gardeshban.ir

مدیرکل آموزش و مطالعات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری که به دلیل بحران کرونا به تعویق افتاده بود، با افزوده شدن سه رشته جدید در ماه آینده (مردادماه) برگزار می شود و بیش از ۶ هزار داوطلب در آن به رقابت خواهند پرداخت.
کد خبر: ۲۸۴۳۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹-1399 April 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
زاهد شفیعی گفت: آزمون جامع هماهنگ (سراسری) دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری مورخ ۹۸/۱۲/۱۶ که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده بود، در روز جمعه مورخ ۹۹/۵/۲۴ در سطح ۳۰ استان و منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود.  

وی افزود: در این آزمون ۶۴۱۱ داوطلب در هفت دوره «مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی»، «راهنمایان ایرانگردی جهانگردی»، «راهنمایان طبیعت‌گردی»، «راهنمایان زمین‌گردشگری» و نیز سه دوره جدید «مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری»، «کارشناس ارزیاب طرح تطبیق» و «مدیر فنی طرح تطبیق» به صورت مجزا و در ساعات تعیین شده به سنجش اطلاعات و آموخته‌ها در طول دوره خود خواهند پرداخت.

مدیرکل آموزش و مطالعات گردشگری گفت: در این میان بیشترین آمار شرکت کنندگان به ترتیب مربوط به دوره «راهنمایان فرهنگی» با تعداد ۲۹۵۰ نفر، «مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی» ۱۹۴۴ نفر، «راهنمایان طبیعت گردی» ۹۰۸ نفر و «راهنمایان زمین گردشگری» ۴۰ نفر، «مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری» ۳۸۰ نفر، «کارشناس ارزیاب طرح تطبیق» ۱۶۳ نفر و «مدیر فنی طرح تطبیق» ۲۶ نفر است.

شفیعی افزود: کماکان استان تهران با بیشترین متقاضی به تعداد ۱۵۶۱ نفر و استان‌های خراسان رضوی ۵۶۱ نفر، فارس ۴۴۵ نفر و اصفهان ۴۱۷ نفر در صدر جدول آمار شرکت گنندکان قرار گرفتند.

او همچنین در تشریح چگونگی ثبت‌نام در این آزمون گفت: سامانه آزمون جامع به آدرس edutourism.ichto.ir از تاریخ ۹۹/۴/۲۱ تا ۹۹/۴/۲۸ به منظور انجام فرایند تکمیلی ثبت‌نام فراگیران در آزمون به مدت یک هفته در دسترس متقاضیان خواهد بود و نتایج مربوط به آزمون فوق روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۶/۱۹ در سامانه مذکور قابل بهره‌برداری است.

شفیعی یادآور شد: آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری مهم‌ترین محک و سنجش آموخته‌ها و مهارت‌های فراگیران این دوره‌ها است که سالانه در دو مقطع زمانی به همت دفتر مطالعات آموزش گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار