gardeshban.ir

به چه سفری یک سفر ماجراجویانه گفته می‌شود و کجا می‌توانیم یک ماجراجویی حسابی را تجربه کنیم؟
کد خبر: ۲۸۷۰۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹-1399 April 22
گردشبان (gardeshban.ir) :

یک سفر ماجراجویانه شما را با کوله‌باری از تجربه‌های هیجان‌انگیز و داستان‌های خارق‌العاده‌ای که می‌توانید برای دوستان‌تان تعریف کنید راهیِ خانه خواهد کرد.

سفرهای ماجراجویانه دور دنیا

برای داشتن یک سفر ماجراجویانه نیازی نیست خود را به خطر بیاندازید یا یک ورزشکار حرفه‌ای المپیک باشید. شما می‌توانید با دوچرخه‌سواری در مناظر طبیعی که در نقاشی‌های ونگوک (Van Gogh) می‌بینید، تماشای گونه‌های نادر جانوری در جزایر گالاپاگوس (Galapagos Island) و عکاسی از دیوار چین از پنجره‌ی قطار، به سفر خود هیجان ببخشید.

در اینجا ۱۰ نمونه از پرهیجان‌ترین مقاصد گردشگری را به شما معرفی می‌کنیم تا سفری ماجراجویانه‌ را در آن‌ها تجربه کنید.

ماجراجویی در نقاط دورافتاده استرالیا

برخی از نقاط دورافتاده، ناهموار‌ و پهناور استرالیا که اغلب خالی از سکنه هستند، یکی از آخرین مرزهای عصر مدرن محسوب می‌شوند. بومیان استرالیایی سنت باستانیِ پرسه‌زنی یا بوم‌گردی (walkabout) را نشانه‌ی ورود به دوران جوانی می‌دانند.

ماجراجویی در استرالیا

در این سنت قدیمی مردم بومی یک ماه را به قدم زدن در طبیعت و زندگی در طبیعت وحشی سپری می‌کنند. چه چیزی می‌تواند از تجربه‌ی بوم‌گردی در نقاط دورافتاده‌ی استرالیا هیجان‌انگیزتر باشد؟

در این نقاط دست‌نخورده و بکر افراد بسیار کمی ساکن هستند. گل‌های زیبا، گونه‌های نادر پرندگان و حیات‌وحش متنوع هر سال هزاران گردشگر را به این نقطه می‌کشانند.

می‌توانید در تورهای انفرادی یا گروهی شرکت کنید. برای شرکت در تورها می‌توانید مسیرهای مختلفی را برگزینید؛ از کوه‌های آلپ استرالیا گرفته تا کوه‌نوردی در رِد سِنتر (Red Center) و گردش در سواحل سیدنی.

ماجراجویی در استرالیا

تعطیلات بهاره در ایسلند

ایسلند یک جزیره‌ی آتش‌فشانی بزرگ است. فعالیت‌های زیرزمینی و گرمایشی این جزیره باعث می‌شود آب‌هایش که از زمین به بیرون فوران می‌کنند به درجه‌ی ۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسد.

این آب‌های داغ پس از فوران از داخل زمین با آب‌های یخی که از کوه‌ها جریان دارند برخورد می‌کنند و بیش از ۸۰۰ چشمه‌ی آب‌گرم را در سراسر این جزیره‌ی زیبا به‌وجود می‌آورند.

ایسلند نسبت به دیگر کشورهای جهان دارای بیشترین تعداد چشمه‌ی آب‌گرم است. در بیشتر ماه‌های سال روزها بلند هستند. این روزهای بلند فرصتی برای گردش و شنا خواهند بود.

آنچه در ایسلند می‌بینید مناظر بکر و دست‌نخورده هستند؛ کیلومترها ساحل در ایسلند مناطق مختلف جغرافیایی، از دریاچه‌های یخ‌زده و آبگیرهای سرسبز گرفته تا کوه‌های آتش‌فشانی را در بر گرفته‌اند.

زمانی‌که در ایسلند مشغول کوه‌نوردی و قدم زدن هستید دشت‌های وسیعی را می‌بینید که از لوپِن‌های بنفش پوشیده شده‌اند یا گوسفندانی در آن‌ها به چرا مشغول هستند.

کوه‌ها، صخره‌های مرتفع و آبشارهای بی‌شمار از دیگر جذابیت‌های طبیعت ایسلند هستند. طبیعت بکر ایسلند بهشتی برای طبیعت‌گردان و کوه‌نوردان است. پس از یک پیاده‌روی طولانی می‌توانید در چشمه‌های آب‌گرم به پاهای‌تان استراحت دهید.

بیشتر نقاط ایسلند خالی از سکنه هستند. نیمی از جمعیت این کشور در ریکیاویک، پایتخت ایسلند زندگی می‌کنند. اگر می‌خواهید در ایسلند گردش کنید بهتر است با کمک یک راهنمای ماهر این کار را انجام دهید.

ماجراجویی در ایسلند

سورتمه سواری در اسکاندیناوی

اگر شما هم سگ‌ها را دوست دارید، این سفر قطعا برایتان هیجان‌انگیز خواهد بود. تصور کنید پنج سگ زیبای هاسکی سورتمه‌ی شما را در سرزمین‌های برفی سوئد و نروژ می‌رانند. می‌توانید با سورتمه در مسیرهای قدیمی و در امتداد رودخانه حرکت کنید و خانه‌های قدیمی و کوه‌های زیبای نروژ را در دوردست‌ها تماشا کنید.

تماشای کوه اوکستین دارنا (Oxstindarna)، بلندترین قله‌ی نروژ، جنگل‌های بکر و دست‌نخورده‌ی سوئد و ماهیگیری در دریاچه از دیگر فعالیت‌هایی است که می‌توانید در حوزه‌ی اسکاندیناوی تجربه کنید.

هنگام عصر که نور ماه و ستارگان بر روی برف منعکس می‌شود، می‌توانید در کلبه‌های کوچک کوهستانی اقامت کنید و از خوردن غذاهای محلی در کنار شومینه و البته سونای بخار لذت ببرید.

سورتمه سواری در اسکاندیناوی

ماجراجویی در جزایر گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس زمانی به جزایر مسحور شده شهرت داشتند. می‌توان گفت در گالاپاگوس بیشترین اهمیت به محیط زیست داده شده است و این جزایر محافطت شده از این لحاظ در جهان برتری دارند.

جزایر دست‌نخورده و بکر گالاپاگوس بهشتی برای دوستداران طبیعت هستند. در گرمای شرجیِ این منطقه‌ی استوایی می‌توانید انواع گونه‌های جانوری مانند ایگوانا، فلامینگو، شیرهای دریایی، کوسه‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی، وال‌ها، دلفین‌ها و پنگوئن‌ها را مشاهده کنید.

در فاصله‌ی چند کیلومتری از اکوادور در آب‌های اقیانوس‌ آرام، ۵ جزیره‌ی مجمع‌الجزایر گالاپاگوس قرار گرفته‌اند. این جزایر از مرداب‌ها، زمین‌های آتش‌فشانی، جنگل‌ها، سواحل و خلیج‌ها پوشیده شده‌اند.

در این جزایر همچنین می‌توانید انواع گونه‌های پرندگان استوایی، گونه‌های نادر جانوری و گونه‌های دریایی را مشاهده کنید. پیاده‌روی، شنا و شرکت در سمینارهای مربوط به طبیعت از دیگر فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این جزیره تجربه کنید.

ماجراجویی در جزایر گالاپاگوس

صخره‌ نوردی در نیوزیلند

نیوزیلند سال‌ها است که به دلیل داشتن مناظر و چشم‌اندازهای زیبا شهرت دارد و در دهه‌های اخیر توجه صخره‌نوردان را از سراسر دنیا به خود جلب کرده است. رشته‌کوه‌های زیبایی تا سواحل جزیره‌ی جنوبی (South Island) کشیده شده‌اند.

در نیوزیلند هوا تقریبا همیشه خوب، صاف و پاکیزه است و مناظری بسیار دیدنی را می‌توانید از بالای کوه‌ها مشاهده کنید. اگر به کرایست‌چرچ (Christchurch)، پرجمعیت‌ترین شهر جزیره‌ی جنوبی، سفر کنید، به مناطق صخره‌نوردی نزدیک‌تر خواهید بود.

صخره‌نوردی نیاز به تجربه ندارد اما بهتر است از یک راهنمای ماهر کمک بگیرید. راهنماها می‌توانند به شما درباره‌ی طناب‌ها، گره‌ها، مسیرها و قوانین صخره‌نوردی توضیح دهند. اگر به دنبال یک سفر مهیج هستید، سفر به نیوزیلند گزینه‌ی ایده‌آلی برای‌تان خواهد بود.

صخره‌ نوردی در نیوزیلند

سفری پرماجرا با قطار سریع السیر راه آهن سراسری مغولستان

اگر به دنبال سفری پرماجرا با دیدنی‌های بی‌شمار هستید به جهانِ شگفت‌انگیز تاریخ قدم بگذارید. سفر با قطار سریع‌السیر راه آهن سراسری مغولستان (Trans Mongolian) به شما امکان تماشای چشم‌اندازهای جذاب و متنوع را می‌دهد؛ از شهرهای بزرگ روسیه و جاذبه‌های چین گرفته تا زیباییِ دشت‌های مغولستان.

مسافرین می‌توانند در تور ۲۱ روزه‌ و یک طرفه‌ی این قطار شرکت کنند. افرادی که علاقمند به سفر با این قطار هستند یا می‌توانند در روسیه سوار قطار شوند و به سمت جنوب شرق سفر کنند یا چین را به‌عنوان مبدا انتخاب کنند و به سمت شمال غرب حرکت کنند. در هرکدام از این مسیرها می‌توانید شاهد چشم‌اندازهای زیبایی باشید که افراد زیادی موفق به دیدن آن‌ها نشده‌اند.

راه آهن سراسری مغولستان

از دیوار چین و میدان تیان آن من (Tiananmen) دیدن کنید. سری به مقبره‌ لنین و کلیسای سنت باسیل (St. Basil) بزنید و از تماشای میدان سرخ (Red Square) لذت ببرید. در این مسیر از صحرای گبی (Gobi Desert) در مغولستان و جنگل‌های تاریک پارک ملی ترلیج (Terelj National Park) و ییلاقات سرسبز مغولستان عبور خواهید کرد.

قطار در امتداد رودخانه‌ها و رشته‌کوه‌ها حرکت می‌کند و گاهی در شهرها و دهکده‌های کوچک ماهیگیری متوقف می‌شود. در این روستاها می‌توانید از نزدیک با فرهنگ و سنت‌های هر منطقه آشنا شوید.

به خاطر داشته باشید که این سفر را در کمتر از ۲۱ روز نمی‌توانید تجربه کنید. به‌علاوه باید توجه داشته باشید که ابتدا باید با هواپیما به کشور مبدا خود یعنی روسیه یا چین سفر کنید و سپس از کشور مقصد باز گردید.

چنین سفری نیازمند ویزاهای جداگانه است و باید حتما برای رزرو قطار و هتل و روندهای اداری گرفتن ویزا پیش از سفر اقدام کنید. هزینه‌ی این سفر در کل برای هر نفر حدود ۳۰۰۰ دلار خواهد بود.

سنت باسیل - روسیه

دوچرخه سواری و کوهنوردی در سیسیلی و جزایر آیولین

۷ جزیره‌ی کوچکی که در آب‌های شمال سیسیلی خودنمایی می‌کنند، برخی از زیباترین مناظر طبیعی که می‌توان تصور کرد را به نمایش می‌گذارند.

کوچک‌ترین و غربی‌ترین جزیره به نام الیکودی (Alicudi) در فصل بهار با کالوناهای صورتی پوشیده می‌شود. این جزیره در میان گردشگران بیشترین محبوبیت را به‌دست آورده است. نیمه‌ی غربی جزیره با صخره‌های پرشیب و آب‌های نیلگونش کاملا خالی از سکنه است؛ درحالی‌که در نیمه‌ی شرقی آن جلگه‌های وسیع و دهکده‌های متعدد دیده می‌شوند.

برخلاف جزیره‌ی الیکودی، جزیره‌ی فیلیکودی (Filicudi) با سرخس‌های سبز پوشیده می‌شود. این جزیره دارای دو دهکده‌ی کوچک در یک شبه‌جزیره است. بزرگ‌ترین جزیره به نام لیپاری (Lipari) سرزمینی مملو از تضادهای زیبا است؛ سنگ‌های سفید و سنگ‌های اوبسیدینِ سیاهی که سواحل را پوشانده‌اند و قله‌های آتش‌فشانی که در سواحل سفید رنگ خودنمایی می‌کنند.

علی‌رغم این‌که این جزیره تنها ۴ روستا دارد، ۶۰۰ چشمه‌ی آب‌گرم در آن به‌چشم می‌خورد. چهار جزیره‌ی دیگر با درختان زیتون، مزرعه‌های طلاییِ ذرت و بوته‌های توت‌فرنگی پوشیده شده‌اند. این ۷ جزیره‌ی آتش‌فشانی طیفی از چشم‌اندازهای مختلف طبیعی، از سواحل گرفته تا کوهستان‌ها را به نمایش می‌گذارند.

بازدید از سیسیلی با درختان زیتون و باغ‌های مرکبات که کوه اِتنا (Etna) را احاطه کرده‌اند خالی از لطف نیست. سواحل زیبا، بوتیک‌های شیک و کافه‌های جذاب این شهر انتظار گردشگران را می‌کشند. دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و امتحان کردن غذاهای محلی و کاپوچینو ازجمله فعالیت‌هایی هستند که در این جزایر می‌توانید انجام دهید.

ماجراجویی در سیسیلی و جزایر آیولین

سفر به نقاشی های ونگوگ

در سال ۱۸۸۸، ونسان ونگوگ (Vincent Van Gogh) فرانسه را الهام‌بخش نقاشی‌های خود برگزید. ونگوگ معتقد بود فرانسه، سرزمینی مسحورشده است که در آن انسان و طبیعت به‌خوبی با هم آمیخته شده‌اند. او در فرانسه هرآنچه را که می‌دید به تصویر می‌کشید؛ مزارعی در زیر نور درخشان آفتاب، درختان سرو، دهقانان و زندگی روستایی که فقط در فرانسه می‌توان یافت.

ونگوگ در دوران حیاتش به محبوبیت و شهرت دست پیدا نکرد اما امروزه آثار این نقاش در موزه‌ لوور، موزه‌ اورسی (The Musee D’Orsay) و دیگر موزه‌های سراسر جهان و گالری‌های خصوصیِ کلکسیونرها نگه‌داری می‌شوند.

در فرانسه می‌توانید از معماری باشکوه اوینیون (Avignon)، باغ‌های انگور کوت دو رون (Côtes du Rhône)، کلیساهای باروک، صخره‌های زیبای (Les Baux) و شهر معروف آرل (Arles) دیدن کنید. همچنین می‌توانید در صومعه‌ی سنت پاول (St-Paul-de-Mausole) توقف کنید.

ونگوگ به مدت یک سال در این صومعه اقامت داشت. دنیا را از چشمان ونگوگ ببینید و با تلفیق هنر، تاریخ، طبیعت و ماجراجویی سفری فراموش‌نشدنی داشته باشید. فراموش نکنید که با خودتان دوربین ببرید.

سفر ماجراجویانه در آثار ونگوگ

فیل سواری در چیانگ مای

شهر چیانگ‌‌مای در شمال تایلند قرار دارد. با یک پرواز می‌توانید به‌راحتی از بانکوک به چیانگ‌مای برسید. در چیانگ‌مای می‌توانید توک‌توک (Tuk tuk)، نوعی وسیله‌ی نقلیه‌ که از موتور و یک اتاقک تشکیل شده کرایه کنید. این موتور کوچک به شما کمک می‌کند در شهر گردش کنید و از غذاهای خوشمزه‌ی محلی مانند کاریِ ماهی و پودینگ موز و نارگیل میل کنید.

در بعدازظهرهای گرم چیانگ‌مای می‌توانید با قایق‌های بامبو در رودخانه قایق‌سواری کنید. بازدید از غارهای چیانگ‌دائو (Chiang Dao) و دهکده‌ی کارِن لانگ (Karen Long) و تماشای زنان روستایی با گردن‌های بسیار بلند از دیگر فعالیت‌هایی است که می‌توانید در چیانگ‌مای انجام دهید. زنان این روستا بر اساس سنت‌ها گردن‌های خود را از دوران کودکی با حلقه‌های فلزی می‌بندند.

یکی از تفریحاتی که باید حتما در چیانگ‌مای تجربه کنید فیل‌سواری است. سرنشینان که اغلب دو نفر هستند بر روی یک صندلی که به پشت بدن فیل بسته شده است می‌نشینند.

محل نشستن فرد فیلبان روی سرِ فیل قرار دارد. این فیل‌ها مسیرهای سختی که از سنگ‌های کوچک تشکیل شده‌اند را بسیار ماهرانه طی می‌کنند.

زمانی‌که فیل بر روی زمین قدم می‌گذارد، شما تا زاویه‌ی ۹۰ درجه به سمت زمین خم می‌شوید؛ این حرکت ممکن است شما را دچار احساس تهوع و سرگیجه کند اما بدن‌تان پس از مدتی به این شرایط عادت خواهد کرد.

فیل سواری در چیانگ مای

سافاری در شرق آفریقا

شرق آفریقا یکی از آخرین سنگرهای شیرها، فیل‌ها و گوریل‌ها و یکی از بهترین نقاط جهان برای تجربه‌ی سافاری به‌شمار می‌رود. حیوانات وحشی در پارک‌های ملی وسیع و دست‌نخورده‌ای که در سرتاسر این منطقه وجود دارند آزادانه پرسه می‌زنند.

اکنون در بسیاری از کشورهای آفریقایی شکار ممنوع اعلام شده است و سافاریِ سنتی جای خود را به سافاریِ جدید یعنی تماشای این حیوانات زیبا داده است. به‌علاوه می‌توانید در این مناطق عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید.

سافاری در شرق آفریقا

زامبیا تنها کشوری است که در آن گردشگران می‌توانند سافاری را به‌صورت پیاده تجربه کنند. بزرگ‌ترین آبشار جهان یعنی آبشار ویکتوریا از دیگر جاذبه‌های این منطقه است. رنگین‌کمان‌ زیبایی روی آبشار پدیدار می‌شود و جنگل‌هایی متراکم آن را احاطه می‌کنند.

در همان نزدیکی پارک ملی موسی او تونیا (Mosi O Tunya) قرار گرفته است. این پارک ملی تنها ۲۵ کیلومتر مربع مساحت دارد اما گونه‌های مختلف جانوری ازجمله گورخر، زرافه و کرگدن را در خود جای داده است.

کنیا و تانزانیا بهترین کشورها برای تماشای حیات وحش محسوب می‌شوند. این کشورها دارای اقامتگاه‌های راحت و آب‌وهوای گرم و معتدل، روزهای آفتابی و شب‌های خنک هستند.

در کنیا می‌توانید بوفالوی آفریقایی، گورخر،  گورگوزن، بابون و شغال را ببینید. در تانزانیا هم می‌توانید حیات وحش را با منظره‌ی زیبای کوه کلیمانجارو تماشا کنید.

در مرز دو کشور در ریفت وَلی (Rift Valley)، ماسای مارا (Masai Mara) یکی از مناطق حفاظت‌شده‌ و تفریحی آفریقا قرار گرفته است. در این منطقه‌ی حفاظت‌شده می‌توانید انواع گونه‌های جانوری، از گله‌ی فیل‌ها گرفته تا بزهای کوهی، بابون‌ها و شیرها را ببینید که در این دشت‌ها آزادانه زندگی می‌کنند.

منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی نورونگورو (Ngorongoro) با مساحتی بیش از 5000 کیلومتر در ماسای قرار گرفته است. دهانه‌ی آتش‌فشان نورونگورو و دشت سِرِنگِتی (Serengeti) در این منطقه قرار دارند.

اگر قصد دارید به شرق آفریقا سفر کنید، سعی کنید از ماه جولای تا مارس عازم این منطقه بشوید تا از فصول بارانی در امان باشید. هزینه‌ی تورهای سافاری با توجه به به کشور و منطقه متفاوت هستند.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار