gardeshban.ir

یک بررسی جدید نشان می‌دهد کشیدن سیفون توالت می‌تواند ویروس کرونا را تا فاصله یک متری به درون هوا پخش کند.
کد خبر: ۲۷۷۸۲
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 30
گردشبان (gardeshban.ir) :

یک بررسی جدید نشان می‌دهد کشیدن سیفون توالت می‌تواند ویروس کرونا را تا فاصله یک متری به درون هوا پخش کند.

بر اساس این بررسی که نتایج آن در ژورنال «فیزیک مایعات» منتشر شده است، از آنجایی که ویروس کرونا ممکن دستگاه گوارش را هم مبتلا کند، کشیدن سیفون توالت ممکن است ذرات مایع حاوی ویروس کرونا تا فاصله یک متری به هوا بفرستد.

کشیدن سیفون، کرونا را در هوا پخش می‌کند!

یافته‌های این بررسی نشان می‌دهد که ۴۰ تا ۶۰ درصد از این ذرات ممکن است از کاسه توالت خارج شوند و بر روی سطوح مجاور بنشینند و فرد بعدی که از توالت استفاده می‌کند با لمس کردن آنها آلوده شود.

این بررسی که پژوهشگران دانشگاه یانگ‌ژو در چین انجام داده‌اند خواستار تحقیق بیشتر درباره نقش توالت‌ها در انتشار ویروس شده است.

این پژوهشگران می‌نویسند:‌«شمار بسیاری از افراد روزانه از توالت‌های عمومی استفاده می‌کنند و یک فرد بیمار ممکن است از این طریق باعث سرایت عفونت به تعداد زیادی داز دیگران شود.»

اغلب افراد می‌داند که ویروس کرونا معمولا از طریق قطرک‌هایی که از دهان و ریه‌های فرد بیرون می‌آید، منتقل می‌شود. اما بررسی‌ها نشان داده‌اند که این ویروس می‌تواند در روده کوچک هم رشد کند و مشکلات گوارشی در حدود نیمی از بیماران گزارش شده است.

هر شمار بیشتری از افراد از یک توالت استفاده کنند، خطر سرایت بیشتر می‌شود.

این دانشمندان با توجه به «نتایج هشداردهنده» بررسی‌شان توصیه می‌کنند افراد پیش از کشیدن سیفون درپوش توالت فرنگی را بگذارند، نشمینگاه توالت فرنگی را پیش از استفاده تمیز کنند و دست‌هایشان را پس استفاده از توالت بشویند، چرا که ممکن است ذرات حاوی ویروس روی دستگیره در و دسته‌های توالت نشسته باشند


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار