gardeshban.ir

رئیس سازمان برنامه و بودجه از افتتاح باند رفت قطعه دو آزادراه تهران-شمال در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۲۷۹۰۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹-1399 April 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
صبح امروز محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، سیدپرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از مسیر ۲۲ کیلومتری قطعه دو آزادراه تهران شمال بازدید کردند.

نوبخت در حاشیه این مراسم آزادراه تهران شمال را پروژه‌ای در حال احداث با همکاری دولت و بنیاد مستضعفان عنوان و اظهار کرد: سال گذشته همین ایام همراه آقای فتاح از قطعه یک بازدید کردیم و تعهد دادیم که سال ۹۸ افتتاح شود و همین اتفاق رخ داد.

وی افزود: قطعه دو این آزادراه به طول ۲۲ کیلومتر است که ۱۶ کیلومتر آن تونل و مابقی پل است، تونل البرز بلندترین تونل آن بوده و ۶.۴ کیلومتر طول آن است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: قطعه دو آزادراه تهران شمال نیاز به سه هزار میلیارد تومان منابع داشت که تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان به آن تزریق شده و ۲،۱۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تا چند ماه آینده ۴۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق می‌شود، گفت: تعهد دولت و بنیاد بر تکمیل این پروژه در اردیبهشت ۱۴۰۰ است، ولی با توجه به اینکه منابع مالی دولت محدود است، سازمان برنامه و بودجه طرح‌ها را اولویت بندی کرده و بر اساس این اولویت بندی پروژه‌ها افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مسیر برگشت از جاده موجود استفاده خواهد شد، گفت: با افتتاح قطعه یک آزادراه تهران شمال مسیر تهران شمال دو ساعت کوتاه شد و با تکمیل باند رفت قطعه دو بار دیگر مسیر کوتاه‌تر شده و عبور و مرور مردم آسان‌تر می‌شود.

قطعه دو آزادراه تهران- شمال در زمان مشخص افتتاح می‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: این بنیاد ۵۰ درصد هزینه ساخت قطعه دو آزادراه تهران- شمال را تقبل کرده است.

به گزارش مهر، سید پرویز فتاح که صبح امروز به همراه محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از مسیر ۲۲ کیلومتری قطعه دو آزادراه تهران شمال بازدید می‌کرد، در حاشیه این بازدید گفت: همکاری خوبی در ساخت قطعه یک آزادراه تهران شمال با دولت داشتیم و تعهدات در زمان بندی مشخص انجام شد و پروژه در موعد مقرر به بهره برداری رسید.

وی افزود: با این افتتاح انگیزه ما برای رفاه بیشتر مردم بالا رفت و در حال حاضر در حال ساخت قطعه دو آزادراه تهران-شمال هستیم.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: این پروژه ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی در مسیر رفت دارد و احداث باند رفت برای ما در اولویت است.

فتاح با بیان اینکه ۵۰ درصد از اعتبار دو هزار و ۱۰۰ میلیار تومانی برای ساخت باند رفت این قطعه را بنیاد مستضعفان تقبل می‌کند گفت: مشکلی در طراحی و نقشه نداریم و همه نقشه‌ها آماده شده است.

به گفته وی، تونل البرز اصلی‌ترین بخش قطعه دو آزادراه تهران شمال بود که امروز از آن عبور کردیم و بخش زیادی از آن ساخته شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان یادآور شد: ساخت این پروژه کار سختی است و زمان بندی نیز فشرده است، ولی قول داده ایم که سه شیفت کار ساخت را انجام دهیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار