gardeshban.ir

جیمز باند یکی از کاراکترهای بسیار معروف دنیای سینما و بازیگری است. شاید برای شما نیز جالب باشد جزیره‌ای در تایلند را که به اسم جیمز باند معروف است، از نزدیک ببینید.
کد خبر: ۲۸۲۶۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹-1399 April 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
خلیج «فانگ نا» تایلند با 400 کیلومتر مربع مساحت، 100 جزیره را در خود جای داده است که می‌توانید تصاویر بسیاری از این جزایر را در کتاب گینس ببینید، برخی به خاطر  زیبایی‌شان و برخی به خاطر شکل عجیب و غریب‌شان. 

با ایفای نقش جیمز  باند در فیلم «مردی با طپانچه طلایی» سال 1974، جزیره آهکی «خاو فینگ کان» (یکی از جزایر این خلیج که امروزه آن را جزیره «جیمز باند» می‌نامند) را در گروه مکان‌های توریستی پرطرفدار قرار داد. به علت افزایش روز افزون محبوبیت و معروفیت، این جزیره با خطر آلودگی مواجه بود، بنابراین از نزدیک شدن قایق‌ها به این جزیره جلوگیری کرده‌اند. اما با این وجود، همچنان می‌توان در اطرف آن شنا، قایقرانی و گشت و گذار کرد.

جزیره جیمز باند و دیدنی هایش

پوشش گیاهی سرسبز، آب فیروزه‌ای رنگ، غارهای دنج «فانگ نا بای»، و خانه جیمز باند در جزیره؛ پارک ملی «آ فانگ نا» (Ao Phang Nga) را به یکی از مقصدهای برتر گردشگری تایلند تبدیل کرده‌اند. برای لذت بردن از تمام جاذبه‌های این جزیره شگفت‌انگیز، باید یک روز کامل را با یک تور گردشگری در یک قایق بگذرانید. البته خودتان می‌توانید انتخاب کنید که با یک کشتی پرسرعت لوکس به این گردش بروید یا با یک کشتی قدیمی. در صورتی که اقیانوس آرام باشد حتی می‌توانید از کایاک نیز استفاده کنید.

همزمان که از تماشای «کوه تاپو» (Koh Tapu) لذت می‌برید، می‌توانید در خلیج «فانگ نا بای» قایقرانی یا کایاک‌سواری کنید و به سمت غارهای منزوی و دنج بروید، از جزایر «تالو» و «خاو فینگ کان» و دهکده شناور ماهیگیری شگفت‌انگیز مسلمانان به نام «کوپانی» دیدن کنید. معمولاً این گردش‌، 6 تا 8 ساعت زمان می‌برد، پس کرم ضد آفتاب، به مقدار کافی آب و کلاه مناسب به همراه داشته باشید.

کی به جزیره جیمز باند برویم؟

بازدید مستقل از جزیره تقریباً غیرممکن است، مگر اینکه مجوز و قایق شخصی داشته باشید. تورهای گردشگری مختلفی وجود دارد که اکثر آنها از اسکله «پوکت و کرابی نوی» (Phuket and Krabi Noi) به سمت جزیره حرکت می‌کنند. اگر در شمال تایلند هستید، و قصد بازدید از این جزیره را دارید، بهتر است که برای صرفه‌جویی در زمان از یکی از تورهای شهر فانگ نا استفاده کنید.

این منطقه در کل  سال دارای آب و هوای گرم و مرطوب است، اما ماه‌های آپریل تا می، گرم‌ترین ماه‌های سال محسوب می‌شوند. کل روز می‌توانید از انوار طلایی و گرم خورشید لذت ببرید. سپتامبر و اکتبر نیز ماه‌های بارانی بخش جنوبی تایلند هستند که در این ماه‌ها خطر طوفان‌های استوایی مخرب وجود دارد. بنابراین، توجه داشته باشید که پاییز فصل چندان مناسبی برای سفر به جنوب تابلند نیست.

جزیره شگفت‌انگیز جیمز باند کجاست؟

جزیره شگفت‌انگیز جیمز باند کجاست؟

جزیره شگفت‌انگیز جیمز باند کجاست؟
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار