gardeshban.ir

احساس ناپایداری در زانو، قفل شدن یا عدم حرکت صحیح عضلات آن، بیانگر حالتی است که خالی کردن مفصل زانو یا ناپایداری زانو نام دارد. در دهه‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در زمینه تشخیص، ارزیابی، درمان و توانبخشی این مشکل انجام شده است.
کد خبر: ۲۷۸۹۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹-1399 April 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
عارف سعیدی متخصص آسیب‌های ورزشی و مدرس دانشگاه تهران گفت: عوامل متعددی مانند ضعیف بودن عضله و رباط زانو باعث خالی کردن زانو می‌شوند. به این دلیل که در یک مدت طولانی فرد نمی تواند به طور عادی قدم بزند، توان و قدرت عضله کم خواهد شد؛ بنابراین هنگام راه رفتن به خصوص در افرادی که رباط صلیبی قدامی آنها دچار آسیب شده است، خالی کردن زانو زیاد مشاهده می‌شود.

او در ادامه افزود: چنانچه خالی کردن زانو در افراد سالمند مشاهده شود مربوط به ضعف عضله چهارسر می شود؛ بنابراین افراد برای درمان باید ورزش مرتب و پیاده روی روزانه را در نظر بگیرند، اما اگر خالی کردن زانو در افراد جوان اتفاق بیفتد می‌تواند دلیل محکمی مبنی بر پارگی رباط صلیبی قدامی باشد که حتماً باید درمان بر روی این افراد صورت بگیرد تا با عکس‌برداری تخصصی بتوان در مورد راهکار مناسب برای درمان آن تصمیم گرفت.

سعیدی مطرح کرد: اگر فرد دچار پارگی رباط صلیبی قدامی باشد باید قبل از عمل جراحی، فیزیوتراپی و تمرینات درمانی را انجام دهد. همچنین بعد از عمل جراحی باید توانبخشی، فیزیوتراپی و تمرینات درمانی تا حداقل ۶ ماه توسط فرد انجام شود تا بیمار بتواند به حالت عادی باز گردد.

این متخصص آسیب‌های ورزشی درباره خالی کردن زانو در ورزشکاران بیان کرد: در صورتی که خالی کردن زانو در ورزشکاران اتفاق بیفتد حتماً باید مراحل درمانی فوق به طور دقیق پیگیری شود و بعد از عمل جراحی به طور مستقیم وارد ورزش حرفه ای نشوند و حداقل ۶ ماه تمرینات درمانی، آمادگی، توانبخشی و فیزیوتراپی انجام شود تا بعد از انجام این تمرینات فرد بتواند به ورزش حرفه ای ادامه دهد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار