gardeshban.ir

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید روزانه حدود ۷ میلیون ماسک نسبت به مصرف خودسرانه دگزامتازون هشدار داد.
کد خبر: ۲۸۱۲۵
تاریخ انتشار : شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۹-1399 April 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
دکتر محمدرضا شانه‌ساز در مورد تامین داروی بیماران مبتلا به کرونا، اظهار کرد: علی‌‌رغم اینکه هیچ داروی خاصی برای درمان کرونا شناخته‌نشده، اما در زمینه تأمین داروی موردنیاز مردم از همان روزهای اول هر دارویی که در دنیا شانس درمان کرونا را داشت و مطرح می‌شد را بلافاصله تهیه کردیم.

وی افزود: همچنین همگام با کشورهای صاحب علم و فن در حوزه داروسازی، تیم پزشکی و داروسازی ما نیز مطالعات بالینی را انجام داده و امروز خوشبختانه قادر هستیم تمامی داروهایی که برای این بیماری مطرح است را تولید ‌کنیم و از این بابت نگرانی خاصی وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید براینکه در کشور توانایی تولید اقلام مبارزه با کرونا وجود دارد، تصریح کرد: قبل از شیوع کرونا کل مصرف ماسک روزانه در کشور 120 هزار عدد بود که پس از شیوع کرونا، امروز قابلیت تولید روزانه تنها یکی از واحدهای تولیدی 100 هزار ماسک است و می‌تواند ظرفیت تولید را به دو برابر افزایش دهد. خوشبختانه با اقدام جهادی تولیدکنندگان در حال حاضر حدود 7 میلیون ماسک در واحدهای صنعتی و صنفی ماسک تولید می‌شود و نیاز کشور را به‌کلی برطرف می‌کند.


وی از مردم خواست در استفاده از ماسک و محلول‌های ضدعفونی کوتاهی نکنند چراکه رعایت اصول بهداشتی نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد.

شانه ساز درمورد داروی دگزامتازون گفت: در هفته‌های اول شیوع کرونا، تیم پزشکی و داروسازی در کمیته علمی کرونا به این جمع‌بندی رسیدند که در ترکیب سه دارویی برای درمان کرونا یکی از داروها می‌تواند پردنیزولون (یک کورتون خوراکی) باشد، این امر مورد نقد بسیاری از محافل قرار گرفت و عنوان شد به دلیل اینکه کورتون باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شود، نباید استفاده شود اما ما در مورد این موضوع اطمینان داشتیم و امروز دنیا به این مطلب رسیده است که آمپول دگزامتازون می‌تواند در درمان بیماران مبتلا، مورد استفاده قرار گیرد

وی با تاکید براینکه داروی دگزامتازون یک تیغ دو لبه است، هشداد داد: اگر این دارو به صورت نابه جا استفاده شود بسیار خطرناک است و در صورت مصرف خودسرانه باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و می‌تواند کشنده باشد.

شانه ساز خاطرنشان کرد: این دارو به‌هیچ‌عنوان بدون نسخه قابل تهیه نیست و اگر کسی برای تهیه آن به داروخانه مراجعه کند، قطعا عرضه نخواهد شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار