gardeshban.ir

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران گفت: تعدادی از تولیدکنندگان داخلی برای تولید هتل‌های کپسولی اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۲۷۹۶۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹-1399 April 03
گردشبان (gardeshban.ir) :

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران، درباره الزام به‌ کارگیری هتل‌کپسولی‌ها در کشور، گفت: واقعیت این است که تجهیز مقصد یکی از اصول و ارکان شکل‌گیری گردشگری در هر کشور به حساب می‌آید؛ ما نمی‌توانیم صنعت گردشگری را در کشور تعریف کنیم، در حالی که اقامتگاه مناسب، راه و ماشین خوب نداشته باشیم.

او افزود: فرصت ایجاد شده در حاشیه شیوع ویروس کرونا باعث شد که ما در حد توانمان و به صورت تدریجی نقاط کور و مشکلات صنعت گردشگری را شناسایی کنیم. یکی از نکات شناسایی شده این بود که اگرچه در سال‌های اخیر طبیعت‌گردی رونق پیدا کرده است، اما به دلیل نبود امکان استقرار سازه‌های سنگین اقامتی در اکوکمپ‌ها، اقامتگاه مناسبی برای علاقه مندان به بهره‌گیری از این بخش صنعت گردشگری وجود نداشته و اکثر افراد علاقه مند به طبیعت‌گردی در زمان حضور در بستر طبیعت، در چادر‌ها و اقامتگاه‌های موقت سکونت داشتند که در اینجا ضرورت به کارگیری هتل‌کپسولی‌ها احساس می‌شود.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران بیان کرد: تجربه استفاده از هتل‌کپسولی‌ها در کشور‌های مختلف جهان نشان می‌دهد که این اقامتگاه‌های موقت و به صرفه می‌توانند در شرایط بحرانی مانند وقوع سیل و زلزله جایگزین مناسبی برای چادر‌ها شده و ایمنی بیشتری را برای مردم ایجاد کنند. ما نباید به هر دلیلی مردم کشور را از وجود چنین اقامتگاه‌های موقتی محروم کنیم.

اربابی گفت: در مکان‌هایی مانند فرودگاه، ایستگاه‌ راه‌آهن و ترمینال‌ مسافربری می‌توان برای اسکان موقت مسافران ترانزیتی و افرادی که پروازشان تأخیر دارد، از هتل کپسولی‌ها استفاده کرد.

او ادامه داد: هم‌اکنون کمتر از ۱۰ واحد هتل کپسولی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و به منظور تحریک تولیدکنندگان داخلی به مهندسی معکوس، بومی‌سازی و تولید داخلی این محصول به کشور وارد شده است. بنابراین ما هیچ اصراری به واردات هتل کپسولی نداریم و ترجیح می‌دهیم که از تولیدات داخلی استفاده کنیم. هم‌اکنون نیز چند تولیدکننده داخلی برای تولید کامل این هتل ها در داخل کشور اعلام آمادگی کرده‌اند. من در روز‌های اخیر از هتل کپسولی تولید شده در دانشکده علوم دانشگاه شریف بازدید کردم و متوجه شدم که این محصول با محصول مورد نظر ما تفاوت‌هایی دارد؛ بنابراین به تولیدکنندگان آن پیشنهاد کردیم که نواقص را رفع کنند.

استقرار ۵ هزار هتل کپسولی تا ۲ سال آینده در کشور

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران اظهار کرد: در نظر داریم که در مرحله اول ۲۰۰ واحد هتل کپسولی را در مکان‌های شناسایی شده مستقر کنیم و چشم‌اندازمان این است که از ۶ ماه تا ۲ سال دیگر ۵ هزار هتل کپسولی را در مکان‌های مناسب مستقر کنیم.

اربابی تصریح کرد: شنیده‌ام برخی منتقدان خسارت مالی احتمالی هتلداران کشور را به عنوان یکی از تبعات استفاده از هتل کپسولی‌ها در سراسر کشور پیش بینی می‌کنند. این در حالی است که هتل‌کپسولی‌ها در مکان‌هایی مستقر می‌شوند که هیچ آسیب مالی به هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مسافرخانه‌ها نمی‌زنند؛ اصولاً این‌ها ارتباطی به هم ندارند و وظیفه ما تأمین ذائقه‌های متفاوت و پاسخگویی به نیاز‌های مختلف در حوزه گردشگری است.


باشگاه خبرنگاران 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار