gardeshban.ir

مدیرکل میراث و گردشگری اردبیل گفت: سفر به اردبیل ۴۰ درصد ارزانتر از سایر استان‌هاست و از ارائه تخفیف‌هایی تا ۵۰ درصد توسط هتل‌ها به مسافران خبر داد.
کد خبر: ۲۸۲۵۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹-1399 April 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
 نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، گفت: گردشگری در حالت ریکاوری به سر می‌برد و با توجه به آنکه تمام کسب و کارهای گردشگری فعال شده‌اند، خودمان را برای پذیرایی از گردشگران تابستانی آماده می‌کنیم. ضمن آنکه مراکز روباز آب‌های معدنی و آبگرم‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان فعال شده‌اند و تاکنون مشکل خاصی در خصوص فعالیت این مجموعه‌ها نداشتیم و سبب شیوع ویروس کرونا نیز نشده‌اند.  

وی ادامه داد: تحلیل ما آن است که بعد از کرونا، رونق گردشگری بیشتر در حوزه داخلی باشد از این رو استان اردبیل آماده‌سازی‌های لازم برای کسب درصد بیشتری از تعداد گردشگران داخلی را در دستور کار قرار داده است. از یکسو اقلیم خنک این استان و از دیگر سو وجود جاذبه‌هایی از میراث جهانی گرفته تا میراث ملی از پل‌های معلق تا پیست‌های اسکی و محوطه‌های تاریخی و گردشگری، می‌تواند این استان را تبدیل به مقصد مناسبی برای سفرهای تابستانی کند.  

فلاحی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که یکی از خصوصیات بارز گردشگری اردبیل، ارزان بودن هزینه سفر است. حتا می‌توان گفت، نرخ سفر به اردبیل بیش از ۴۰ درصد کمتر از میانگین بسته‌های سفر به سایر شهرها و استان‌های کشور است. هرچند در خردادماه شاهد حضور گردشگران در استان بودیم اما نسبت به سال گذشته افت چشمگیری داشت با این وجود امیدواریم گردشگری به حالت عادی خود بازگردد.  

مدیرکل میراث و گردشگری اردبیل درخصوص برنامه‌های این استان در حوزه باستان‌شناسی و کاوش در محوطه‌های تاریخی استان، نیز گفت: ساماندهی قلعه اولتان پارس آباد و افتتاح ۵ موزه محلی ازجمله برنامه‌های سال ۹۹ در حوزه میراث فرهنگی است. ضمن آنکه ساماندهی میدان عالی قاپو و میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی را انجام داده‌ایم. در این میان اگر نیروی انتظامی اجازه‌های لازم را بدهد، تپه تاریخی نادری در اصلاندوز را کاوش خواهیم کرد. گفته می‌شود این تپه محل تاج‌گذاری نادرشاه بوده ضمن آنکه تمام این گفته‌ها بعد از انجام کاوش‌های باستان‌شناسی مشخص خواهد شد.  
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار