gardeshban.ir

موزه «شهر نیویورک» ماه آینده بازگشایی می‌شود، این در حالیست که این موزه با شیوع کرونا بخش عمده درآمدهای خود را از دست داد و بسیاری از کارکنانش را اخراج کرد.
کد خبر: ۲۸۲۵۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹-1399 April 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
بیشتر موزه‌ها به دلیل تعطیلی‌های اجباری ناشی از شیوع کرونا با مشکلات مالی روبه‌رو شده‌اند اما موزه شهر نیویورک یکی از آن موزه‌های کوچک یا میان رده‌ای است که به طور خاص مسیر دشواری را پیش‌رو دارد. این موزه نیز چون موسسات هم ردیف خود برای رفع هزینه‌ها به یک اعانه ناچیز ۲۷ میلیون دلاری وابسته است و اهداکنندگان ثروتمندی هم ندارد که با کمک‌های فوری از کاهش درآمد آن جلوگیری کنند.

با شیوع کرونا، این موزه از ماه مارس (اسفند-فروردین) درهای خود را به روی بازدیدکنندگان بست. از آن زمان تاکنون، ۲۰ درصد از ۱۰۰ کارمند تمام وقت این موسسه اخراج شده و کارکنان باقیمانده یا به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند یا ساعات کاری کمتری دارند. حقوق کارکنان بخش‌های اجرایی نیز تا ۲۵ درصد کاهش یافته و مدیر و معاونش ۳۵ درصد کمتر از گذشته حقوق می‌گیرند.

ویتنی دونهاوزر (Whitney Donhauser) مدیر این موزه آمریکایی ماه گذشته در ایمیلی بحران مالی متوجه این موسسه را اینطور خلاصه کرد: تعطیلی موزه همانا و از دست رفتن منابع اصلی درآمد از فروش بلیت ورودی و کرایه سالن گرفته تا رویدادهای مهم جمع‌آوری کمکهای مالی همان. برای رسیدگی به این وضع، هزینه‌ها در تمام بخش‌ها از جمله بخش کارکنان، برنامه‌های نمایشگاهی و آموزشی، مجموعه‌ها و عملیات عمرانی کاهش پیدا کرد.

نیویورک تایمز نوشت، متولیان موزه شهر نیویورک ضمن اشاره به کسری ۱.۹ میلیون دلاری در بودجه امسال از احتمال کسری در بودجه سال آینده این موزه می‌گویند. با وجود تمام این موانع و محدودیت‌ها، درهای موزه شهر نیویورک از ۲۳ ژوئیه (۲ مرداد ۹۹) به روی بازدیدکنندگان گشوده شده و نمایشگاهی درباره کرونا در آن برپا خواهد شد.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار