gardeshban.ir

با اوج گرفتن دوباره ویروس کرونا در استان هرمزگان و براساس تصمیم مدیران استانی در حالی که هتل‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما موزه‌های این استان تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.
کد خبر: ۲۸۴۸۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹-1399 April 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
شیوع دوباره کرونا و افزایش میزان بیماران مبتلا به کرونا د راستان هرمزگان در هفته گذشته ایرج حریریچی، معاون وزیر بهداشت بر اعمال احتمالی محدودیت‌های جدید کرونا شامل تعطیلی یک هفته‌ای موارد گروه ۳و۴ در ۱۳ استان تاکید کرد که این استان‌ها شامل سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، فارس، خراسان رضوی، تهران، البرز و کرمان است.

باتوجه به آن‌که موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، کافه، قهوه‌خانه، چایخانه، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی و... ازجمله موارد گروه ۳و۴ هستند که بخشی از آن‌ها در حوزه میراث و گردشگری و سفر فعال هستند از این رو تعطیلی احتمالی این مراکز به ستاد کرونا استان‌ها واگذار شده است.

در همین رابطه رضا برومند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان درخصوص تعطیلی موزه‌های این استان به ایلنا گفت: طی مدتی که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم با قرمز شدن وضعیت، مدتی موزه‌ها تعطیل شدند اما بعد از اعلام وزیر میراث و گردشگری مجدد بازگشایی شدند. در این میان طی روزهای گذشته باتوجه به نامه‌ای که ستاد استانی کرونا اعلام کرد و باتوجه به آن‌که گزینه‌های محور ۳ و ۴ مد نظر ستاد ملی کرونا مکان‌های سر پوشیده و موزه‌ها را دربرمی‌گیرد، از این رو موزه‌های این استان از شنبه و اوایل هفته مجدد تعطیل شده‌اند.

او ادامه داد: موزه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود اما هتل‌ها بازهستند و فضاهای گردشگری هم بخش‌هایی که جنبه اجتماع دارند مانند تالارها و برگزار دوره‌های آموزشی و تورهای دسته جمعی تعطیل است. اما درخصوص فعالیت مراکز گردشگری روباز مشکلی وجود ندارد.

ایلنا نوشت، برومند در پاسخ به این سئوال که آیا حضور گردشگران در سواحل بلامانع است یا خیر، گفت: اگر حضور در قالب تجمع باشد جلو آن گرفته می‌شود اما اگر به صورت انفرادی باشد، مانعی ندارد. اگر گردشگران بخواهند کمپ یا چادر در قالب گروه و تور برگزار کنند، مانع خواهیم شد.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار