gardeshban.ir

خلیج هالونگ محبوب‌ترین جاذبه توریستی در ویتنام است. این خط ساحلی 120 کیلومتری، به معنی «خلیج اژدهایان در حال فرود» است.
کد خبر: ۲۷۸۹۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹-1399 April 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
خلیج هالونگ یا هالونگ بی، دارای هزاران سنگ‌ آهک یکپارچه است که در کنار غارهای استالکتیتی طبیعی، جزایر زیبا و روستاهای ماهیگیری منحصر به‌فرد جاذبه‌ای شگفت انگیز محسوب می‌شود. در اینجا لیستی از جاذبه‌هایی که می‌توانید در اطراف این خلیج ببینید را برایتان مهیا کرده‌ایم. از آنجا که این مکان یک سایت میراث جهانی حفاظت شده یونسکو است، احتمالا در بسیاری از جاذبه‌ها گردشگران دیگری خواهید دید و برخی از آن‌ها نیز توسط راهنما اجازه‌ی ورود داده خواهند شد. اما به هر صورتی که به کشف این منطقه در کشور زیبای ویتنام بپردازید، خاطره‌ای به یاد ماندنی برای خود خواهید ساخت.


شهرگردی

با اینکه شاید شهر هالونگ تفریحات چندان زیادی نداشته باشد، اما به هرحال شما در این شهر هستید و کشف آن، جزء مرسومات سفر است. یکی از مکان‌هایی که پیشنهاد می‌شود، بازار بای چای است که محصولات متنوعی را مانند میوه و سبزیجات تازه یا حتی لباس‌های ارزان قیمت به فروش می‌رساند. رستوران‌های مختلفی نیز هستند که ارزش دیدن دارند؛ مثلا رستوران توان هوانگ یا لین دان، رستوران‌هایی محلی که بیشترِ غذاهای بومی را سرو می‌کنند. بزرگترین تراموای هوایی (شبیه تله‌کابین با ظرفیت بیشتر)، نیز در سال 2016 در این شهر شروع به کار کرد که هم‌زمان می‌تواند 230 نفر را به مقصد برساند. این ترامواها بین منطقه بای چای و با دئو هیل در رفت و آمد هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نمای بسیار خوبی از بالا رو به شهر داشته باشید.

تفریحاتی بی نظیر و به یادماندنی در خلیج هالونگ بی ویتنام+تصاویر


رفتن به ساحل

استراحت در سواحل شنی، با منظره‌ی فوق‌العاده‌ای که رو به خلیج دارند، یکی از بایدهای سفر به خلیج هالونگ است. برخی از سواحل معروف شامل توان چائو، تیپ تاپ، با ترای دائو و سوی سیم هستند. این سواحل در جزیره‌هایی با همین نام وجود دارند که در سراسر خلیج پراکنده شده‌اند. از آن جایی‌که نمی‌توانید به تنهایی به این سواحل سر بزنید، تورهای یک روزه یا چند روزه‌ای وجود دارند که مسافران را به این نقاط می‌برند. در این جاذبه‌ها، تفریحاتی مانند کایاک سواری، غواصی، غارگردی و بازدید از روستاهای شناور نیز قابل انجام‌اند.

تفریحاتی بی نظیر و به یادماندنی در خلیج هالونگ بی ویتنام+تصاویر

سواحل هالونگ

خلیج لان ها در جنوب غربی واقع شده است و خلیج بای تو لانگ در شمال شرقی قرار دارد، اما هر دو دارای ویژگی‌های جغرافیایی، زمین‌شناسی و فرهنگی مشابه هستند. کشتی کروزهای توریستی کوچک و محبوب، شما را تنها به بخش‌های شناخته‌ شده‌ی این خلیج‌ها می‌برند اما اگر دلتان می‌خواهد این جاذبه‌ها را بیشتر بگردید، می‌توانید توسط اپراتورهای بزرگ کروز مانند ایندوچاینا جانک و بایا به این مناطق سفر کنید.

تفریحاتی بی نظیر و به یادماندنی در خلیج هالونگ بی ویتنام+تصاویر

خلیج لان ها

پارک ملی فونگ نیا که بنگ (Phong Nha-Kẻ Bàng)، به خاطر داشتن غارهای بسیار شگفت انگیزی نظیر غار هانگ سون دون بسیار معروف است. اینجا مکانی است که با تپه‌های جنگلی پوشیده شده و پر از غارهای فوق‌العاده با اندازه و دیدنی‌های متفاوت است. زمانی که به این پارک ملی بیایید، می‌توانید به دیدن غار تین کونگ (Thien Cung) که به معنی «غار کاخ بهشتی» است بروید و یا خود را در غار دائو گو غرق کنید. این را هم بدانید که همه این‌ها به راحتی از بندر توئان چائو قابل دسترسی هستند. شما می‌توانید از میان تعداد زیادی قایق و کروز که آماده برای گشت و گذار هستند، یکی را انتخاب کرده و به ماجراجویی مشغول شوید.

تفریحاتی بی نظیر و به یادماندنی در خلیج هالونگ بی ویتنام+تصاویر


تور روستاهای شناور

شاید اصطلاح روستاهای شناور برایتان کمی عجیب باشد اما بسیار جالب خواهد بود که یک تور کروز 2 تا 3 روزه روی آب داشته باشید و از جاذبه‌ای به جاذبه‌ی دیگر بروید. تصور کنید که روی خانه‌ی کوچکی که روی یک قایق ساخته شده، زندگی می‌کنید؛ جالب است، نه؟ کسی که روی این روستاهای شناور زندگی می‌کند، مثل همه‌ی مردم آشپزی می‌کند، می‌خوابد، مهمان دعوت می‌کند و همه‌ی کارهای یک شخص عادی را انجام می‌دهد. پیشنهاد ما برای شما دیدن یک تا چهار مورد از اصلی‌ترین روستاهای شناور خلیج هالونگ است: کوئا وان، وونگ ویِنگ، کونگ دام و با هانگ.

تفریحاتی بی نظیر و به یادماندنی در خلیج هالونگ بی ویتنام+تصاویر

کمی استراحت در جزیره‌ کت با

مجمع الجزایر کت با (Cat Ba)، با 367 جزیره، بیشترین قسمت جنوب خلیج را تشکیل می‌دهد. در داخل این مجمع الجزایر، کت با، بزرگترین جزیره است که دارای مناظر طبیعی بسیار شگفت‌انگیزی است. در اینجا همچنین پارک ملی کت با وجود دارد که مناسب برای طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی است. شما می‌توانید گشت و گذار در این جزیره را پیاده یا با دوچرخه انجام دهید و اگر می‌خواهید تفریحات ماجراجویانه بیشتری انجام دهید، سری به شرکت آسیا اوت دورز (Asia Outdoors) بزنید که تنها شرکتی است که به صورت قانونی اجازه دارد تفریحات ماجراجویانه در جزیره اجرا کند.

تفریحاتی بی نظیر و به یادماندنی در خلیج هالونگ بی ویتنام+تصاویر

کایاک یا غواصی

از آن جایی‌که آب خلیج هالونگ بسیار شفاف و تمیز است و البته جزر و مد کمی دارد، مکانی عالی برای قایق سواری در میان سنگ‌آهک‌های زیبا و البته غارهای دوست داشتنی، محسوب می‌شود. معروف‌ترین مناطق برای قایق سواری کایاک بخش‌هایی از جزیره‌ی کوچک تری پیچِس (3 Peaches)، غار دارک و لایت است. کایاک‌های مختلفی با قیمت‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کرده و به ماجراجویی بپردازید.

حتما شما هم موافقید که مناظر زیر آب به همان اندازه‌ی دیدنی‌های روی آب، جذاب و دوست داشتنی هستند. غواصی و اسنورکلینگ دو تفریحی هستند که به تازگی در خلیج هالونگ امکان‌پذیر شده‌اند. اگر دلتان این دو تفریح هیجان انگیز را می‌خواهد می‌توانید به دی ان کیو تراول (DNQ Travel) سر زده و از میان گزینه‌های مختلفی که این شرکت ارائه می‌دهد، مورد دلخواه خود را انتخاب کنید.

تفریحاتی بی نظیر و به یادماندنی در خلیج هالونگ بی ویتنام+تصاویر

غواصی در خلیج هالونگ

با وجود قیمت بالایی که دارد، سوار شدن بر یک هواپیمای دریایی و پرواز بر فراز خلیج هالونگ از فعالیت‌های هیجان انگیز و چشمگیری است که شما می‌‎توانید انجام دهید. این هواپیما از فرودگاه بین المللی نوی بای در هانوی برخواست می‌کند، بنابراین در مسیر پر ترافیک هالونگ گیر نخواهید کرد. چشم اندازی که شما از بالای این هواپیما خواهید داشت، جذاب‌ترین بخش ماجرا است، همه‌ی تپه‌های سر سبز و آب شفاف این جزیره را تصور کنید که مناظرشان چنان گیرا است که اصلاً دلتان نمی‌خواهد به زمین برسید. برای رزرو این پرواز باید سری به هواپیمایی های او ایویِشن (Hai Au Aviation) بزنید.

تفریحاتی بی نظیر و به یادماندنی در خلیج هالونگ بی ویتنام+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار