gardeshban.ir

طبیعت ایران زمین به خودی خود زیبا و شگفت انگیز است و در هر گوشه این سرزمین که پا بگذارید نشانه هایی از هنر دست طبیعت را می بینید که با ترکیب رنگ ها و با به کارگیری عناصر چهارگانه، پدیده ای آفریده شده که شاید در هیچ کجای دیگر از این کره خالی نتوان نمونه آن را دید.
کد خبر: ۲۸۳۴۵
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹-1399 April 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
گاهی طبیعت پا را فراتر می گذارد و گونه ها و انواعی را خلق می کند که شگفتی را به بالاترین حد خود می رساند. لازم نیست راه دوری برای دیدن این پدیده های شگفت انگیز برویم. همین بندر چابهار خودمان با کوه های مینیاتوری که دارد این واقعیت را به ما اثبات کرده است. امروز به بررسی کوه های مینیاتوری چابهار در استان هرمزگان می پردازیم و از شگفتی آن ها حرف خواهیم زد.




ظهور پدیده خارق العاده طبیعت

بیش تر در فیلم ها دیده ایم. بیش تر گردشگران در میان جاذبه های گردشگری جهان در پی پیدا کردن نشانه ای از این پدیده خارق العاده طبیعی در میان پر جاذبه ترین کشورهای جهان می گردند و تا مدت ها موفق نشده بودند که نمونه ای از آن را ببینند. 

این جستار تا زمانی ادامه پیدا کرد که بالاخره نمونه هایی از آن در عکس های چابهار پدیدار شد و عده ای از عاشقان طبیعت به طرف چابهار در استان هرمزگان سرازیر شدند تا این پدیده خارق العاده طبیعی را از نزدیک ببینند. 

برای بهتر دیده شدن این کوه های مینیاتوری بهتر است در زمانی به چابهار سفر کنید که بادهای فصلی در حال حکم رانی هستند و با رفت و آمد شان شکوه و جلال این کوه ها را بیش از پیش می کنند. بنابراین بهار و اوایل ماه اردیبهشت بهترین زمان برای تماشای این پدیده جادویی است.



کمی جستجو تا رسیدن به کوه های مینیاتوری چابهار

در راه رسیدن به این نقطه از چابهار باید مسیری سنگلاخی و خلاصه کلی بالا و پایین شدن در مسیر را تجربه کنید و تا به کوه های مینیاتوری چابهار برسید. اما بعد از این که عرق از جبین سرازیر می شود و این پدیده جادویی جلوی چشم تان نمایان می شود، آن وقت است که متوجه می شوید که راهی را که پیموده اید ارزشش را داشته است. 

کوه هایی با قد و قامتی کوتاه اما به هیبت یک کوه و استواری آن کوه های مینیاتوری مانند دسرهای خوشمزه ای هستند که از چندین رنگ تشکیل شده اند و ساعت ها می توان به بررسی اطراف آن ها پرداخت. 

وقتی در کوهپایه این کوه های کوتاه می ایستید، مسحور زیبایی آن ها می شوید و احساس می کنید در مقابل یکی از ماکت های فیلم ارباب حلقه ها ایستاده اید. اما از آن جایی که ما انسان هستیم و در کشف زیبایی ها سیری ناپذیر هستیم پس سعی می کنیم از این کوه های مینیاتوری بالا رفته و آن طرف آن ها را هم با دیدی که داریم کشف کنیم. 

تصویر آن طرف کوه ها هم به موازات خودشان زیبا است. همین که کوه را بالا می روید، چشم تان به سیر ترین آبی می افتد که در هیچ جای دیگر ایران نمی توانید ببینید. خلیج عمان در برخورد با این کوه های مملو از املاح معدنی، رنگی را از خود ایجاد می کند که در نوع خود منحصر به فرد است. 

در مواجه با این تصویر ایمان می آورید که طبیعت قلمی قدرتمند دارد و به وجود آمدن کوه های مینیاتوری تنها یک اتفاق ساده طبیعی نیست. ساحل طلایی رنگ خلیج عمان نیز در این تصویر جایگاه ویژه خود را دارد. 

بی شک برای کسانی مشتاق به ثبت تصاویر فوق العاده هستند حتی برای یک لحظه هم نباید فرصت دیدار با کوه های مینیاتوری را از دست بدهند. خیلی از بومیان این منطقه شکل کوه های مینیاتوری را به پریان دریایی این منطقه نسبت می دهند و این باور بی شک جز افسانه های این منطقه است اما بی شک جز زیباترین استعاره هایی است که به این کوه ها نسبت داده می شوند.




نمونه هایی در شهرهای دیگر

ناگفته نماند که در شهرهای دیگر نیز می توان نمونه هایی از این کوه های مینیاتوری را دید. خراسان جنوبی، بندرعباس، خوزستان و قشم نیز از جمله شهرها و استان هایی هستند که می توان نمونه این پدیده جادویی را در آن ها دید. 

این کوه های زیبا در چند سال اخیر به عنوان یکی از جاذبه های پول ساز برای صنعت گردشگری این مناطق به حساب می آید. بسیاری از بومیان این شهرها، شترهای خود را تزئین می کنند و برای سواری دادن به گردشگران آن ها را به کوه های مینیاتوری می آورند. 

یکی از جذاب ترین تجربیات در سفر به این مناطق این است که سوار بر این شترها شوید و با حرکت شتر به تماشای دور تا دور این جاذبه زیبا بپردازید. این پدیده بدون اضافه شدن هیچ افزونه شهری دیگر به این مناطق، نمونه بارز یک اکو توریسم واقعی است و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید و لذت سفرتان را چند برابر کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار