gardeshban.ir

درهای موزه «رودن» در پاریس روز گذشته به روی عموم مردم باز شد، قبل از این موزه «لوور» هم پس از ماه‌ها بازگشایی شده بود.
کد خبر: ۲۸۶۸۶
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹-1399 April 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
موزه «رودن» در پاریس با عنوان خانه‌ آثار آگوست رودن، مجسمه‌ساز نامدار فرانسوی شناخته می‌شود، این موزه پس از مدت‌ها تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا، روز سه‌شنبه بازگشایی شد.

مسئولان این موزه امیدوارند با فروش مجسمه‌های برنزی این هنرمند بتوانند خسارت‌های مالی که این موزه در دوران تعطیلی متحمل شده بود را جبران کنند.

مسئولان این موزه قصد دارند هر ساله مجسمه‌های برنز به ارزش ۳ میلیون یورو را به فروش برسانند. خریداران این آثار هم مسئولان موزه‌های مختلف در سراسر جهان تا مجموعه‌داران هنری را شامل می‌شوند.

«آگوست رودن» خود با فروش مجسمه‌های برنزی پس از مرگش توسط مسوولان این موزه موافقت کرده بود.

این موزه که در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد، فضای باز به مساحت سه هکتار را دربرمی‌گیرد. سال گذشته ۵۷۰ هزار نفر از این مکان بازدید کردند که ۷۵ درصد از این آمار به گردشگران خارجی اختصاص یافت.

با وجود بسته بودن مرزهای فرانسه به روی بسیاری از گردشگران خارجی از جمله گردشگران آمریکایی و با وجود لزوم رعایت فاصله اجتماعی، انتظار می‌رود شمار بازدیدکنندگان این موزه امسال به ۲۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کند.

همچنین مسوولان این موزه خسارت ۴.۴ میلیون یورویی را پیش‌بینی کرده‌اند.

رویترز نوشت، دولت فرانسه روند کاهش قوانین قرنطینه را از اواسط ماه «می» آغاز کرد. در همین راستا فعالیت مجدد برخی از مراکز فرهنگی از چند روز پیش آغاز شده است. موزه «اورسی» در بیست و سوم ژوئن و موزه لوور در ششم جولای بازگشایی شدند.
 

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار