gardeshban.ir

جزیره پرنس ادوارد کانادا در خلیج سنت لارنس واقع است. اگر برای تماشای جاهای دیدنی جزیره پرنس ادوارد کانادا سفر کنید، یک نام مرتبا به چشمتان می خورد: آن شرلی Anne Shirley.
کد خبر: ۲۸۲۲۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹-1399 April 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
این شخصیت دوست داشتنی که بیشتر با عنوان "آن، دخترک مزرعه گرین گیبلز" شناخته می شود، یک شخصیت کاملا تخیلی در بین تنوع جاذبه های دیدنی جزیره پرنس ادوارد کانادا بشمار می رود. افراد بسیار علاقمند و ایده آل گرایی هستند که هر هشت کتاب اصلی در مورد آن شرلی را خوانده اند و برخی دیگر هم با تماشای سریال جدید نتفلیکس بتازگی او را کشف کرده اند. اما، چیزی که بین همه آنها مشترک است، عشق به این دختر یتیم و مو قرمز یازده ساله بوده که به طور تصادفی، جهت زندگی کردن با خواهر و برادری میانسال نزد آنها فرستاده می شود.

پس، تعجبی ندارد اگر جزیره پرنس ادوارد و روستای اوونلی Avonlea که محل زندگی این شخصیت جذاب و نویسنده آن بوده اند، اینچنین محبوبیت داشته باشند و تورهای ویژه گردشگری برای بازدید ترتیب داده شوند. هر ساله بیش از 125 هزار نفر به بازدید از این جزیره می روند تا نقاط مختلف توصیف شده توسط او در معروف ترین کتابش را ببینند و با دنیایش بیشتر آشنا شوند. اگر شما هم قصد سفر به جزیره پرنس ادوارد کانادا را دارید، بهتر است با ما همراه شوید.جزیره پرنس ادوارد کانادا

آن، دخترک مزرعه گرین گیبلز


کتاب آن، دخترک مزرعه گرین گیبلز در سال 1908 برای اولین بار به انتشار رسید و از همان ابتدا، انبوه خوانندگان را به سوی خود جذب کرد؛ بطوریکه در همان ماه های اول انتشار، بیش از 19 هزار کپی از آن به فروش رسید. از آن زمان تاکنون، این کتاب در بیش از 50 میلیون کپی به فروش رسیده و به 36 زبان مختلف دنیا ترجمه شده است. شخصیت های اصلی این کتاب، آن، گیلبرت، دایانا و ماریلا هستند. بسیاری از خوانندگان این کتاب تصور می کنند که جزیره پرنس ادوارد کانادا با صخره های سرخ رنگ، ساحل شنی و دریاچه های درخشان، یک مکان افسانه ای و تخیلی است؛ در صورتیکه اینگونه نیست. جزیره پرنس ادوارد، یک جزیره واقعی در سواحل شرقی کانادا بوده که به بهشت شباهت دارد.

برای علاقمندان به طبیعت، پارک ملی جزیره پرنس ادوارد مکانی مناسب برای گشت و گذار و لذت بردن از زیبایی هاست. اولین نقطه این مورد از جاهای دیدنی جزیره پرنس ادوارد کانادا که اغلب مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد، شبه جزیره گرینویچ Greenwich است. در این بخش می توانید در مسیر تپه های گرینویچ Greenwich Dunes trail که شما را از مزارع کشاورزان قدیمی عبور می دهند و از روی مسیر چوبی روی آب یک دریاچه رد می کنند، به گشت و گذار مشغول شوید.

به بازدیدکنندگان اجازه بالا رفتن از تپه های شنی داده نمی شود اما، مسیر مشخص شده ای روی آنها وجود دارد که می توانید از آن عبور کرده و به ساحل برسید. پیمودن این مسیر بسیار آسان و دریاچه آب های درخشان Lake of Shining Waters بسیار خاطره انگیز است. مناظر اطراف فوق العاده تماشایی بوده و تپه ها اندازه های بزرگی دارند. این پارک از ماه ژوئن تا سپتامبر به روی عموم باز و ورودیش برای کودکان رایگان است.

باغ راه ساحل خلیج Gulf Shore Parkway


در باغ راه ساحل خلیج Gulf Shore Parkway می توانید مناظر تماشایی و خیره کننده ای که الهام بخش لوسی مود مونتگمری Lucy Maud Montgomery در نوشتن کتابهایش بوده اند را از نزدیک ببینید. این پارک در امتداد سواحل شمالی جزیره قرار گرفت. وقتی به این مکان می آیید، از نقاط متعددش به طور کامل درک می کنید که چرا همه عاشق جزیره پرنس ادوارد هستند. صخره های سرخ رنگ و علف های سبز بلندی که در نسیم دریا تاب می خورند، مسیرهای خاکی سرخ رنگی که شما را به سواحل آرام و بکر این جزیره می رسانند، گاهی یک قایق ماهیگیری کوچک که در اطراف افق دیده می شود؛ تمامی اینها باعث می شوند احساس کنید به یک کارت پستال زیبا نگاه می کنید.

البته، یک مسیر سنگفرش شده مخصوص پیاده روی نیز در امتداد این بزرگراه سرسبز وجود دارد که آن را به یک نقطه عالی برای پیاده روی های خانوادگی یا دوچرخه سواری تبدیل می کند. اگر به بازدید از این مورد از جاذبه های دیدنی جزیره پرنس ادوارد کانادا می آیید، وسایل شنا و پیک نیک ساحلی خود را نیز همراه بیاورید، چرا که سواحل نورث راستیکو North Rustico و کاوندیش Cavendish در نزدیکی این بزرگراه سرسبز قرار دارند.

خانه تاریخی گرین گیبلز Green Gables Heritage Place


برای علاقمندان به کتاب آن، دخترک مزرعه گرین گیبلز Anne of Green Gables هیچ چیز بیشتر از خانه تاریخی گرین گیبلز که در ساحل شمالی جزیره واقع شده، جذابیت ندارد. این خانه ویکتوریایی و مزرعه آن به خانواده یکی از اقوام نویسنده این کتاب که خانواده مک نیل MacNeill نام دارند تعلق دارد؛ خانه ای که نویسنده در کودکی از آن بازدید کرده و احتمالا خاطره های خوشی از آن داشته است. شما می توانید از داخل خانه بازدید کنید و سری به مزرعه و محوطه اطرافش بزنید تا متوجه شوید بیش از یک قرن قبل، زندگی در یک مزرعه چگونه بوده است. همچنین، می توانید به بازدید از نقاط آشنای این کتاب بروید.خانه تاریخی گرین گیبلز Green Gables Heritage Place

روستای اوونلی Avonlea Village


در پایین جاده ای که به خانه تاریخی گرین گیبلز ختم می شود، روستای اوونلی قرار گرفته که بازسازی روستای خیالی مونتگمری Montgomery در بسیاری از کتابهایش از جمله آن، دخترک مزرعه گرین گیبلز Anne of Green Gables و جاده ای به اوونلی Road to Avonlea بشمار می رود. این بخش از جاهای دیدنی جزیره پرنس ادوارد کانادا از بناهای تاریخی و بناهای بازسازی شده ای تشکیل شد که قرار است نوع زندگی در اوونلی را به نمایش بگذارند. ضمنا همان روستایی است که شخصیت های سریال دوست داشتنی قصه های جزیره از جمله فلیکس، فلیسیتی، سارا استنلی و عمه هتی نیز در آن زندگی و رفت و آمد می کردند.

روز خود را به گشت و گذار در خیابان های خاکی سرخ رنگ این روستای زیبا و خاطره انگیز بگذرانید و برای ناهار به یکی از رستوران های روستا که از مواد غذایی و سبزیجات تازه استفاده می کنند، بروید. روستای اوونلی Avonlea از ماه ژوئن تا سپتامبر به روی عموم باز و ورودیش رایگان است.

محل تولد مونتگمری L.M. Montgomery Birthplace


اگر از آن دسته هستید که دلتان می خواهد بیشتر در مورد نویسنده این کتاب بدانید، علاوه بر بازدید از گرین گیبلز Green Gables و روستای اوونلی Avonlea می توانید سری هم به محل تولد مونتگمری L.M. Montgomery Birthplace بزنید. خانه ای که مونتگمری Montgomery در آن زاده شد، هم اکنون به یک موزه تبدیل شده که زندگی و میراث او را گرامی می دارد. تزئینات، مبلمان و وسایل این خانه همگی به دوره زندگی این نویسنده تعلق دارند و گوشه هایی از طرز زندگی مردم آن زمان را به بازدیدکنندگان نشان می دهند. این مکان از ماه می تا جشن شکرگزاری به روی عموم باز و ورودیش بسیار ارزان است.

فروشگاه بستنی کاوز COWS Ice Cream Shop


شما نمی توانید به جزیره پرنس ادوارد Prince Edward Island سفر کنید و سری به فروشگاه بستنی کاوز COWS نزنید. بستنی های این فروشگاه طعم های مختلفی دارند که نام هر کدام از انواع بستنی، یک ربطی به گاو و صدای گاوها پیدا می کند. این بستنی ها نسبت به بستنی های معمولی کمی گران تر هستند اما، ارزش آن را دارند که برایشان کمی ولخرجی کنید. در این فروشگاه به جز بستنی، یادگاری های دیگری مانند تی شرت و سایر البسه با نقش و اصطلاحاتی که به گاوها مربوط می شوند، وجود دارند که می توانید آنها را به عنوان سوغات خریداری کنید.

جاذبه های دیدنی جزیره آن شرلی در کانادا /عکس

جاذبه های دیدنی جزیره آن شرلی در کانادا /عکس

جاذبه های دیدنی جزیره آن شرلی در کانادا /عکس

جاذبه های دیدنی جزیره آن شرلی در کانادا /عکس

جاذبه های دیدنی جزیره آن شرلی در کانادا /عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار