gardeshban.ir

برزیل، سرزمینی سرشار از گوناگونی‌های شگفت‌انگیز طبیعی و نژادی است. مطمئن باشید در طول سفرتان به این کشور هرگز خسته نخواهید شد.
کد خبر: ۲۸۴۶۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹-1399 April 16
گردشبان (gardeshban.ir) :

اگر در سراسر جهان، سواحل رویایی این کشور زبانزد خاص و عام است، مکان‌های بی‌نظیر دیگری نیز در این کشور وجود دارد که بخش‌هایی دیگر از هویت این سرزمین سبز را عیان می‌کنند. در این مقاله به معرفی 10 تا از بهترین مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری برزیل می‌پردازیم، مکان‌هایی که تنوع حیرت‌انگیز این کشور را به رخ می‌کشند و مانند مجسمه مسیح مشهور نیستند.

1. جنگل‌ های غوطه ور در آمازون

آمازون، مشهورترین جنگل‌های جهان، محبوب‌ترین مقصد گردشگری برزیل است. مرکز اصلی عزیمت به سمت آمازون، شهر «مانائوس» (Manaus) است، شهری زیبا در میان جنگل‌های انبوه و مرکز ایالت آمازوناس (Amazonas). تعداد زیادی راهنمای گردشگری، مسافران را به جنگل می‌برند تا درخت‌های سر به فلک کشیده و محل تلاقی شاخه‌های رودخانه آمازون یعنی «ریو نِگرو» (Rio Negro) و «ریو سُلیمویس» (Rio Solimões) را که هر یک رنگی مختص به خود دارد، به آن‌ها نشان بدهند.

دیدنی های برزیل

2. ترینیداد

درست در خارج از محدوده شهر محبوب پاراتی، یک منطقه ساحلی زیبا وجود دارد که به دلیل ارتفاعات صعود ناپذیرش،‌ آرامش خاصی را نصیب بومی‌های خود کرده است. این منطقه، مقصدی محبوب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته است، اما معمولاً ترافیک محلی همیشه خطوط و جاده‌های ساحلی را شلوغ می‌کند، از این رو مردمان محلی هم ترجیح می‌دهند که پذیرای تعداد زیادی توریست نباشند. می‌توانید از سواحل زیبای آن از جمله «سِپیلهو» (Cepilho)، «رانشوس» (Ranchos)، «مِیو» (Meio) و «کاچاداسو» (Cachadaço) بدون شلوغی‌های معمول آخر هفته بازدید کنید. از تماشای مناظر زیبای این منطقه لذت ببرید و به گشت و گذار در جنگل‌های بارانی باشکوه آتلانتیک بپردازید.

برزیل

3. پتروپلیس

ساکنان ریودوژانیرو از شلوغی‌های شهر به دامان پتروپلیس پناه می‌برند تا از تماشای کوهستان‌ها و آبشارهای پرشمار این منطقه روح خود را تازه کنند. از این منطقه برای مدتی طولانی به عنوان یک پناهگاه استفاده می‌شده است، چرا که امپراطور پیشین برزیل یعنی «دون پدرو دوم»، قلعه‌ای در این محل بنا کرده بود. گشت و گذار در این منطقه، به لطف پل‌های قوس‌دار روی کانال‌ها و پارک‌های مفرح، حس حضور در گردشگاه‌های اروپایی را به شما القا می‌کند.

برزیل

4. ریو بونیتو

در فاصله‌ای کمتر از 100 کیلومتری شهر زیبای ریودوژانیرو، یک ریوی دیگر منتظر است تا آغوشش را به روی گردشگران باز کند. «ریو بونیتو» (Rio Bonito) درست نقطه مقابل سواحل شلوغی است که در منطقه «سیداد مارراویلوزا» (Cidade Maravilhosa) می‌توانید پیدا کنید. این منطقه زیبا دارای یک جنگل سر سبز و انبوه، تعداد زیادی مسیر پیاده روی، تنوع زیستی و جانوری چشم‌گیر و آبشارهای چشم‌نوازی است که در انتظار کشف شدن هستند. همچنین در این منطقه می‌توانید یک جایگاه چتربازی پیدا کنید که حسابی می‌تواند حس ماجراجویی شما را زنده کند.

برزیل

5. شاپادا دوز ویدیروس

پارک ملی « شاپادا دوز ویدیروس» (Chapada dos Veadeiros) تمامی وسعت ایالت «گویاس» (Goiás) را در بر می‌گیرد، و تنوعی چشم گیر از زیبایی‌های طبیعی از جمله خطوط ساحلی مزین به درختان نخل را در برابر دیدگان مسافران قرار می‌دهد. یکی از زیباترین مناظر این منطقه، یک فلات باستانی است که با صخره‌های سنگی احاطه شده و بعضی‌ها اعتقاد دارند که کهن‌ترین سرزمین جهان است. این پارک در منطقه برزیل مرکزی واقع شده و مراتع پهناور آن، خاکی غنی از سنگ‌های کریستالی دارد، چیزی که باعث شده برخی از مسافران به نیت التیام بخشی به این پارک سفر کنند.

برزیل

6. پرزیدنته فیگیردو

این جواهر پنهان با بیش از 100 آبشار در میان جنگل‌های آمازون پنهان شده است. منطقه « پرزیدنته فیگیردو» (Presidente Figueiredo) یکی از محدود مناطقی است که باید با خودرو از مانائوس به آن وارد شد؛ جایی که فرصت‌های بی‌نظیر پیاده‌روی، قایقرانی، صعود از درختان و سخره نوردی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. سفر به این منطقه، فرصتی بی‌نظیر برای گشت و گذار در آمازون بدون نیاز به سفر با قایق است، فرصتی که حتی به شما این امکان را می‌دهد که شب‌ها را در خانه‌های درختی سپری کنید.

برزیل

7. فرناندو جِنورونها

سواحل و شهرهای زیادی در برزیل وجود دارند که ادعا می‌کنند بهشتِ روی زمین هستند، اما «فرناندو جِنورونها» (Fernando de Noronha) بیش از همه شایسته این عنوان است. این منطقه یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای برزیلی‌هاست، کسانی که دوست دارند از هیاهوی شهر فاصله بگیرند. تقریباً هیچ گونه امکان دسترسی به اینترنت در این منطقه وجود ندارد، بنابراین برای قطع ارتباط با دنیای مجازی خود را آماده کنید. آنچه در ازای از دست دادن پیامک‌ها و اینترنت به دست می‌آورید، سواحل چشم نواز این منطقه است. همچنین از فرصت‌های شنا و غواصی در سواحل زیبای این منطقه که در نوع خود بهترین هستند، غافل نشوید.

برزیل

8. پرایا دو روزا

برزیل با افتخار تبدیل به یکی از بهترین مقاصد برای موج سواران دنیا شده است و «پرایا دو روزا»  (Praia do Rosa) هم یکی از پرطرفدارترین مناطق برای موج سواری در سواحل جنوبی برزیل است. این منطقه ساحلی زیبا دارای امواجی به بلندای نیم تا سه متر است و تاکنون میزبان مسابقات موج سواری بی‌شماری بوده است. علاوه بر سواحل زیبا و استراحت گاه‌های بی‌نظیر، این منطقه دارای رستوران‌ها و مغازه‌های دلربایی است که می‌توانید در آن‌ها به گشت و گذار و خرید بپردازید.

برزیل

9. پانتانال

در حالی که جنگل‌های بارانی آمازون، شاخته شده‌ترین شگفتی طبیعی برزیل است، پانتانال جلوه‌ای از حیات وحش بی‌نظیر برزیل را در برابر گردشگران قرار می‌دهد. این منطقه یکی از بزرگ‌ترین‌ها در نوع خود در جهان است و نمادی از هم ریستی مسالمت آمیز کشاورزان و زیست بوم گردشگری به شمار می‌رود. در این بهشت حیات وحش می‌توانید زیستگاه طبیعی لک‌لک‌ها و یوزپلنگ‌ها را به نظاره بنشینید.

برزیل



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار