gardeshban.ir

شاید باورش برایتان سخت باشد اما هیچ می‌دانستید شهر عشق یعنی پاریس، از کثیف‌ترین شهرهای اروپا به حساب می‌آید؟ علت کثیفی پاریس چیست؟
کد خبر: ۲۸۷۶۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹-1399 April 23
گردشبان (gardeshban.ir) :

شاید باورش برایتان سخت باشد اما هیچ می‌دانستید شهر عشق یعنی پاریس، از کثیف‌ترین شهرهای اروپا به حساب می‌آید؟ علت کثیفی پاریس چیست؟

پایتخت کشور فرانسه یعنی شهر پاریس، شهری زیبا و دیدنی است و در عین حال از کثیف‌ترین شهرهای اروپا به شمار می‌رود. شاید برایتان سؤال پیش بیاید که چطور ممکن است دو صفت «زیبا» و «کثیف» در کنار یکدیگر استفاده شوند؛ به خصوص در توصیف جایی که لقب شهر نور را نیز به یدک می‌کشد.

پاریس شهر کثیف

پاریس که از قدیم با زیبایی، عشق و فرهنگ شناخته می‌شد، اخیراً بیشتر از قبل با مشکل زباله دست و پنجه نرم می‌کند. از میدان جمهوری (Place de la République) که با وجود بازسازی ۶ سال پیشِ آن، همچنان فرسوده به نظر می‌رسد تا باغ‌های تروکادرو افراد بی‌خانمان، ته سیگار، قوطی، فضولات سگ و دوچرخه و اسکوترهایی به چشم می‌خورند که در گوشه‌های مختلف شهر رها شده‌اند.

البته شاید بسیاری از مردم پاریس متوجه این موضوع نباشند اما اگر از کشور دیگر یا فرهنگ دیگری به این شهر آمده باشید، درهم‌ریختگی و وضع آشفته‌ی آن راحت‌تر به چشم می‌آید.

پاریس، شهر پرجمعیتی است و بلوار سنت مارتین در شمال رود سن با مشکل تراکم جمعیت روبه‌رو بوده و در واقع یکی از پرجمعیت‌ترین نواحی این شهر به حساب می‌آید. این معضل در نواحی شمال شهر با چادر زدن مهاجران در این منطقه افزایش پیدا کرده است.

پاریس شهر کثیف

در مجاورت کافه دو مگو (Les Deux Magots) که یکی از کافه های معروف پاریس به شمار می‌رود معمولاً تعداد کیسه‌های زباله آنقدر زیاد است که تمام آن‌ها داخل سطل جا نمی‌شوند. افزایش میزان زباله در پاریس باعث شده تا شهروندان نیز به این مشکل توجه نشان دهند و در روز جهانی نظافت به جمع‌آوری زباله‌هایی بپردازند که خودشان و بازدیدکنندگان شهر از خود به جای گذاشته بودند.

شهرداری هزینه‌ی بالایی را در طول سال برای جمع‌آوری حدود ۱۶ تُن فضولات سگ‌ها، چندین تُن ته سیگار و ۳۰،۰۰۰ قوطی خالی رها شده در خیابان‌ها هزینه می‌کند اما این موضوع تأثیر چندانی بر روی تمیزی شهر نگذاشته و مشکل تا جایی پیش رفته که مردم محلی به شهر، لقب «سطل زباله» داده‌اند.

مجریان تور و ایرلاین‌های ژاپنی در سال ۲۰۱۶ نگران بودند که شاید این وضعیت باعث دلسرد شدن هم‌وطنانشان برای سفر به پاریس شود و به همین دلیل چندین هفته را به تمیز کردن باغ‌های تروکادرو و جمع‌آوری زباله از آن اختصاص دادند.

پاریس شهر کثیف

مشکل کثیفی شهر از نواحی شیک به مناطق فقیرنشین‌تر در شمال شرق انتقال داده شده و به همین دلیل این معضل در این نواحی بیشتر به چشم می‌آید و در واقع تفاوت ظاهری فاحشی در مناطق دو طرف رود سن ایجاد کرده است.

البته نیروهای برخورد با بی‌تمدنی نیز برای سر و سامان دادن به این وضعیت تشکیل شده که می‌توانند افراد را به دلیل زباله انداختن، جمع نکردن فضولات سگ، رها کردن اسکوتر خود در خیابان و زشت کردن چهره‌ی شهر جریمه کنند؛ هر چند که طبق گفته‌ی شهروندان، این نیروها به ندرت در شهر دیده می‌شوند.

اگر در شهرهای بزرگ دیگری مانند لندن یا نیویورک فضولات سگ خود را از کف خیابان جمع نکنید و کسی شما را ببیند، به احتمال زیاد به شما تذکر خواهد داد اما در پاریس کسی توجهی به این موضوع نشان نمی‌دهد. در هر حال امیدواریم پاریس نیز به زودی راه‌حلی برای مواجهه با این مشکل پیدا کند و طراوت و شادابی را به چهره‌ی تمامی مناطق شهر بازگرداند.

پاریس شهر کثیف



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار