gardeshban.ir

یکی از موزه‌ها به درخواست دانشمندان فرانسوی و با هدف نمایش آثار هنری و فرهنگی مردمان بومی تمام نقاط جهان تأسیس شد.
کد خبر: ۲۸۶۱۸
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹-1399 April 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
موزه‌ها پلی میان گذشته، حال و آینده هستند بنابراین می‌توان زندگی گذشتگان را در آینه موزه‌ها دید و با آگاهی از تجربیات، فرهنگ و آداب و رسوم آنها، زندگی بهتری را تجربه کرد.



موزه کوای برانلی که در نزدیکی برج ایفل و پل آلما (یکی از پل‌های تاریخی پاریس) قرار گرفته است، با به نمایش گذاشتن ۴۵۰ هزار شیء، آثار هنری و فرهنگی مردمان بومی آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و آمریکا را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

موزه‌ای که به درخواست روشنفکران و دانشمندان تأسیس شد+تصاویر

پروژه تأسیس این موزه در زمان ریاست جمهوری ژاک شیراک تمام شد. در آن زمان شماری از روشنفکران و دانشمندان فرانسوی از جمله آندره مالرو، آندره برتون و کلود لوی اشتراوس خواستار تأسیس موزه‌ای واحد و مهم برای نمایش هنر‌ها و فرهنگ‌های بومی در پاریس بودند. پیشنهاد تأسیس این موزه در قالب متنی با عنوان «شاهکار‌های تمام دنیا آزاد و برابر متولد می‌شوند»در یک روزنامه منتشر شد و در مرکز توجه ژاک شیراک قرار گرفت.

موزه‌ای که به درخواست روشنفکران و دانشمندان تأسیس شد+تصاویر

ژاک شیراک نیز همچون سایر رؤسای جمهور فرانسه می‌خواست موزه‌ای را به عنوان یک بنای تاریخی در زمان خود تأسیس کند بنابراین با درخواست روشنفکران و دانشمندان فرانسوی مبنی بر تأسیس موزه هنر‌ها و فرهنگ‌های بومی موافقت کرد. او تصمیم گرفت ۲ موزه فرهنگ دارایی‌های خارج از کشور فرانسه و مجموعه آزمایشگاه مردم شناسی را با هم ترکیب کرده و موزه جدیدی را تأسیس کند. این موزه به نمایش آثار جمع آوری شده توسط کاشفان فرانسوی و مردم شناسان از سراسر جهان اختصاص داده شد.

موزه‌ای که به درخواست روشنفکران و دانشمندان تأسیس شد+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار