gardeshban.ir

خردمندی می‌گوید، “اگر ناراضی هستید، مکان‌تان را تغییر بدهید، شما که درخت نیستید”.
کد خبر: ۲۸۱۸۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹-1399 April 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
اما کجا می‌خواهید خوشحال و شاد باشید؟ آیا جایی در این دنیا وجود دارد که بتوانید شروع شادتری داشته باشید؟ چرا این ده شادترین شهر جهان را امتحان نمی‌کنید؟

۱. ریو دو ژانیرو، برزیل

ریو یکی از سرگرم‌کننده‌ترین شهرها برای زندگی است. شهروندان ریو نیز جزو شادترین مردم جهان هستند. دلیل خوشحالی آن‌ها، زیبایی بی‌پایان طبیعت، مسیرهای پیاده‌روی فوق‌العاده زیبا و بسیاری دیگر است.

در این شهر تعداد زیادی کلوپ رقص، جاذبه‌های توریستی و سواحل آفتابی برای سرگرمی شهروندان وجود دارد. جای تعجبی نیست که ریو در لیست شادترین شهرهای جهان رتبه برتر را کسب می‌کند.

۲. کپنهاگ، دانمارک

مردم دانمارک حتی با جمعیت ۵.۵ میلیون نفری که در یک فضای کوچک زندگی می‌کنند، راهی برای شادی و خوشحالی پیدا می‌کنند. آنها واقعاً بسیار خوشحال هستند و مطابق با سازمان ملل در صدر لیست شادترین کشورهای جهان قرار گرفتند و شهر کپنهاک یکی از شادترین شهرهای جهان نام گرفته‌است.

۳. ملبورن، استرالیا

اگر در مورد گذراندن بخشی از زندگی خود در ملبورن مشکل دارید، ممکن است بهتر باشد نگاهی دقیق‌تر به آینه بیندازید. این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرها برای زندگی شناخته شده‌است. ملبورن مطمئناً به لطف فرهنگ، مردم، جاذبه‌هایی که به گردشگران ارائه می‌دهد و بسیاری موارد دیگر شهری فوق‌العاده محسوب می‌شود.

۴. وین، اتریش

شاید به نظر نرسد، اما اتریشی‌ها از وضعیت وین کاملاً راضی هستند. علت این سطح از رضایت می‌تواند سیستم‌های عالی اجتماعی که در آن وجود دارد، مسکن ارزان قیمت یا حتی حمل‌ونقل عمومی ارزان باشد. این ویژگی‌ها هر کسی را خوشحال می‌کنند. وین قطعاً سزاوار یک جایگاه در فهرست شهرهایی است که شما را خوشحال می‌کند.

۵. بارسلونا، اسپانیا

دلیل این‌که بارسلونا در این فهرست قرار دارد می‌تواند آب و هوای اسپانیا، یا غذا و نوشیدنی‌های خاص آن باشد، اما به هر حال، ساکنان بارسلونا خود را از خوشبخت‌ترین ملت‌های جهان می‌دانند. در واقع بسیار خوشحال هستند که در فهرست ده تایی خوشحال‌ترین شهرهای جهان رتبه پنجم را به‌دست آورده‌اند!

۶. ونکوور، کانادا

ونکوور غالباً به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی شناخته می‌شود و در عین حال یکی از شادترین شهرهای جهان برای زندگی است. در حالی که ممکن است پیتزای ریو یا روح ملبورن را نداشته باشد اما چیزی دارد که به خودی خود بی‌نظیر است و کانادایی‌ها آن را دوست دارند.

۷. آمستردام، هلند

فرهنگ فوق العاده لیبرال، زنان زیبا، قانونی بودن ماری جوانا و مردم سالم و سلامت ترکیب بسیار شادی را ایجاد می‌کند. اگر واقعاً می‌خواهید از فشارهای اجتماعی دور باشید، آمستردام یکی از بهترین شهرهای جهان است.

۸. مونیخ، آلمان

این شهر آلمانی در جشن اکتبر با هجومی از گردشگران مواجه می‌شود و با این وجود هنوز هم می‌تواند آرامش و نظم خود را حفظ کند. در طول جشن اکتبر سطح سرگرمی‌ها و جمعیت حاضر بسیار زیاد هستند، با این حال ساکنان این شهر بسیار خوشحال و شاد هستند.

۹. کیلکلنی، ایرلند

نهمین مکان دنیا از نظر رفتار دوستانه مردم، به لحاظ شادی نیز رتبه نهم را دارد. آیا این تقارن اتفاقی است؟ هرچند ممکن است اتفاقی باشد، اما تحقیقات نشان می‌دهند که معاشرت چگونه کمک می‌کند تا عمر طولانی‌تری داشته باشیم و شادتر بمانیم. شاید این دو ارتباطاتی با هم داشته باشند.

۱۰. سانفرانسیسکو، ایالات متحده

این شهر قطعاً شایسته جایگاه خود در این فهرست است. فرهنگ یا هنر، موسیقی، و روراستی و صداقت با کیستی‌تان، در افرادی که در سانفرانسیسکو زندگی می‌کنند، کاملاً مشخص است. برای یافتن شهری شادتر در ایالات متحده، قطعا دچار مشکل خواهید شد.

هرچند این شهرها در میان شادترین شهرهای جهان قرار گرفته‌اند، اما باز هم مشکلات خود را دارند. کپنهاگ برای زندگی بسیار گران است، ملبورن خیلی از کشورهای دیگر فاصله دارد و ریو برای توریست‌ها کاملاً ناامن است. نکته این است که، نقل مکان و جابه‌جایی برای یافتن شادی یک ایده عالی است، اما یادتان باشد که خوشبختی واقعی همیشه در درون خودتان است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار