gardeshban.ir

صنعت گردشگری ایتالیا که بخش قابل توجهی از اقتصاد این کشور را شامل می‌شود، در حال حاضر با بحرانی ناشی از قرنطینه طولانی‌مدت مواجه است و انتشار خبر احتمال ممنوع شدن ورود شهروندان ایالات‌ متحده نگرانی‌های بیشتری را متوجه این حوزه کرده است.
کد خبر: ۲۸۱۶۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹-1399 April 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند مرزهای‌شان را از اول جولای باز کنند، اما با توجه به گزارش اخیر «نیویورک‌تایمز» احتمال ممنوعیت ورود مسافران ایالات‌متحده آمریکا و سایر کشورها به دلیل وضعیت بحرانی گسترش ویروس «کرونا» همچنان مطرح است.

 طبق آمار دولتی ایتالیا در سال ۲۰۱۸، ۴.۱۵ میلیون نفر از ایالات متحده به ایتالیا سفر کردند و به این ترتیب ایالات متحده پس از آلمان به دومین کشور با بیشترین شمار بازدیدکننده از ایتالیا تبدیل شد.

فرانسه و بریتانیا نیز با اختلاف نه چندان زیاد پس از آلمان و ایالات متحده در این فهرست قرار گرفتند.

گردشگران آمریکایی همچنین ۲.۸ میلیارد یورو از ۴۲ میلیارد یورو سود حاصل از صنعت گردشگری ایتالیا در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص دادند.

از آن‌جایی که صنعت گردشگری 13 درصد از تولیدات ناخالص داخلی ایتالیا را در بر می‌گیرد به رغم باز شدن مرزهای ایتالیا به روی برخی از کشورها از تاریخ سوم ژوئن، صنعت گردشگری این کشور هم‌اکنون نیز در دوران سختی به سر می‌برد، تا جایی که راهنماهای تورهای گردشگری در شهر «رم» مقابل معبد «پانتئون» شعار «ایتالیا بدون گردشگری می‌میرد» سر دادند و علیه فقدان حمایت دولت از صنعت گردشگری اعتراض کردند.

حالا به نظر می‌رسد نبود گردشگران آمریکایی، گردشگری ایتالیا را با مشکلات بیشتری مواجه خواهد کرد.

با این حال بخش زیادی از بازدیدکنندگان مناطق بخصوصی از ایتالیا را گردشگران اروپایی به ویژه شهروندان آلمان تشکیل می‌دهند و ممنوعیت بازدیدکنندگان آمریکایی یا روسی تاثیر چندانی بر این مناطق نخواهد داشت.

برای مثال «دریاچه گاردا» برای مسافران آلمانی و اتریشی که از راه زمینی سفر می‌کنند بسیار محبوب است.

نکته مثبتی که کاهش آمار سفر گردشگران برای ایتالیا به دنبال دارد، کاهش ازدحام در شهرهایی همچون رم و ونیز است که همواره با مشکل حضور بیش از حد گردشگر مواجه بوده‌اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار