gardeshban.ir

لذت قدم زدن در دیدنی ترین اسکله های تفریحی جهان برای همیشه در ذهن خواهد ماند. اگر کمی به عقب برگردیم، می بینیم که اسکله ها در زمان های گذشته، تنها به عنوان مکانی برای انتقال محموله و مسافران از قایق به خشکی و بالعکس شناخته می شدند و در واقع، به آنها بارانداز می گفتند.
کد خبر: ۲۸۰۲۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۹-1399 April 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
اما، بعدها برخی از این اسکله ها، به اسکله های تفریحی تبدیل شدند. اولین مورد از مشهورترین اسکله های تفریحی جهان توسط انگلیس در اوایل قرن 19 ساخته شد، درست زمانیکه سیستم حمل و نقل ریلی و راه آهن گسترش پیدا می کرد. بعدها، اسکله های تفریحی متعددی ساخته شدند؛ اسکله هایی که می توانستند گردشگران زیادی را به سوی خود جلب کنند. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا کمی برایتان از اسکله های تفریحی معروف جهان سخن بگوییم.

اسکله تفریحی باسلتون جتی

این اسکله دیدنی در شهر باسلتون قرار گرفته و جز طولانی ترین و بلندترین اسکله های چوبی در نیمکره جنوبی بشمار می آید. در گذشته، این مورد از مشهورترین اسکله های تفریحی جهان بسیار پرکاربرد بود و برای باربری مورد استفاده قرار می گرفت. به طور مثال، در سال 1853 برای منتقل کردن الوارهای بریده شده کاربرد داشت. طول این اسکله در گذشته به بزرگی امروز نبود اما، امروزه به 1841 متر رسیده است.

اسکله تفریحی کلیودن

این اسکله تفریحی زیبا و دیدنی در انگلستان قرار گرفته و در سال 1860 ایجاد شد. به جرأت می توان گفت که یکی از زیباترین جاذبه های انگلستان، اسکله کلیودن است، به طوریکه حتی در شعر یکی از شاعران برجسته در زمانهای گذشته معرفی شد.اسکله تفریحی کلیودن

اسکله تفریحی برنبک

یکی دیگر از اسکله های تفریحی معروف جهان، اسکله برنبک بوده که در سال 1867 بنا گشت. این اسکله تفریحی متاسفانه، امروزه حال و روز خوبی ندارد و جز بناهایی بوده که از نظر ساختاری در حال نابودی و فرسودگی کامل هستند. اسکله برنبک در نورث سامرست واقع شد. این اسکله که بر روی کانال برستول قرار گرفته، در نهایت به جزیره برنبک وصل می شود. جزیره برنبک جزیره ای سنگی بوده که مساحتی بالغ بر 1.2 هکتار را به خود اختصاص داد. این اسکله امروزه دیگر بازدیدکننده ای ندارد و به صورت یک خرابه درآمده است.اسکله تفریحی برنبک

اسکله تفریحی selling

این اسکله دیدنی در کشور آلمان قرار گرفت. این مورد از دیدنی ترین اسکله های تفریحی جهان امکانات رفاهی بسیاری را برای گردشگران فراهم کرده که از جمله آنها می توان به وجود رستوران اشاره کرد. این رستوران به گونه بی مثالی طراحی شده و در نزدیکی ساحل و بر روی آب قرار گرفته است و شما می توانید در آن غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید.


اسکله تفریحی سوث اند

رکورد طولانی ترین اسکله تفریحی در کل دنیا، به اسکله سوث اند تعلق دارد؛ اسکله ای که امتداد آن به مصب رود تیمز می رسد و طولی به اندازه 2 کیلومتر دارد. این اسکله تفریحی در منطقه Essex شهر ساحلی Southend on sea جای دارد.

اسکله شونینگن

اسکله شونینگن که 380 متر طول دارد، به عنوان یکی از مشهورترین اسکله های تفریحی جهان شناخته می شود. این اسکله زمان ساختش بر می گردد به سال 1959 میلادی. اما، از امکانات بی نظیری برای رفاه حال گردشگران برخوردار است. از جمله امکانات این اسکله می توان به وجود رستوران، مغازه، برجی 60 متری با بالکنی رو به دریا، بانجی جامپینگ اشاره داشت. اسکله شونینگن در دو طبقه ساخته شد.

اسکله لاس مورتوس

یکی از منحصر به فردترین اسکله هایی که در کشور مکزیک وجود دارد، اسکله لاس مورتوس است که طراحی خاصی به شکل یک مارپیچ دارد. بد نیست بگوییم که از زمان افتتاح این اسکله مدت زیادی نگذشته است به طوری که زمان بازگشایی آن به سال 2013 باز می گردد.

اسکله بلانکنبرگ

طول این مورد از اسکله های تفریحی معروف جهان که در ساخت آن از بتن استفاده شد، 350 متر بوده و زمان ساختش به سال 1933 میلادی بر می گردد. اسکله ساحلی بلانکنبرگ بلژیک به عنوان نخستین اسکله ساخته شده بر روی ساحل آتلانتیک در قاره اروپا شناخته می شود.

اسکله سنت پترزبورگ

این اسکله جز منحصر بفرد ترین جاذبه های گردشگری آمریکا بشمار می آید. در این اسکله یک ساختمان 5 طبقه وجود داشته که طراحی بسیار جالبی دارد، به طوریکه وقتی به آن نگاه می کنید، انگار یک هرم واژگون را می بینید که این یکی از ویژگی های منحصر بفرد و خاص این ساختمان است.

اسکله تفریحی پروگرسو

این اسکه که طولش 6.5 کیلومتر بوده، در شهر بندری پروگرسو واقع شده است. در ساخت آن از مصالحی چون بتن آرمه استفاده شده و زمان ساختش به سال های 1937-1941 بر می گردد. در ابتدا که اسکله پروگرسو ساخته شد، طولش در حدود 2100 متر بود و بعدها در سال 1988 طول آن افزایش یافت و به 6.5 کیلومتر رسید. علت اینکه این اسکله طول زیادی دارد، این است که به دلیل کم عمق بودن سواحل یوکاتان، برای اینکه کشتی های بزرگ در هنگام پهلو گرفتن دچار مشکل نشوند، مجبور شدند که طول آن را بیشتر کنند. همین امر باعث شد تا ظرفیت جابه جایی کشتی های باربری و کانتینر در این منطقه افزایش یابد.اسکله تفریحی پروگرسو

اسکله تفریحی راید

راید(Ryde) یک شهر ساحلی انگلیسی در شمال شرقی جزیره وایت است. این شهر پس از ادغام روستاهای Upper Ryde و Lower Ryde در قرن نوزدهم میلادی، به عنوان یک منطقه ساحلی رشد کرد. یکی از دیدنی های بی نظیر این منطقه که از سال 1814 تا به امروز باعث رشد این ناحیه شد، اسکله راید است. این اسکله تفریحی دارای طولی به اندازه 681 متر بوده و سرتاسر آن با الوار احاطه شده است.

اسکله کستروپ سی باث

از امکانات این اسکله تفریحی کپنهاگ می توان به سکوی شیرجه 5 فوتی اشاره کرد که در انتهای آن واقع شده است. طول این اسکله تفریحی 100 متر بوده و جهت امتداد آن به سمت دریای بالتیک است. همچنین، از امکانات این اسکله می توان به استخر روبازی که با چوب و به صورت یک نیم گنبد ساخته شده، اشاره کرد که گردشگران می توانند در آن با خیال راحت و در امنیت کامل شنا کنند.

اسکله Rotonda a mare

این اسکله بزرگ در شهر سنیگالیا گرفت. زمان ساخت این اسکله به سال 1933 باز می گردد و از دیرباز تاکنون، به عنوان یک مکان گردشگری و توریستی کاربرد داشت. البته، در یک دوره خاص یعنی زمان جنگ جهانی دوم کاربرد نظامی داشته و به عنوان انبار استفاده گشت. بعدها پس از تمام شدن جنگ و برقراری صلح و آرامش در کشور، این اسکله کار خود را به عنوان یک مرکز تفریحی و گردشگری دوباره از سر گرفت.

دیدنی ترین اسکله های تفریحی جهان/عکس

دیدنی ترین اسکله های تفریحی جهان/عکس

دیدنی ترین اسکله های تفریحی جهان/عکس

دیدنی ترین اسکله های تفریحی جهان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار