gardeshban.ir

باغ گم ‌شده هلیگن که مدتی از یادها فراموش‌شده بود، حالا تبدیل به یکی از مشهورترین باغ‌های انگلیس شده است. باوجود چنین شهرتی درک این مسئله دشوار است که این باغ به مدت 75 سال دست‌نخورده باقی‌مانده بود. باغ که در کورنوال قرار دارد در دهه 1990 مجدداً کشف شد و پس از یک تغییر اساسی امروزه تبدیل به یک باغ دوست‌داشتنی شده است.
کد خبر: ۲۷۹۴۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹-1399 April 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
در حقیقت دو مورد از جالب‌ترین ویژگی‌های این باغ گیاهی پس از بازسازی اخیر به آن اضافه شد. دو مجسمه که از سنگ و گیاه ساخته ‌شده بودند، در حین بازسازی باغ و تلاش برای بازگرداندن آن به‌روزهای اوج به آن افزوده شدند. این مجسمه‌های گلی که توسط یک خواهر و بردار هنرمند یعنی پت و سو هیل ساخته‌شده‌اند، تبدیل به نشان باغ شده‌اند. 

این مجسمه‌های گلچین شده که به نام مستخدم گِلی و سر غول شناخته می‌شوند در سال 1997 در حین بازسازی باغ در آن نصب شدند، باغی که تقریباً از جنگ جهانی اول رها شده بود.

مجسمه سر غول طی سه هفته و با استفاده از یک درخت قطع‌ شده ساخته شد. خاک محلی را با آب مخلوط کردند و برای شکل دادن سر غول روی درخت پاشیدند و برای سبز کردن پوست غول از خزه‌های خودروی محلی استفاده کردند. برای موها از نوعی خزه استفاده کردند که مانند گل‌های پرتقال در ماه جولای است، به ‌این ‌ترتیب موهای غول به رنگ قرمز شد. در سال 2012 یک فرم فولادی به باغ اضافه شد و بدنه چوبی غول پس از 15 سال پوسیده شد.

ستاره دیگر این باغ مستخدم گلی است، در ابتدا قرار بود این مجسمه را به شکل یک پری دریایی بسازند. برنامه وقتی عوض شد که یکی از اعضای تیم نام مستخدم گلی را روی مجسمه گذاشت، بنابراین سازندگان آن دیگر از ساختن دم برای مجسمه صرف ‌نظر کردند. 

بجای آنکه این مجسمه را در نزدیکی مجسمه قبلی بسازند، در عوض آن را در نزدیکی یک چارچوب چوبی ساختند که از مابقی چوب‌های باغ ساخته ‌شده بود. سپس برای ساخت آن از حصیر، سیمان و گل استفاده کردند. برای پوشاندن بدن او از پیچک و برای پوشاندن صورتش از خزه‌های رونده استفاده کردند تا چهره خیره‌کننده‌ای به او دهند.

هردو مجسمه ازنظر ظاهری بسیار منحصربه‌فرد هستند زیرا می‌توانند بر اساس نور و فصل تغییر چهره دهند. این سمبل‌ها چهره جدیدی به باغ هلگین بخشیده‌اند و تبدیل به جاذبه محبوب باغ شده‌اند.

باغ گم ‌شده هلیگن و مجسمه های عجیب و غریبش+عکس

باغ گم ‌شده هلیگن و مجسمه های عجیب و غریبش+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار