gardeshban.ir

براساس آخرین اخبار واصله، راه اندازی کارگروه آموزش زائران و کارگزاران حج و زیارت صورت می گیرد.
کد خبر: ۲۸۴۶۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹-1399 April 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
نخستین هم اندیشی افزایش بهره وری آموزش زائران و کارگزاران حج و زیارت از سوی مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و با حضور مسئولان آموزشی مراکز علمی و حوزوی در شهر قم برگزار شد.

سرپرست حجاج ایرانی در این جلسه که حجت الاسلام سیدحسین رکن الدینی، معاون فرهنگی و محمدعلی اخویان، مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند، بر ضرورت افزایش بهره وری آموزش زائران و کارگزاران تاکید کردند.

او با بیان اینکه بعثه مقام معظم رهبری بدلیل نوع فعالیت خود با حوزه های علمیه ارتباط بیشتری دارد، افزود: یکی از مهمترین فعالیت هایی که در حوزه حج و زیارت صورت می گیرد، آموزش زائران است که توسط روحانیان و معینه های کاروان ها انجام می شود، روحانیان هم تربیت شدگان حوزه علمیه هستند به همین منظور بعثه و حوزه علمیه در این خصوص ارتباطشان بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به اهمیت آموزش زائران و کارگزاران پرداخت و یادآور شد: خوشبختانه، حوزه علمیه در خصوص هم افزایی برنامه های آموزشی زائران نقش بسیار زیادی داشته و امیدواریم با تعامل و همکاری بیشتر این تعاملها با هدف بهره وری و بهینه شدن آموزش زائران افزایش چشمگیری داشته باشد.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: آموزش روحانیان کاروانها اهمیت خاصی دارد، به همین منظور بعثه مقام معظم رهبری بدنبال این است که از دیدگاه و نظرات همه کارشناسان و مسئولان آموزشی حوزوی در این خصوص بهره بگیرد.

وی افزود: در برنامه های آموزشی باید بگونه ای برنامه ریزی کنیم که زائران در طول سفر خود به سرزمین وحی و عتبات عالیات بتوانند از این فرصت بوجود آمده کمال استفاده معنوی را ببرند، از این رو برای بهینه شدن امور آموزشی زائران کارگروه تخصصی آموزش را با حضور کارشناسان و مسئولان آموزشی حوزوی برگزار خواهیم کرد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه برادران، مجتبی فاضل ـ معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران ـ، سید حمید جزایری ـ معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه، فرهاد عباسی ـ مدیر مراکز و مدارس تخصصی حوزه علمیه قم، سیدمحمد صادق موسوی نسب ـ معاون مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، محمود ملکدار ـ مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، محمدرضا حامدی ـ مسئول اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، محمدعلی سجودی ـ سرپرست معاونت آموزشی تربیتی جامعه الزهرا و نجف نجفی روحانی ـ مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق حضور داشتند که هر یک دیدگاه و نظرات خود را در حوزه مسائل آموزشی زائران بیان کردند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار