gardeshban.ir

صخره های امواجی شکل یکی از پدیده های شگفت انگیز طبیعی اند که در شرق شهر کوچک هایدن در غرب استرالیا قرار گرفته اند و سالانه مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۸۲۸۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹-1399 April 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
صخره های امواجی شکل یکی از پدیده های شگفت انگیز طبیعی اند که در شرق شهر کوچک هایدن در غرب استرالیا قرار گرفته اند. نام صخره های موجی هایدن استرالیا صخره های جالب از شکل خاصشان که شبیه به امواج بلند اقیانوسی هستند، گرفته شده است.

شکل‌گیری صخره‌های مواج هایدن

باید به این نکته توجه کرد که فرم خاص صخره‌های موجی هایدن (Hyden and Wave Rock) در اثر پدیده موج تشکیل نشده است، بلکه در اثر فرسایش هوایی که در زیر سطح زمین رخ داده، قبل از اینکه به بیرون نمایان شود، اتفاق افتاده است و نتیجه آن هم شکل دواری است که در بالای صخره‌ها می‌بینید و شما را احتمالا یاد موج دریا می‌اندازد. این امواج از گرانیت تشکیل شده اند و ۱۵ متر ارتفاع و ۱۱۰ متر طول دارند.

دیواره‌ی صخره مواج هایدن

دیواره‌ای در بالای این صخره‌ها وجود دارد که مثل یک محافظ عمل می‌کند. این دیواره کمک می‌کند تا آب باران در سد ذخیره شود. این دیواره در سال ۱۹۵۱ ساخته شد.

بازدید از موج صخره ای استرالیا

در محوطه ای از سنگ های ماقبل تاریخ قدم زدن روی فرشی از گل های وحشی، زیر آسمان آبی روشن، گوش سپردن به پیچش باد در لابلای درختان، تجربه ای عالی و بی نظیر خواهد بود. با هر قدم از شکل و اندازه این سنگ ها که در اثر شرایط آب و هوایی فرسایش یافته اند، متعجب خواهید شد.

بزرگترین رصدخانه جهان

صخره موج در 94کیلومتر شهر کوچکی به نام هایدن و 296 کیلومتر شهر پرت در جنوب غربی استرالیا واقع شده است. برای رسیدن به پرت( Perth) می بایست از پایتخت استرالیا چهار ساعت رانندگی کنید و یا یک ساعت پرواز را انتخاب کنید. برای این منطقه اتوبوس بخش عمومی هر دو هفته یکبار در نظر گرفته شده است.

در راه رسیدن به منطقه متوجه تغییر کاملا بارز پوشش گیاهی در منطقه می شوید. در امتداد جاده از منطقه ای با پوشش گیاهی متراکم و جنگلی به سمت فلاتی با پوشش گیاهی باز تر و صحرایی می روید و سپس شاهد رویش گل های زیبای صحرایی خواهید بود. همچنین در هنگام عبور از جاده های این منطقه می توانید کانگاروها را تماشا کنید که در میان جاده در حال پریدن هستند

شهر هایدن شاید شهر بزرگی نباشد، اما دیدنی‌های آن محدود به صخره‌های موجی هایدن نیست. فرش‌های رنگینی از گل‌های وحشی غرب استرالیا که از ماه سپتامبر تا نوامبر می‌رویند. دیدن پرندگان بومی که تعداد آن‌ها به حدود ۴۰ گونه‌ی خاص و متفاوت می‌رسد، بازدید از پارک وحشی هایدن که در آن کوالا‌های دوست داشتنی و تعدادی کانگوروی سفید کمیاب نگهداری می‌شود، بازدید از صخره‌های بومی غار Mulka و...

امکانات اقامتی در شهر کوچک هایدن زیاد است، از متل‌های کوچک و زیبا گرفته تا هتل‌هایی مخصوص بک پکر‌ها و کلبه‌های کوچک. علاوه بر این، در این شهر نانوایی ها، مغازه‌های اغذیه فروشی، رستوران‌ها و کافه‌های خوبی برای هر ذائقه‌ای وجود دارد.

موج‌های سنگی؛جاذبه پرطرفدار استرالیا/عکس

موج‌های سنگی؛جاذبه پرطرفدار استرالیا/عکس

موج‌های سنگی؛جاذبه پرطرفدار استرالیا/عکس

موج‌های سنگی؛جاذبه پرطرفدار استرالیا/عکس

موج‌های سنگی؛جاذبه پرطرفدار استرالیا/عکس

موج‌های سنگی؛جاذبه پرطرفدار استرالیا/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار