gardeshban.ir

بیش از چهار یا پنج روز طول کشیدن گلودرد یا گوش‌درد شدید یک طرفه که با عفونت و التهاب در حلق همراه نباشد می‌تواند از علایم کرونا باشد. یک متخصص گوش ، حلق و بینی گفت: طبق مشاهدات بالینی، علامت جدیدی به صورت گلودرد و گوش‌درد شدید یک‌طرفه در بیماران مشکوک به کرونا مشاهده شده است.
کد خبر: ۲۷۹۹۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹-1399 April 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
دکتر کامران خداکرمی اظهار کرد: از اوایل اردیبهشت‌ ماه، طبق مشاهدات بالینی تعدادی از متخصصان گوش ، حلق و بینی که در گروه‌های علمی مطرح شد، علامت جدیدی به صورت گلودرد و گوش‌درد شدید یک‌طرفه در بیماران مشکوک به کرونا مشاهده شده است.

وی افزود: این علایم که گاهی با سردرد بسیارشدید یا سایر علایم کرونا همراه بوده است، در غیاب مشکلاتی نظیر ریفلاکس اسید معده و زخم‌های دهانی مشاهده شده است؛ در معاینه این افراد هیچ اثری از قرمزی و التهاب در ناحیه حلق مشاهده نشده است. خداکرمی ادامه داد: در بیش از نیمی از این بیماران، تست کرونا مثبت بوده است و همچنین در تعدادی از این افراد، سایر علایم کرونا نظیر بدن‌درد، سردرد، علایم گوارشی و علایم عصبی وجود داشته است.

وی اضافه کرد: علامت بالینی دیگری که در این ایام مشاهده می‌شود ، وجود التهاب دردناک غده تیرویید در برخی افراد است. با توجه به این که تیروییدیت در این فصل شایع نیست و بیماران بررسی شده نیز از لحاظ سن و جنسیت مستعد ابتلا به تیروییدیت نبوده‌اند می‌توان آن را از علایم احتمالی کرونا برشمرد.

این متخصص گوش ، حلق و بینی تصریح کرد: اگر کسی به گلودرد و گوش درد شدید یک طرفه‌ای مبتلا شد که بیش از چهار یا پنج روز طول کشید و علل دیگری مانند ریفلاکس اسید معده، عفونت‌های ویروسی منتشر درحلق، زخم انتهای حلق یا زبان، درد و التهاب دندان های انتهایی یا مفصل فک و... هم برای آن وجود نداشت می‌توان به ابتلا به کرونا شک کرد. این افراد باید از ماسک استفاده و از تماس با دیگران خودداری کنند و با مراجعه به پزشک تحت درمان قرار بگیرند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار