gardeshban.ir

معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، در حال پیگیری تدوین دستورالعمل راه‌اندازی کمپ‌های گردشگری عشایری است.
کد خبر: ۲۸۱۱۹
تاریخ انتشار : شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۹-1399 April 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
لیلا اژدری مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، وقوع اتفاقات خوب در صنعت گردشگری را نوید داد و بیان کرد: ما در حوزه تنوع محصول دو دستورالعمل را در دستور کار داریم؛ یکی از این دستورالعمل‌ها مربوط به کمپ‌های گردشگری عشایری است.

او افزود: امیدوارم ما دستورالعمل کمپ‌های گردشگری عشایری را نهایتاً برای پایان تابستان مصوب و به استان‌ها ابلاغ کنیم تا مجوز گردشگری عشایری صادر شود.

مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری گفت: تعیین شاخص‌ روستا‌های هدف گردشگری یکی دیگر از برنامه‌های قرار گرفته در دستور کار معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حساب می‌آید. این امر در یک کارگروه تخصصی ملی بررسی و مراحل کارشناسی آن طی می‌شود.

اژدری ادامه داد: ما پس از نهایی شدن دستورالعمل تعیین شاخص‌ روستا‌های هدف گردشگری، یک ارزیابی از روستا‌های کشور خواهیم داشت تا بتوانیم از میان لیست ۵۰۰ تایی موجود که البته با توجه به تغییر‌های تقسیمات کشوری نیاز به بازنگری دارد، چند روستای هدف گردشگری را به فهرست خود اضافه کنیم.

او از تلاش معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای نهایی کردن بحث مراکز گردشگری دریایی خبر داد و اظهار کرد: کارگروه‌های رسیدگی به این موضوع به زودی تشکیل می‌شوند و این کارگروه‌های تخصصی با همکاری سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوط دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت مراکز گردشگری دریایی را تنظیم و تدوین خواهند کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار