gardeshban.ir

با توجه به گرم بودن کلی آب و هوای ترکیه در تابستان، بهترین ایده برای سفری ایده آل این است که نقاط همیشگی، شهرهای بزرگ و مناطق تاریخی این کشور را از برنامه ریزی سفر خود خط زده و به نقاط شناخته نشده، خلوت، پر آرامش و البته خنک تر سفر کنید.
کد خبر: ۲۸۰۲۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۹-1399 April 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
ناحیه دریای سیاه Black Sea به این شهرت دارد که در ماه های تابستان نسبت به سواحل جنوبی ترکیه خنک تر بوده و همین ویژگی، این ناحیه را برای یک سفر تابستانی ایده آل می کند. دمای هوا در این ناحیه از 20 درجه در هنگام روز و ده درجه در هنگام شب متغیر است. 

اما، برخلاف سایر نقاط ترکیه، هدف از مسافرت به دریای سیاه Black Sea این بوده که طبیعت خارق العاده و بناهای تاریخی این منطقه را کشف و از آنها بازدید کنید. در این نوشتار، قصد داریم در مورد بهترین مناطق ترکیه برای سفر در تابستان بنویسیم. چهار نقطه ای که در نوشتار مناسب ترین مناطق برای سفر تابستانی به ترکیه فهرست می شوند، همگی در ناحیه دریای سیاه Black Sea قرار داشته و از مناطق خنک ترکیه برای سفر تابستانی هستند.

صومعه سوملا Sümela در ترابزون، گردنه زیگانا Zigana و دریاچه اوزونگل Uzungöl

ترابزون که بزرگترین و مهمترین شهر در ناحیه دریای سیاه Black Sea بشمار می رود، در امتداد خطوط ساحلی شمال شرقی ترکیه قرار گرفته و قدمت آن به 700 سال پیش از میلاد مسیح می رسد. این شهر که نام اولیه آن ترابیزوند Trebizond بود، بهمراه همسایه اش شهر ریزه Rize بخاطر فلات هایشان مشهور هستند؛ کوهسارهایی با ظاهری شبیه به کوه های آلپ و نسیمی خنک که باعث می شود یک گریزگاه ایده آل در طبیعت برای فرار از گرمای تابستان و یک مقصد فوق العاده برای تعطیلات تابستانی باشند. 

جالب ترین و مهمترین نقاط این مورد از بهترین مناطق ترکیه برای سفر در تابستان، صومعه سوملا Sümela در ماچکا، فلات زیگانا Zigana و اوزونگل Uzungöl یک شهر کنار دریاچه بسیار زیبا در فاصله یک ساعته از ترابزون هستند. صومعه سومولا Sümela که قدمت آن به 386 سال قبل می رسد، در کوه های پانتیک Pontic قرار دارد. 

درب های این صومعه در تابستان به روی بازدیدکنندگان باز و مراسم مهمی نیز در آن برگزار شد. گردنه زیگانا Zigana در کوه های پانتیک Pontic فلات مهمی است که مارکو پولو، جهانگرد مشهور در گذشته از آن عبور نمود و دروازه ای به سوی غار کاراجا Karaca محسوب می شود. 

آبشار تورول Torul و دریاچه لیمنی Lake Limni نیز توقفگاه های فوق العاده ای بوده که می توانید با وقت گذرانی در آنها از طبیعت زیبا و دیدنی منطقه لذت ببرید و البته دریاچه اوزونگل Uzungöl که در شهری به همین نام قرار گرفت. 

شهر اوزونگل Uzungöl نیز با مراکز اقامتی مختلف و متنوعی که دارد، اقامتگاه فوق العاده ای برای کند و کاو و گشت و گذار در منطقه بشمار می رود. اگر انتخاب شما این است که در نزدیکی مرکز شهر ترابزون اقامت کنید، براساس مقاله مناطق خنک ترکیه برای سفر تابستانی توصیه می کنیم به آقچه آباد Akçaabat بروید، چرا که هتل سرا لیک ریزورت Sera Lake Resort Hotel دارای چشم اندازهای زیبایی از دریاچه هست.

چاملی همشین Çamlıhemşin و دره فرتنه Fırtına در ریزه Rize

ریزه Rize و بویژه منطقه چاملی همشین Çamlıhemşin بخاطر طبیعت سرسبز و فلات های سبز مشهور است. مشهورترین این فلات ها آیدرAyder نام دارد که بخاطر چشمه های آب گرم و مراکز اقامتی متعدد خود مشهور شد. 

دره فرتنه Fırtına با نزدیک به 60 کیلومتر طول، یک منطقه طبیعی خارق العاده و یک گریزگاه عالی برای فرار از گرمای تابستان محسوب می شود. همچنین، در مسیر رودخانه این دره، نقاط متعددی برای انجام قایق سواری و زیپ لاین موجود هستند. 

فلات گیتو Gito که بخاطر موقعیتش در اینستاگرام شهرت دارد نیز در همین نزدیکی قرار گرفته است. اگر دلتان می خواهد چشم اندازهای خیره کننده از دره فرتنه Fırtına و کوه های کاچکار Kaçkar را تماشا کنید، رستوران پلاتو دا مولا Plato'da Mola بهترین انتخاب است؛ بویژه که دارای گزینه اقامت نیز هست.

دریاچه آبانت Lake Aba در بولو Bolu و شهر دوزجه Düzce در همسایگی

دریاچه آبانت Lake Abant بخاطر نزدیکی به دو کلانشهر بزرگ ترکیه، یعنی استانبول و آنکارا گریزگاهی عالی با امکانات اقامتی مناسب بوده که می تواند اقامتگاهی ایده آل برای گشت و گذار در منطقه از جمله شهر مودورنو Mudurnu در منطقه بولو Bolu و شهر دوزجه Düzce در همسایگی آن باشد. 

دریاچه آبانت Lake Abant با جنگلی که زیستگاه گستره وسیعی از گیاهان بوده، احاطه شده است. اگر می خواهید در نزدیکی این دریاچه اقامت کنید، هتل بویوک آبانت Büyük Abant Hotel را انتخاب نمایید؛ هتل آبانت لوتوس Abant Lotus Hotel نیز یک گزینه بسیار شیک بوده که در مسیر شهر دوزجه Düzce قرار دارد؛ منطقه ای که این هتل در آن واقع شده، بخاطر امکان قایق سواری در امتداد نهر ملن محبوبیت و شهرت دارد. 

شهر دوزجه Düzce نیز دارای گزینه های اقامتی متعدد بوده که مناسب انجام فعالیت های قایق سواری در رودخانه و ورزش های قابل انجام در طبیعت هستند.

دو شهر دوست داشتنی آماسرا Amasra و سافران بولو Safranbolu

کسانی که از شهر کوچک بندری آماسرا Amasra در کناره دریای سیاه دیدن کرده اند، این شهر را به عنوان یکی از مناسب ترین مناطق برای سفر تابستانی به ترکیه انتخاب می کنند. آماسرا Amasra در شبه جزیره ای با دو خلیج و یک جزیره که به وسیله یک پل رومی به یکدیگر متصل می شوند، واقع شد. 

این شهر یک شهر فوق العاده زیبا و تماشایی بوده و از دنیای بیرونش کاملا جدا به نظر می رسد؛ بنابراین گریزگاهی عالی از شهر های اطراف و مقاصد گردشگری اصلی کشور ترکیه بشمار می رود. هتل های ساحلی متعددی در این شهر وجود دارند؛ از جمله هتل بسیار شیک نورث دور Northdoor Hotel یا هتل دوگا بوتیک Doğa Butik Hotel که قبلا یک خانه روستایی بزرگ بوده و به هتل تبدیل شده است. 

در آماسرا Amasra هم می توانید به شنا و گشت و گذار در شهر مشغول شوید و هم از آن برای برنامه ریزی سفر کوتاه به شهر زیبا و تماشایی سافران بولو Safranbolu استفاده کنید؛ شهری که عنوان پایتخت زعفران ترکیه را دارد و بخاطر معماری منحصر بفرد ویلاهایش که اغلب به هتل های کوچک تبدیل شده اند، مشهور است. 

شهر سافران بولو Safranbolu در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفته و جنگل ینیس Yenice که در همسایگی آن قرار دارد، یک منطقه فوق العاده برای تپه نوردی و کوهنوردی محسوب می شود.

بهترین مناطق ترکیه برای سفر در تابستان

بهترین مناطق ترکیه برای سفر در تابستان


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار