gardeshban.ir

در مراسمی با حضور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب «میامی» تالیف یونس وکیل‌الرعایا و محمد پوراحتشام رونمایی شد.
کد خبر: ۲۸۳۷۲
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹-1399 April 13
گردشبان (gardeshban.ir) :

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، در حاشیه جلسه کارگروه گردشگری شهرستان میامی که عصر روز پنجشنبه 12 تیرماه برگزار شد، از کتاب «میامی» که برگرفته از پژوهش امکان‌سنجی توسعه گردشگری شهرستان میامی است، رونمایی شد.

این کتاب با همکاری و حمایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان و دانشگاه آزاد اسلامی سمنان تهیه و تدوین شده است.

در آیین رونمایی از کتاب میامی که با حضور مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار میامی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد، از یونس وکیل‌الرعایا به پاس تلاش‌هایش در تدوین این کتاب تجلیل شد.

شهرستان میامی، شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد است. این شهرستان دارای کاروانسراهای شناخته‌شده و منحصربه‌فردی از جمله کاروانسرای میامی، سپنج (جهان‌آباد)، میاندشت، عباس‌آباد، الحاک، صدرآباد و محمدآباد پل ابریشم است.

شهر میامی به عنوان مرکز این شهرستان از آثار تاریخی و گرانبهای بسیاری برخودار است که از آن جمله می‌توان به کاروانسرای شاه عباسی، مسجد و حمام آقایان و موزه مردم‌شناسی اشاره کرد.

شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه گردشگری شامل دشت شقایق و آفتابگردان، جنگل و آبشار نام نیک و جنگل دشت شاد و عباس‌آباد است.

شهرستان میامی مدفن شیخ حسن جوری رهبر نهضت سربداران در کلاته میرعلم روستای فیروزآباد (دهستان فرومد) است. آرامگاه ابن یمین فرومدی شاعر قطعه سرای قرن هفتم نیز در کنار مسجد جامع باشکوه فرومد زینت بخش تاریخ و فرهنگ ناب این خطه است.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار