gardeshban.ir

همزمان با افزایش دوباره آمار موارد ابتلا به ویروس کرونا، علائم جدیدی هم به نشانه‌های ابتلا به کووید-۱۹ اضافه می‌شود. به تازگی «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا» (CDC) لیستی از علائم جدید را به عنوان نشانه‌های ابتلا به ویروس کووید-19 اضافه کرده که شامل آبریزش بینی هم می‌شود.
کد خبر: ۲۸۱۲۳
تاریخ انتشار : شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۹-1399 April 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
همانطور که می‌دانید افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، تاکنون علائم بسیار گوناگونی از خود نشان داده‌اند. هر کدام از این علائنم در دسته‌های مختلفی از جمله «نشانه‌های معمولی تا بیماری‌های خطرناک» دسته‌بندی می‌شوند و ممکن است بعد از ۲ تا ۱۴ روز از ابتلا بروز پیدا کنند.مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا حالا نشانه جدیدی از جمله گرفتگی و آبریزش بینی را هم به لیست علائم ویروس کرونا اضافه کرده که حالا تعداد این نشانه را به ۱۱ مورد افزایش می‌دهد. لیست تمام این علائم از قرار زیر است:

گرفتگی یا آبریزش بینی

سرفه

اسهال

خستگی

تب و لرز

سردرد

تنگی نفس

بدن درد

حالت تهوع

از دست دادن چشایی و بویایی

گلودرد

این سازمان بهداشتی همچنین بروز هر کدام از علائم زیر را هم تا حدودی مرتبط دانسته و از مبتلایان می‌خواهد در صورت مشاهده هر کدام از آنها به پزشک مراجعه کنند:

مشکل در تنفس

درد یا فشار دائمی در سینه

گیجی

خواب آلودگی یا عدم توانایی برای بیدار ماندن

کبودی لب‌ها یا صورت


افزایش تعداد موارد این لیست نشان می‌دهد دولت و مراجع پزشکی متوجه رشد دوباره آمار مبتلایان و شیوع ویروس کرونا هستند. دکتر «آنتونی فاوسی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار در این رابطه می‌گوید:

در تمام دهه‌هایی که در مورد بیماری‌های واگیردار مطالعه داشته و در تحقیقات آنها دخیل بودم،، هرگز پروتئینی با چنین توانایی بالایی جهت بیمار کردن افراد ندیده بودم. هیچ بیماری واگیرداری وجود نداشته که نشانه‌های آن از ابتلای بدون علامت ۴۰ درصد از موارد تا شواهد ملایم و حتی مرگ و میر متنوع باشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار