gardeshban.ir

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: به منظور حفظ حقوق شهروندی از فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری جلوگیری می شود و در همین راستا از مردم انتظار داریم از این تورها استفاده نکنند.
کد خبر: ۲۷۹۵۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹-1399 April 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
اسماعیل مریوانی اظهار کرد: متاسفانه اخیرا شاهد فعالیت برخی تورهای گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی هستیم که به منظور اینکه حقوق استفاده کنندگان تضییع می شود با قاطعیت از فعالیت آنها در سطح استان جلوگیری خواهد شد. 

وی افزود: طی سال 98، چهار پروند برای برگزار کنندگان تورهای غیر مجاز تشکیل شد که برای سه پرونده محکومیت های  پرداخت جزای نقدی و قطع فعالیت دائم در زمینه تورهای گردشگری صادر شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان بیان کرد: در تورهای غیر مجاز هیچ خدمات استاندارد و مناسبی به شرکت کنندگان در تور داده نمی شود و اگر حوادثی رخ دهد، پوشش بیمه و پرداخت خسارت و یا بروز سرقت و... قابل پیگیری در این اداره کل نمی باشد، به همین دلیل موجب بروز مشکلات جدی هم برای برگزار کننده و هم برای شرکت کنندگان در تور خواهد شد.

وی ادامه داد: در سه ماهه بهار 99 نیز 2 مورد شکایت به میراث فرهنگی استان ارجاع شده که برای تامین حقوق شهروندی با همکاری نیروی انتظامی و پلیس فتا به آنها رسیدگی و پرونده این دو مورد نیز به دادگاه جهت اعمال قانون ارجاع خواهد شد. 

مریوانی خاطرنشان کرد: انتشار آگهی در فضای مجازی دلیلی بر معتبر بودن عامل تبلیغ‌کننده نیست، تورهای مسافرتی دارای مجوز، مشخص هستند و دارای پروانه بهره برداری و دفترکار بوده و لیست و مشخصات کامل این دفاتر نیز در معاونت امور گردشگری و سرمایه گذاری استان  ثبت شده است.

وی در ادامه با درخواست از تمامی مردم استان جهت استفاده از تورهای مجاز یادآور شد: به منظور جلوگیری از فعالیت این افراد علاوه بر همکاری ارگانهای نظامی و انتظامی از تمامی آحاد مردم درخواست می شود در صورت مشاهده مراتب را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اطلاع دهند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار