gardeshban.ir

چطور می‌توانیم در خانه بمانیم و در عین حال سفرهای جالبی را تجربه کنیم؟
کد خبر: ۲۸۶۲۷
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹-1399 April 20
گردشبان (gardeshban.ir) :

این روزها با شیوع ویروس کرونا خانه‌نشینی به امری عادی تبدیل شده است. به همین منظور شما را به سفری متفاوت دعوت می‌کنیم. دیدنی‌ها و شنیدنی‌های کشورها و شهرهای مختلف را می‌توانید بدون ترک کردن خانه‌ تجربه کنید. روی صندلی راحتی خود بنشینید و سفری به توکیو داشته باشید.

سفر به توکیو در خانه

شیوع جهانی ویروس کرونا در سراسر جهان موجب کنسل شدن پروازها و سفرهای میلیون‌ها گردشگر شد. تابستان امسال قرار بود میلیون‌ها نفر برای تماشای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ عازم توکیو باشند، اما برگزاری بازی‌های المپیک هم به تعویق افتاد. در حال حاضر سفر به توکیو برای بسیاری از مردم تنها حکم یک رویا را دارد.

خبر خوب این است که می‌توانید سفر به توکیو را از خانه‌ی خود تجربه کنید. سوار این قطار مجازی شوید و بدون ترک کردن خانه‌تان در دیدنی‌های شهر پرانرژی و رنگارنگ توکیو غرق شوید.

سفر به توکیو در خانه

غذای رامن را امتحان کنید

بدون شک توکیو در صحنه‌ی غذا و آشپزی بی‌رقیب است؛ از رستوران‌های اوماکاسه (Omakase) گرفته تا بارهای یاکیتوری و سرو سوشی بر روی نوار نقاله. در رستوران‌های اوماکاسه، طبق سنت‌ها سرآشپز غذای شما را انتخاب می‌کند.

در میان این همه تنوع غذایی می‌توان گفت رامن (Ramen) یکی از محبوب‌ترین غذاهای ژاپنی است. در سراسر توکیو می‌توانید غذاخوری‌هایی را ببینید که سوپ‌های ساده‌ی نودل می‌فروشند. این غذاخوری‌ها یا مغازه‌ها اغلب دارای دستگاه‌های اتوماتیک سفارش غذا هستند و مشتریان می‌توانند به‌دور کانترِ مرکزی نودل خود را میل کنند.

خوشبختانه تهیه‌ی نودل در خانه بسیار ساده است و می‌تواند منجر به نوآوری شود؛ ممکن است بخواهید یک سوپ گرم و ساده‌ی نودل درست کنید یا یک نودل تند و داغ که در آبِ گوشت شناور است را ترجیح بدهید.

اگر می‌خواهید این غذا را به شکل سنتی تهیه کنید، یک عدد تخم‌مرغ در کنار غذای خود قرار دهید و نودل را پیش از خوردن در زرده‌ی تخم‌مرغ فرو ببرید. به این ترتیب در خانه‌ی خود از طعم و مزه‌ی رامِنِ ژاپنی لذت خواهید برد.

تهیه رامن در خانه

فیلم سرگردان در توکیو را تماشا کنید

اکنون که رامِن شما آماده‌ی خوردن است،‌ با این فیلم کمدی خود را برای گردش در کوچه‌ پس‌کوچه‌های توکیو آماده کنید. یک دانشجوی فقیر و یک تحصیلدار میان‌سال دو شخصیت اصلی فیلم سرگردان در توکیو (Adrift in Tokyo) هستند.

این دو در حاشیه‌ی غربی توکیو به سمت اداره‌ی پلیس در مرکز شهر می‌روند. در این میان فرد تحصیلدار تصمیم می‌گیرد خود را به دلیل ارتکاب به جرم به پلیس معرفی کند.

در طول فیلم دو کاراکتر اصلی درباره‌ی زندگی خود و تغییر چهره‌ی شهر در گذر زمان صحبت می‌کنند. در همین حین می‌توانید صحنه‌هایی از توکیوی مدرن و محله‌های کمتر شناخته‌شده، کاراکترهای عجیب و غذاخوری‌های محلی را مشاهده کنید.

فصل هانامی را جشن بگیرید

یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تقویم ژاپنی و یکی از معروف‌ترین فستیوال های ژاپن تماشای شکوفه‌های گیلاس یا ساکورا (Sakura) است. در این فصل مردم همراه دوستان، همکاران و خانواده‌های خود با هانامی (Hanami) یا تماشای شکوفه‌های گیلاس آغاز بهار را جشن می‌گیرند.

در فضاهای سبز توکیو مانند پارک اوئنو (Ueno Park)، پارک سومیدا (Sumida Park) و پارک یویوگی (Yoyogi Park) می‌توانید جمعیت زیادی از مردم را ببینید که در زیر سایه‌ی شکوفه‌های گیلاس به صحبت و خوردن و آشامیدن مشغول هستند.

جشن هانامی در خانه

شما هم می‌توانید جشن هانامی را در خانه‌ی خود برگزار کنید. خانه‌ی خود را با شکوفه‌های صورتی تزئین کنید، بِنتو (Bento) یا بقچه‌ی غذای ژاپنی خود را به همراه کمی نوشیدنی بردارید و در گوشه‌ای از خانه پای حرف‌های خانواده‌ بنشینید. می‌توانید به‌وسیله‌ی تماس تصویری هم با خویشاوندان و دوستان خود صحبت کنید.

عکس‌ های دایدو موریاما را تماشا کنید

دایدو موریاما (Daido Moriyama) عکاس خیابانی و معروف ژاپنی است که در دوران حرفه‌ای خود به عکاسی از شینجوکو (Shinjuku)، یکی از معروف‌ترین خیابان‌ های توکیو، مشغول بوده است.

آثار این عکاس شامل تصاویر سیاه و سفید از نقاط شلوغ، مغازه‌ها و کوچه پس‌کوچه‌های شهر با چهره‌های غرق‌شده در سایه و اندام تارِ رهگذرانِ در حال حرکت است.

این تصاویر چهره‌ای جالب از توکیو را برای شما به تصویر می‌کشند. درواقع عکس‌های دایدو موریاما چهره‌ی روزمره‌ی شهر را نشان می‌دهند؛ سگ‌های خیابانی، زنی در حال پیام دادن و مردم در متروی توکیو. این تصاویر گویی از دنیای دیگری هستند، در عین حال که مفهومی تازه دارند.

آثار اخیر این هنرمند برخلاف آثار قدیمیِ او شامل تصاویر رنگی هستند. این تصاویر جنبه‌های روشن‌تر توکیو را به تصویر می‌کشند. این عکس‌ها تار، مبهم و خشن نیستند و خیابان‌های شهر در آن‌ها چهره‌ی خوشایندتری دارند. البته چهره‌ی مردم همچنان در این تصاویر بدون لبخند است.

مروری بر توکیو با عکس های دایدو موریاما

کتاب پس از تاریکی هاروکی موراکامی را بخوانید

شبی را در منطقه‌ی تفریحی توکیو با چراغ‌های نئونی‌اش بگذرانید و یک کتاب از معروف‌ترین نویسنده‌ی معاصر ژاپنی بخوانید. پس از تاریکی (After Dark) یکی از کتاب‌های معروف هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) است. داستان این کتاب بین نیمه‌شب و سحر اتفاق می‌افتد و از روایت اول‌شخص جمع استفاده می‌کند.

این کتاب به روشی استادانه شما را در دنیای عجیبِ نیمه‌شب‌های توکیو غرق می‌کند. شخصیت‌های داستان موراکامی رستوران‌ها، هتل‌های شبانه‌ی توکیو، خیابان‌های نورانی و سالن‌های بازی‌های ویدیوییِ پاچینکو (Pachinko) را اشغال می‌کنند.

در این کتاب صحنه‌های حیرت‌انگیز زندگی معمولی وارد دنیایی غیرطبیعی می‌شود و تجربه‌ای منحصربه‌فرد از ساعات جادویی توکیو را برای شما به ارمغان می‌آورد.

کتاب پس از تاریکی موراکامی


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار