپسول عجیب می توان واقعا در زمان سفر کرد! +تصاویر

اما حروف و مدارک و خود کپسول زمان کاملا سالم و بدون آسیب‌دیدگی هستند، نامه‌ای نیز برای پنهان کردن و مهر موم دوباره آن وجود دارد که مطمئن شوند نشت نمی‌کند یا به طور تصادفی باز نمی‌شود. مقامات امیدوارند پس از بررسی کامل این مطالب، اسناد به یک موزه محلی برای نمایش عمومی برده شود.

 با کشف این کپسول عجیب می توان واقعا در زمان سفر کرد! +تصاویر

کپسول زمان، پلی بین نسل‌ها
به گفته انجمن حفاظت از میراث سیلزی پایین، کپسول زمان چیزی بیش از یک نگاه اجمالی به تاریخ است؛ این اسناد در واقع یک نوع پلی هستند که از قرن ۱۸ به دوران مدرن زده شده است. مرک کوولسکی (Marek Kowlaski)، سخنگوی این انجمن، به رسانه‌ها گفت: «این افراد می‌خواستند به ما بگویند: ما اینجا بودیم، ما قلب و زندگی خود را در این کار قرار دادیم و اکنون شما آن را به عهده می‌گیرید و مراقب آنچه که اینجا رها کردیم، باشید.»

با کشف این کپسول عجیب می توان واقعا در زمان سفر کرد! +تصاویر

و این دقیقا همان کاری است که مردم در زیبیس قصد انجام آن را دارند، نه تنها با نشان دادن "گنجینه مدفون"، بلکه با ابداع یک کپسول زمان برای خودشان، و شاید قرار دادن آن در کلیسای سابق، و رها کردن آن برای نسل‌های آینده تا آن را کشف کنند. این یک راه برای برقراری ارتباط با نسل آینده خواهد بود، چیزی که تقریباً زمانی که صد سال دیگر کشف شود برای آنها جادویی خواهد بود. سخت است که به اشیایی که قرار است دفن شوند، فکر نکنیم. به نظرتان چه چیزی شامل این دفینه خواهد بود؟ تلفن همراه؟ یک پرینتر؟ یک روزنامه از سال ۲۰۲۰؟ یا حتی یک ماسک و شیلد برای اجتناب از کووید 19؟

با کشف این کپسول عجیب می توان واقعا در زمان سفر کرد! +تصاویر 

کپسول زمان جدید
هر چه باشد، آنچه که مدارک مهم زمان ما را تشکیل می‌دهد، از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما یک چیز قطعی است: افرادی که آن را می‌یابند، بسیار متفاوت از کسانی خواهند بود که امروز هستیم، و ممکن است چیزی که ما آن‌قدر عمیق می‌دانیم که به یک کپسول زمان واردش کنیم، یک پیام واقعی برای مخابره به آیندگان باشد.  

 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار