gardeshban.ir

میدان قهرمانان، پارلمان مجلس بوداپست، رود دانوب و ... شاید خیلی به گوشتان آشنا باشند اما بوداپست به جز این آثار نام آشنا، مکان های دیدنی و پر رمزوراز و حتی عجیبی دیگری هم دارد که مجارستان را به یکی از محبوب ترین تورهای اروپا تبدیل نموده است.
کد خبر: ۲۸۳۹۳
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹-1399 April 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
چرخ زمان (Timewheel): می توان گفت بزرگترین ساعت شنی جهان است که یک سال تمام طول می کشد تا آب آن به طور کامل تخلیه شود. به معنای واقعی کلمه، یک چرخ غول پیکر طراحی شده برای مشخص کردن زمان است که در سال 2004 برای بزرگداشت ورود مجارستان به اتحادیه اروپا ساخته و نصب شد. 

عجیب ترین جاذبه های مجارستان

این چرخ غول پیکر کمی به سمت نقطه مرکزی مقعر است. دارای مخازن دانه فوقانی و تحتانی است و شیب دار است. در مورد Timewheel، ذراتی که برای مشخص شدن گذر زمان وجود دارند، تکه های کوچکی از شیشه هستند که به کمک یک سیستم کامپیوتری که زمان را کامل نگه می دارد، ساعت را می چرخانند. هر دو مخزن فوقانی و تحتانی را می توان از طریق صفحات بزرگ مثلثی شیشه در چرخ مشاهده کرد.

31 دسامبر هرسال، یک تیم چهار نفره با استفاده از کابل های فولادی ضخیم Timewheel را 180 درجه بر روی ریل های داخلی خود می چرخانند و دوباره یک بار دیگر هیولای زمانی را برای یک سال دیگر تنظیم می کنند.

تله سیژ بوداپست (Budapest Chairlift): یک تفریح سرگرم کننده و منحصر به فرد تله سیژ بوداپست است که مسیر بین Zugliget و برج جونس هیل را شامل می شود. این تله سیژ در سال 1970 ساخته شده و شما در حین مسیر شاهد تصویر پانوراما خواهید بود تا به مرتفع ترین نقطه که همان برج جونس هیل است (با ارتفاع 528 متر از سطح دریا) برسید. حدودا 15 دقیقه هر مسیر رفت و برگشت طول می کشد.

گالری کولر (Koller Gallery): این گالری یکی از قدیمی ترین گالری های هنر در مجارستان است. این گالری به دور از شلوغی و ازدحام شهر در منطقه قلعه بوداپست قرار دارد. درست در پشت ورودی، یک باغ مجسمه قرار دارد که شبیه یک صلیب بین یک ویلای ایتالیایی و یک خانه روستایی انگلیسی است. در داخل خانه، شما می توانید قطعات هنری زیبا از جمله نقاشی ها، مجسمه ها و عکس ها را که بیشتر از هنرمندان مدرن مجارستان هستند، پیدا کنید. برخی از قابل توجه ترین قطعات موجود در این مجموعه، مربوط به نقوش خلق شده توسط Orosz István هستند.

موزه تلفن بوداپست (Budapest Telephone Museum): در این موزه تاریخ تلفن در بوداپست را شاهد خواهید بود. از روزهایی که تعداد کمی از افراد در دفترچه تلفن وجود داشتند که انتظار می رفت اپراتورها تمام نام ها و شماره ها را درست به خاطر بسپارند، تا دهه 1980 و آغاز فناوری تلفن همراه.

جدای از دیدن کارکرد داخلی تلفن ها، اطلاعات تاریخی و عکس های زیبا می توانید مجموعه ای از تلفن های زینتی متعلق به رهبران گذشته مجارستان را در این موزه ببینید.

کلیسای غار بوداپست (Budapest Cave Church): در قسمت بودا شهر بوداپست، واقع در تپه گلرت غار کوچکی وجود دارد که صلیب بزرگی در بالای آن نصب شده است. این غار ظاهراً زمانی خانه یک راهب بوده است، اما امروز این غار توسط پائولین اداره می شود. در سال 1989، پس از سقوط کمونیسم در مجارستان، دیواری که در سال 1951 به دست دولت ساخته شده بود، خراب شد و غار دوباره بازگشایی شد. امروزه دیوارهای غار همه از بتن ساخته شده اند، اما کلیسای کوچک هنوز هم دارای برخی از ویژگی های کنجکاو برانگیز است.کلیسای غار بوداپست (Budapest Cave Church):

موزه ملی مجارستان (Hungarian National Museum): این موزه در سال 1802 میلادی تأسیس شد. اما موزه ملی مجارستان تا قبل از سال 1847 میلادی در جایی غیر از مکان فعلی قرار داشت. 

در این موزه شاهد بنای تاریخی بزرگداشت شاعر مشهور مجارستانی «یانوش» هستید که همانند دیگر مجسمه های یادبود واقع در باغ موزه خودنمایی می کند. موزه ملی مجارستان عمدتاً شامل جواهرات وسایل سلطنتی و همچنین وقایع تاریخی، به خصوص مربوط به دوره کشمکش های مجارستان از عصر حجر تا دوران روم باستان و اوایل قرون وسطی است. 

علاوه بر آنچه که ذکر شد مصنوعات و لباس های جنگی مورد استفاده در مبارزات استقلال طلبانه مجارستان و همچنین سلاح های تاریخی مجارستان و ترکیه در زمره اقلام موجود در این موزه قرار دارد. برای علاقه مندان موسیقی، پیانو بزرگ «بتهوون» که بعدها به «فرانتز» تعلق گرفت نیز در این موزه به چشم می خورد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار