gardeshban.ir

رئیس جامعه هتل‌داران ایران با اشاره به کاهش ۴۵۰۰ میلیارد تومانی درآمد هتل‌های کشور طی ۳ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: بسیاری از هتل‌ها به دلیل نبود توجیه اقتصادی تعطیل هستند.
کد خبر: ۲۷۸۲۵
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتل‌داران درباره آمار مسافران هتل‌ها اظهار داشت: در حال حاضر هر چند که دستور بازگشایی هتل‌های کشور با رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی اعلام شده است، ولی به دلیل نبود توجیه اقتصادی، بسیاری از هتل‌ها فعالیت خود با آغاز نکرده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه نبود توجیه اقتصادی سبب تعطیلی هتل‌های کشور به ویژه در شهرهای مانند مشهد شده است، گفت:‌ پائین بودن ضریب اشغال هتل سبب می‌شود که فعالیت هتل‌ها توجیه اقتصادی نداشته باشد. 

وی ادامه داد: البته در هفته‌های اخیر فعالیت هتل‌ها در کیش، استان‌های شمالی و آذربایجان شرقی تا حدودی رضایت‌بخش بوده ولی نسبت به مدت مشابه سال پیش بسیار کمتر است و به غیر از کیش، آذربایجان شرقی و برخی استان‌های شمالی، ضریب اشغال سایر هتل‌ها در استان‌های دیگر کمتر از ۵ درصد است. 

حمزه‌زاده با بیان اینکه ۲۰۷۰ هتل و هتل‌آپارتمان زیرمجموعه جامعه هتل‌داران قرار دارد، گفت: بیشترین هتل‌ها در مشهد و کمترین هتل‌ها در چهارمحال بختیاری قرار دارد. 

وی مهمترین مشکل و دغدغه هتل‌ها را در حال حاضر نبود منابع مالی برای پرداخت حقوق کارکنان هتل‌ها اعلام کرد و گفت: درآمد هتل‌ها در کشور طی سه ماهه اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹، ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است. 

رئیس جامعه هتل‌داران ایران خاطرنشان کرد: یک‌هزار میلیارد تومان از کاهش درآمد مربوط به ماه اسفند و ۲ هزار میلیارد مربوط به فروردین و ۱۵۰۰ میلیارد از کاهش درآمد نیز مربوط به اردیبهشت بوده است. 

حمزه‌زاده گفت: در ۲۰۷۰ هتل و هتل‌آپارتمان زیرمجموعه جامعه هتل‌داران، ۷۵ هزار کارمند به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند که با از دست رفتن درآمد هتل‌ها، پرداخت حقوق این افراد با مشکل مواجه شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار