gardeshban.ir

در چند سال اخیر هتل‌های لوکس ایرلندی توانسته‌اند با ارائه برخی از مجلل‌ترین امکانات رفاهی در فضاهایی به سبک قدیمی، خود را در فهرست برترین هتل‌های جهان جای دهند.
کد خبر: ۲۷۹۰۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹-1399 April 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
اخیرا هتلی از ایرلند از سوی خوانندگان مجله‌ی معتبر کوندِی نَست تراوِلِر (Condé Nast Traveller) به‌عنوان برترین هتل دنیا انتخاب شد. این اتفاق در نوع خود دستاوردی بزرگ برای صنعت گردشگری ایرلند است، اما خبر مهم‌تر این است که دو هتل دیگر ایرلندی نیز توانستند در فهرست ۱۰ هتل برتر دنیا جای گیرند. این مقاله به همین بهانه نگاهی به برخی از لوکس‌ترین هتل‌های ایرلند و دلیل موفقیت آن‌ها انداخته است.

بالیفین دمین

راز موفقیت بالیفین دِمِین (Ballyfin Demesne)، این هتل پنج ستاره‌ی ایرلندی، در نام آن نهفته است. این عمارت سلطنتی در فضایی تماشایی که زمان زیادی صرف بازسازی و ترمیم آن شده، در دامنه‌ی کوه‌های اسلیو بلوم (Slieve Bloom) در زمینی سرسبز به مساحت ۲۴۲ هکتار قرار دارد و دارای دریاچه‌ی اختصاصی خود است. ساختمان هتل همچنان حال و هوای یک عمارت متعلق به دهه‌ی ۱۸۲۰ را دارد و می‌توان این حس را در زمین‌های باشکوه، اتاق‌های خواب زیبا و آثار هنری بر در و دیوار آن مشاهده کرد. بالیفین چیزی فراتر از ثروت و توانگری را ارائه می‌دهد. یک شب اقامت در این هتل می‌تواند مسافران را به دوران دیگر و بسیار دور از زندگی مدرن امروزی ببرد. این همان اشرافیتی است که ارزش هزینه کردن دارد.

اقامتی اشرافی در لوکس‌ ترین هتل‌ های ایرلند+تصاویر

قلعه اشفورد

اَشفورد (Ashford) نیز میانه‌ی بدی با جوایز ندارد. اقامتگاه موجود در قلعه‌ی اشفورد در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان نهمین هتل برتر دنیا شناخته شد، درحالی‌که خود قلعه‌ی اشفورد نیز در سال ۲۰۱۶ از سوی خوانندگان مجله‌ی تراول اند لِژِر (Travel & Leisure) در ایرلند و بریتانیا به‌عنوان برترین اقامتگاه انتخاب شده است. احتمالاً این قلعه بیشتر شهرت خود را مدیون فیلم برنده‌ی اسکار «مرد ساکت» و میزبانی از عوامل فیلم در خلال فیلم‌برداری باشد. قلعه‌ی اشفورد دارای ۸۲ اتاق است و اسپای آن در سال ۲۰۱۶ جایزه‌ی بهترین اسپای ایرلند را از آن خود کرد.

اقامتی اشرافی در لوکس‌ ترین هتل‌ های ایرلند+تصاویر

هتل پاور اسکورت

هتل پاور اسکورت (Powerscourt) در امتداد دره‌ای از کوه شوگر لوف کبیر (Great Sugar Loaf)، رقابت تنگاتنگی با هتل بالیفین و مناظر زیبای اطراف آن دارد. شکست دادن این هتل بسیار دشوار به نظر می‌رسد. ۱۹۴ اتاق این هتل در زمین‌هایی دورافتاده از یک عمارت تاریخیِ متعلق به قرن سیزدهم میلادی قرار دارند. این هتل آرام و ساکت در منطقه‌ی روستایی ویکلو (Wicklow)، دارای یک رستوران تماشایی و دو زمین گلف حرفه‌ای است و فاصله‌ی اندکی نیز تا مرتفع‌ترین آبشار ایرلند دارد. تنوع فراوان در انتخاب اتاق‌های هتل، از اتاق‌های کلاسیک گرفته تا سوئیت ریاست جمهوری، با پنجره‌هایی رو به بالکن، ارزش صرف هزینه‌های هنگفت برای تماشای مناظر حیرت‌انگیز را دارند.

اقامتی اشرافی در لوکس‌ ترین هتل‌ های ایرلند+تصاویر

رستوران و سوئیت های اینیش مون

اگر تصور شما از اشرافیت چیزی مدرن‌تر و به‌روزتر از گزینه‌های قبلی است، پس ممکن است رستوران و سوئیت‌های اینیش مون (Inis Meáin) بتوانند نظر شما را به خود جلب کنند. این مجموعه‌ی اقامتی خصوصی در منطقه‌ی اینیش مون در وسط ۳ جزیره‌ی آران (Aran)، به دنبال تسهیل کاوش در مناطق طبیعی اطراف برای گردشگران است. فضای داخلی هتل تماماً یک‌شکل بوده و با مبلمانی ساده، تخت‌های بزرگ دونفره و حمام‌هایی با دوش‌های قابل تنظیم تجهیز شده است. برخی افراد تنها برای رستوران به این مجموعه می‌آیند؛ دارینا آلِن (Darina Allen)، سرآشپز کهنه‌کار ایرلندی، می‌گوید: «او بهترین غذای تمام عمرش را در این رستوران خورده است.»

اقامتی اشرافی در لوکس‌ ترین هتل‌ های ایرلند+تصاویر

مونارت دستینیشن اسپا

مونارت دستینیشن اسپا (Monart Destination Spa)، به‌عنوان یک خانه‌ی زیبای سبک جورجین (Georgian) در خارج از شهر انیسکورتی (Enniscorthy)، با ۶۸ اتاق مشرف به تپه‌ی وینگار (Vinegar) در منطقه‌ی وِکسفورد (Wexford)، تنها مخصوص بزرگ‌سالان است. 

این هتل تجربه‌ای شگفت‌انگیز محسوب می‌شود و اولویت اصلی آن بر مبنای خدمات سم‌زدایی بدن و جوان‌سازی پوست استوار است. 

آن‌ها به مقوله‌ی تمدد اعصاب اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، به حدی که در هیچ‌کدام از اتاق‌های آن اینترنت بی‌سیم وجود ندارد و میهمانان درحالی‌که همچنان حوله‌ی حمام خود را به تن دارند، به رستوران مجلل آن با غذاهای سالم دعوت می‌شوند. 

اتاق‌های هتل رو به دریاچه یا مناظر جنگلی هستند و افرادی که قصد اقامتی طولانی‌تر در این هتل را داشته باشند، می‌توانند با شرایطی مناسب، یک سوئیت با تخت‌های آنتیک سایه‌بان‌دار رزرو کنند.

اقامتی اشرافی در لوکس‌ ترین هتل‌ های ایرلند+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار