gardeshban.ir

ساکنان جورجیا نیازی ندارند که برای دیدن مناظر طبیعی تحسین‌ برانگیز، به مناطق دوردست سفر کنند.
کد خبر: ۲۸۳۲۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹-1399 April 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
این کشور دارای عجایب هفتگانه طبیعی مخصوص به خود است که مقصدی ویژه برای گردش ‌های یک‌ روزه به ‌حساب می‌آیند. با ما همراه باشید و عجایب این کشور آشنا شوید:

جورجیا، ایالتی با عجایب هفتگانه+عکس


آبشار آمیکالولا

آبشارهای آمیکالولا (Amicalola) یکی از زیباترین جلوه‌ های زیبایی طبیعت در جورجیا است. این آبشار که در نزدیکی داوسنویل (Dawsonville) قرار دارد، یک آبشار منحصربه ‌فرد است که می ‌توان آن را از راه دور مشاهده کرده و یا این‌که از طریق مسیری چالش‌ برانگیز که شامل یک سری پله نیز هست، به ‌سوی آن پیاده ‌روی کرد.

مرداب اوکه فنوکی (Okefenokee) خانه جمعی از متفاوت ‌ترین حیوانات ممکن است که محدوده آن‌ها از پرنده ‌ها تا خزندگان را شامل می‌شود. این جواهر جورجیا، بزرگ ‌ترین مرداب در تمامی آمریکای شمالی بوده و یک انتخاب بزرگ برای انجام فعالیت‌ های تفریحی توسط گردشگران به‌ حساب می‌آید.



چشمه آب گرم

دره ایالت جورجیا که با نام گرندکنیون کوچک میز شناخته می‌شود، یک خندق وسیع است که عمقی نزدیک ۴۶ متر دارد و می ‌توان به ‌صورت کاملا امن، کف آن را از بالای دره مشاهده نمود. این شگفتی طبیعی جورجیا منبع بسیاری از عکس‌ های زیبای برداشت‌ شده از طبیعت است.

چشمه ‌های رادیوم (Radium) تاریخچه فریبنده ‌ای دارند. درگذشته این چشمه‌ ها خانه یک مجموعه تفریحی اقامتی بوده‌اند که به‌ شدت در میان گردشگران محبوب بوده است. وجود طبیعی رادیوم در آب این منطقه، رنگی ویژه و منحصربه ‌فرد آن داده است و برای مدت ‌ها باوری مبتنی بر این‌که این آب می ‌تواند با کاهش درد همراه باشد درباره این چشمه ‌ها وجود داشته است.

جورجیا، ایالتی با عجایب هفتگانه+عکس

کوهستان سنگی

کوهستان سنگی یکی از شناخته ‌شده ‌ترین مناظر طبیعی جورجیا است و بزرگ‌ ترین توده سنگ گرانیت در تمام جهان به‌ حساب می ‌آید. این کوهستان به خاطر نقش‌ های تاریخی حک‌ شده بر روی صخره ‌های خود شهرتی ویژه دارد. همچنین پارک کوهستان سنگی نیز به علت دارا بودن مجموعه ‌ای گسترده از فعالیت ‌های تفریحی فضای باز محبوبیت زیادی دارد.

منطقه تالولا جورج (Tallulah Gorge) یکی از شمالی ‌ترین گنجینه ‌های طبیعی در جورجیا است. منطقه این رودخانه با دارا بودن عمقی ۳۰۴ متری و طولی بیش از ۳٫۶ کیلومتر، یکی از زیباترین و چشم ‌نوازترین مناطق جورجیا است. پیاده ‌روی ‌های سازمان‌ یافته‌ای برای گشتن این منطقه برنامه ‌ریزی‌شده و قابل ‌دسترسی هستند و درعین‌ حال نیز می ‌توان در این ناحیه به پیک ‌نیک خانوادگی رفته و فعالیت‌ های تفریحی مختلفی را در آن تجربه کرد.

تاریخچه چشمه ‌های آب گرم جورجیا با یکی از روسای جمهور آمریکا گره ‌خورده است. در اواسط دهه ۱۹۲۰ میلادی بود که فرانکلین دی روزولت (Franklin D. Roosevelt) کشف کرد که این آب ‌های گرم طبیعی می‌تواند علائم ناشی از بیماری فلج اطفال را در او کاهش بدهد. 

ین رییس‌جمهور آمریکا به‌اندازه ‌ای به شهر جورج تاون علاقه‌ مند شد که یک‌خانه در نزدیکی این چشمه ‌های آب گرم برای خود ساخت که امروزه ساکنان منطقه از روی محبت آن را کاخ سفید کوچک می ‌نامند. گردشگران می ‌توانند در تور مشاهده کاخ سفید کوک حضور یافته و از زیبایی چشمه‌های طبیعی آب گرم منطقه نیز لذت ببرند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار