gardeshban.ir

تِم پارک (پارکی با یک موضوع و ایده واحد) مینیاتوری مادورودام، واقع در لاهه در فاصله‌ای یک ساعته از آمستردام هلند بوده و برجسته‌ترین اماکن این کشور را با مقیاس ۱:۲۵ به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۲۸۷۳۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹-1399 April 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر برای بازدید از هلند زمان محدودی دارید و نمی‌خواهید جایی را از قلم بیندازید، به پارک «مادورودام» (Madurodam) لاهه نیز حتماً سر بزنید. در اینجا می‌توانید در کمتر از دو ساعت تجربه‌ای عالی و بی‌همتا را ثبت کنید. 

این جاذبه بزرگ هلندی که در سال ۱۹۵۲ ساخته شده، از زمان بازگشایی تا به امروز پذیرای بیش از ۱۰ میلیون نفر بوده است. نام این پارک از «جورج مادورو» (George Maduro) یک دانشجوی حقوق از «کوراسائو» (Curaçao) گرفته شد که در ارتش مقاومت هلند در برابر اشغال نازی‌ها مبارزه کرد. تمامی مدل‌های داخل پارک با نسبت ۱:۲۵ ساخته شده‌اند.



کاوش در نقاط برجسته هلند و میراث تاریخی

تم پارک مینیاتوری مادورودام واقع در لاهه، در فاصله یک ساعته از آمستردام و زمین‌های کشت لاله قرار دارد. این پارک مینیاتوری محلی عالی برای کاوش در جاذبه‌های بی‌همتای هلند در مدت زمانی اندک است. مادورودام تمام داستان‌های مربوط به ساختمان‌های مینیاتوری هلندی را به صورت چند رسانه‌ای و با چیدمان‌های تعاملی برای شما شرح خواهد داد. 

خانه‌های زیبا، زمین‌های لاله، بازار پنیر، یک کارخانه تولید کفش چوبی، آسیاب‌های بادی، کاخ صلح و بسیاری موارد دیگر همگی در دل مادورودام جای داده شده‌اند. مادورودام صفحه لمسی‌های تعاملی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد تا بتوانند به آسانی با فعال‌سازی دستگاه توسط کارت شخصی، به تمام داستان‌های تاریخی هلند به زبان هلندی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی و چینی دسترسی داشته باشند.

دربار هلند

امروزه بازدیدکنندگان مادورودام می‌توانند جدیدترین جاذبه‌ی پارک را نیز تجربه کنند: دربار هلند! دربار هلند شما را به لحظه هیجان‌‌انگیز تاریخ این کشور می‌برد: شورشیان در برابر «آلوا» (Alva) و اولین مجلس آزاد دولت در سال ۱۵۷۲. این رویدادها پایه و بنیان هلندی هستند که امروزه می‌شناسیم، کشوری که می‌توان با آزادی در آن زندگی کرد. این تجربه از سایر بخش‌هایی که در مادورودام خواهید دید متفاوت بوده و به جای اینکه با یک سازه مینیاتوری روبه‌رو شوید یک تجربه چند حسی چهار دقیقه‌ای خواهید داشت.



مکان و ساعات بازدید

فصل گردشگری جدید مادورودام مقارن با آغاز فصل گل در هلند است، اما پارک در کل طول سال به روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود. این پارک مینیاتوری زیبا در لاهه، بین مرکز شهر و «اسخیفنینگن» (Scheveningen) و در کنار جاده خروجی A12 و A44 قرار دارد. پارک مینیاتوری ۴۵۰ پارکینگ داشته و همچنین تراموا و اتوبوس شهری نیز جلو در ورودی آن توقف دارد. 

اگر مایل به اقامت در این نزدیکی هستید هتل‌های متعددی برای این منظور پیدا خواهید کرد. برخی از نقاط برجسته‌ای که می‌توانید در اینجا بازدید کنید، موزه ملی، بینِنهوف (محل کنونی استقرار دولت)، فرودگاه بین‌المللی اصلی هلند در آمستردام، بندر روتردام (سومین بندر بزرگ جهان)، زمین‌های لاله، آسیاب‌های بادی و خانه‌های سنتی هلند هستند.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار