gardeshban.ir

در فاصله‌ی ۳ کیلومتری شمال شرقی شهر ایلام و در ورودی شمالی مسیر کرمانشاه به ایلام دره ای بزرگ را خواهید دید که بسیار منحصربفرد است، این تنگه که به اسم ارغوان معروف است حدود ۱۷۰ هکتار وسعت دارد و میزبان گونه‌های کمیاب و در حال انقراضی همچون ارغوان و گونه‌های همراه شامل بلوط، دافنه، کیکم و زالزالک است.
کد خبر: ۲۸۴۲۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹-1399 April 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
در گذشته تنگه ارغوان به اسم تنگه گاوز نامیده می‌شد، بیشترین دلیلی که نام این تنگه را ارغوان گذاشتند به سبب در ختان ارغوانی بوده است که در این منطقه رشد می کنند. ارغوان درختی از سرده ارغوان که ارتفاع رشد آن گاهی به ۱۲‌ متر هم می‌رسد. البته این گیاه را بیشتر به صورت درختچه می‌توان مشاهده کرد.

درختچه‌های ارغوان به طور معمول در اردبیهشت شکوفه می‌دهند در این ماه از سال سرتاسر این دره مملو از شکوفه‌های صورتی و بنفش گیاه ارغوان می‌شود که در ترکیب با رنگ‌های متنوع درخت ها و گیاهان دیگرچشم‌اندازی بسیار رویایی و خاطره‌انگیز را می‌توان در این منطقه تماشا کرد.

اگر می خواهید این دره را در اوج زیبایی ببینید در اوایل بهار و ماه اردیبهشت به این دره مملو از زیبایی سر بزنید. رودخانه و چندین چشمه از دیگر جاذبه های این دره است که می توانید در مسیرتان چندساعتی را  طبیعت گردی کنید و در کنار چشمه ها به استراحت بگذارنید.

تنگه ارغوان یا تنگه گاوز؛جاذبه بی مثال ایلام/عکس

تنگه ارغوان یا تنگه گاوز؛جاذبه بی مثال ایلام/عکس

تنگه ارغوان یا تنگه گاوز؛جاذبه بی مثال ایلام/عکس

تنگه ارغوان یا تنگه گاوز؛جاذبه بی مثال ایلام/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار